2013-09-19, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlasMydia
Bevisar inte att kvinnan ljugit men det det blir en allt tunnare "story" om vad som faktiskt hänt.
Om jag våldtar någon och mitt DNA hittas, bevisar inte det att jag rört BO i fråga då? Inget DNA förutom kvinnas eget hittas, alltså har bara hon och ingen annan rört sig själv.

Detta är en ren lögn och jag hoppas innerligt att detta uppdagas i media och att någon form av straff utdelas till kulturberikaren.
Citera
2013-09-19, 17:04
Medlem
Tyvärr så får man en känsla av att detta är ett politiskt påfund så man kan demonstrera, skapa opinion mm och det kostar polisresurser. Om damen ifråga går att åtala för "falsk tillvitelse" t.ex. lär aldrig bli av, det skulle vara alltför politiskt känsligt men vore det enda rätta för att få stopp på dessa falska polisanmälningar som verkar ha politiska förtecken.

Vi kan dock vara säker på att det kommer fler på den fronten ju närmare valet 2014 vi kommer, det är då iaf jag övertygad om.
Citera
2013-09-19, 17:59
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hexamon
Om jag våldtar någon och mitt DNA hittas, bevisar inte det att jag rört BO i fråga då? Inget DNA förutom kvinnas eget hittas, alltså har bara hon och ingen annan rört sig själv.

Detta är en ren lögn och jag hoppas innerligt att detta uppdagas i media och att någon form av straff utdelas till kulturberikaren.

Riktigt så enkelt är det inte. Om någon våldtar någon annan och inget DNA hittas kan detta peka på att GM använt kondom. På samma sätt kan det ju vara så att GM i det här fallet använde handskar, eller helt enkelt att man inte gjort tester på rätt områden av kvinnas plagg. Mig veterligen gör man DNA-tester på specifika områden där det kan tänkas finnas spår, exempelvis fläckar och liknande, men det utesluter ju inte att det finns DNA på andra ställen.

Säkrar man DNA innebär det vidare att man kan binda någon till platsen eller föremålet där spåret hittats men frånvaron av DNA innebär inte att man kan bevisa att något brott inte begåtts och således inte heller att BO skulle ha diktat ihop allt.

Sannolikheten för att ärendet ska uppklaras minskar hur som helst i och med att det här DNA-spåret väl var det enda polisen hade att gå på, så det här blir förmodligen ytterligare ett suspekt ärende som för all framtid kommer att cirkulera som en lögn eller en sanning beroende på vem man frågar och vilken slutsats folk tjänar mest på.
Citera
2013-09-19, 20:17
Medlem
folkparks avatar
Nu har det väl gått en månad sen den påstådda attacken? Hur går det med utredningen, är polisen nära att göra ett genombrott eller är den nedlagd? Och ja, jag är en lat jävel som inte orkar läsa vad som skrivits tidigare i tråden!
Citera
2013-09-19, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hexamon

Att ingen annan DNA hittats är så klart inte till fördel för kvinnans (och hennes mans) historia.

Det finns i princip inga bevis för händelsen har skett.
Citera
2013-09-19, 23:56
Medlem
Superlistigs avatar
Citat:
Att ingen annan DNA hittats är så klart inte till fördel för kvinnans (och hennes mans) historia.

Är det dessutom inte så, att hennes tydliga beskrivning om hur brottet begicks visar sig vara falsk? Enligt hennes beskrivning borde GMs DNA finnas på specifika platser på slöjan.

Hon borde få gå gatlopp i media.
Citera
2013-09-20, 17:02
Medlem
Citat:

Jag antar att kompetent läkare/rättsläkare har undersökt BOs skador och kunnat konstatera om det är troligt om hon utsatts för våld eller inte.

Under förutsättning att BO uppvisar sådana skador att man, på goda grunder, kan anta att BO har utsatts för fysiskt våld som stämmer med BOs redogörelse...

GM kan naturligtvis haft handskar, men... Hur troligt är det om man antar att det är en ögonblicksingivelse?
  • En godtycklig person utrustar sig med handskar utifall att vederbörande kan tänkas anträffa en Muslimsk eller annan kvinna att utöva våld mot.
  • Detta är ett planerat dåd riktat mot en speciell individ/familj - även via "ombud" (hustrun om mannen var målet) - glöm inte dagen efter!
  • Detta handlar om "domestic violence".
  • Detta var ett - glöm inte dagen efter! - dåd utfört av någon av våra kära lösspringande dubbeldiagnoser (pluralis?).
  • Konvertitskan snubblade på schabraket och drämde skallen i marken men vill få politiska poäng.

Ack så tyst om detta fall...
Citera
2013-09-20, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av icekube
Jag antar att kompetent läkare/rättsläkare har undersökt BOs skador och kunnat konstatera om det är troligt om hon utsatts för våld eller inte.

Under förutsättning att BO uppvisar sådana skador att man, på goda grunder, kan anta att BO har utsatts för fysiskt våld som stämmer med BOs redogörelse...

GM kan naturligtvis haft handskar, men... Hur troligt är det om man antar att det är en ögonblicksingivelse?
  • En godtycklig person utrustar sig med handskar utifall att vederbörande kan tänkas anträffa en Muslimsk eller annan kvinna att utöva våld mot.
  • Detta är ett planerat dåd riktat mot en speciell individ/familj - även via "ombud" (hustrun om mannen var målet) - glöm inte dagen efter!
  • Detta handlar om "domestic violence".
  • Detta var ett - glöm inte dagen efter! - dåd utfört av någon av våra kära lösspringande dubbeldiagnoser (pluralis?).
  • Konvertitskan snubblade på schabraket och drämde skallen i marken men vill få politiska poäng.

Ack så tyst om detta fall...

Detta har aldrig hänt, det var alldeles för välplanerat med hijabupproret och de snabbt ordnade demonstrationerna.

Att sen någon skulle vara så dum att en vecka senare piska henne på nytt med hänvisning till det första pisket finns inte på kartan. Allt var så uppmärksammat i media så det vore som att be att få bli gripen att helt öppen göra ett nytt överfall och hot.

Tyvärr så kostar detta polisresurser som kan användas till betydligt viktigare saker än falska anmälningar.
Citera
2013-09-20, 19:19
Medlem
Vintergrisens avatar
En sak jag undrar lite smått över är varför vi inte fått något signalement på de påstådda GM som skulle ha hotat BO när hon väl gjort sin första anmälan? När det gäller just det fallet så bör ju BO ha sett GM, om dessa nu inte stod bakom ryggen på henne och kom med div. hotelser, och mig veterligen har inget hänt med den anmälan heller. Borde inte polisen vara intresserade av att få fast dessa män, om man nu inte redan vet vilka de är och har löst det delproblemet, och gå ut med en beskrivning av vad de är för individer?

Nästan så att man blir lite sugen på att slå en signal till berörd polismyndighet och höra om man kan hjälpa dem på traven.
Citera
2013-09-20, 20:06
Medlem
skillnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Tyvärr så får man en känsla av att detta är ett politiskt påfund så man kan demonstrera, skapa opinion mm och det kostar polisresurser. Om damen ifråga går att åtala för "falsk tillvitelse" t.ex. lär aldrig bli av, det skulle vara alltför politiskt känsligt men vore det enda rätta för att få stopp på dessa falska polisanmälningar som verkar ha politiska förtecken.

Vi kan dock vara säker på att det kommer fler på den fronten ju närmare valet 2014 vi kommer, det är då iaf jag övertygad om.
Det är jag också övertygad om.

Men för att få stopp på dessa uppenbart politiskt motiverade lögner måste den större agendan bakom avslöjas. Där de som är pådrivande ställs mot väggen (juridiskt eller medialt) och tvingas tala klarspråk.

Som det är nu behöver de inte det eftersom de skyddas av media. Vilket leder till att vilken muslim/invandrare som helst bara behöver hänvisa till något så diffust och subjektivt, som en sk "hat attack", för att var och varannan svensk skall misstänkliggöras för att vara skyldig. När det i själva verket nästan är tvärt om, att vi snarare böjer oss på alla möjliga sätt inför islams antisvenska politiska inflytande. Och gör allt för att inte trampa ens extremister på tårna. Så illa är det.
Senast redigerad av skillnad 2013-09-20 kl. 20:42.
Citera
2013-09-23, 20:23
Medlem
xcvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skillnad
Det är jag också övertygad om.

Men för att få stopp på dessa uppenbart politiskt motiverade lögner måste den större agendan bakom avslöjas. Där de som är pådrivande ställs mot väggen (juridiskt eller medialt) och tvingas tala klarspråk.

Som det är nu behöver de inte det eftersom de skyddas av media. Vilket leder till att vilken muslim/invandrare som helst bara behöver hänvisa till något så diffust och subjektivt, som en sk "hat attack", för att var och varannan svensk skall misstänkliggöras för att vara skyldig. När det i själva verket nästan är tvärt om, att vi snarare böjer oss på alla möjliga sätt inför islams antisvenska politiska inflytande. Och gör allt för att inte trampa ens extremister på tårna. Så illa är det.
Instämmer helt i vad du skrivit Quote. Låt oss hålla den här tråden vid liv. Om hela historien visar sig vara påhittad, vilken jag är övertygad om att den är, så måste den upp till beskådan för allmänheten och inte glömmas bort.
Citera
2013-09-23, 20:50
Medlem
Om man nu valsar till en sådan här historia, två gånger dessutom så förstår jag inte varför man inte drar till med ett fejkat signalement. Eller är det meningen att rövarhistorien ska fokuseras på offret och då vill man inte att någon grupp ska pekas ut, utan samtliga ska få skuldkänslor för denna förvirrade lappkärring.

Men utan någon som helst signalement på någon överhuvudtaget gör att historien får bredsladd rakt ner i diket.

Det positiva med denna medievals är att dom som tvivlade på våra politikers naivitet fick det bekräftat att dom är dumma i huvudet på riktigt, när dom poserade med slöja på skallen som några riksjon.
Senast redigerad av ramrod 2013-09-23 kl. 20:53.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in