Citat:
Ursprungligen postat av
hexamon
Om jag våldtar någon och mitt DNA hittas, bevisar inte det att jag rört BO i fråga då? Inget DNA förutom kvinnas eget hittas, alltså har bara hon och ingen annan rört sig själv.
Detta är en ren lögn och jag hoppas innerligt att detta uppdagas i media och att någon form av straff utdelas till kulturberikaren.
Riktigt så enkelt är det inte. Om någon våldtar någon annan och inget DNA hittas kan detta peka på att GM använt kondom. På samma sätt kan det ju vara så att GM i det här fallet använde handskar, eller helt enkelt att man inte gjort tester på rätt områden av kvinnas plagg. Mig veterligen gör man DNA-tester på specifika områden där det kan tänkas finnas spår, exempelvis fläckar och liknande, men det utesluter ju inte att det finns DNA på andra ställen.
Säkrar man DNA innebär det vidare att man kan binda någon till platsen eller föremålet där spåret hittats men frånvaron av DNA innebär inte att man kan bevisa att något brott inte begåtts och således inte heller att BO skulle ha diktat ihop allt.
Sannolikheten för att ärendet ska uppklaras minskar hur som helst i och med att det här DNA-spåret väl var det enda polisen hade att gå på, så det här blir förmodligen ytterligare ett suspekt ärende som för all framtid kommer att cirkulera som en lögn eller en sanning beroende på vem man frågar och vilken slutsats folk tjänar mest på.