Citat:

Ursprungligen postat av 
Eerieye

För man blir rädd när man angrips. Då vill man ha polishjälp, sedan är det en annan sak att man inte kan säga sanningen till polisen. Gör man inte något så kan man räkna med att angreppen fortsätter. Det kan de ju göra ändå, men man har iaf gjort vad man kan.

Vid båda angreppet så rings polisen efter angreppet - inte under pågående angrepp. Hon lär alltså ha haft tid att sansa sig om det är så att hon inte anser att polisen skall blandas in.
Din teori tycks dock vara att hon blev överfallen båda gångerna i alla fall ... du kan bara inte tänka dig att det uppgivna motivet stämmer, eller?
Edit:
Personligen kan jag tänka mig att angrepp ett föregåtts av något på platsen om utlöst ilska - och att kommentarer om slöja osv uttalas i stunden hetta snarare än att någon oprovocerat hoppar på henne mitt i natten. Angrepp två - om det stämmer - kan jag dock tänka mig är begånget av yngre förmågor som känner igen henne från rapporteringen/bilder som visats och som provocerats av skriverier och reaktioner från första anmälan - dvs att de faktiskt inte alls har någon relation till en eventuell GM i anmälan ett. 
I och med att ingen GM är identifierad och hörd så har dock bara polisen hennes version, och det är alltså den som ligger till grund för anmälan, utredning och rubricering i dagsläget.
Vad som är sant vet bara hon och eventuella GM i dagsläget.