2013-08-26, 20:07
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eerieye
För man blir rädd när man angrips. Då vill man ha polishjälp, sedan är det en annan sak att man inte kan säga sanningen till polisen. Gör man inte något så kan man räkna med att angreppen fortsätter. Det kan de ju göra ändå, men man har iaf gjort vad man kan.
Vid båda angreppet så rings polisen efter angreppet - inte under pågående angrepp. Hon lär alltså ha haft tid att sansa sig om det är så att hon inte anser att polisen skall blandas in.

Din teori tycks dock vara att hon blev överfallen båda gångerna i alla fall ... du kan bara inte tänka dig att det uppgivna motivet stämmer, eller?

Edit:
Personligen kan jag tänka mig att angrepp ett föregåtts av något på platsen om utlöst ilska - och att kommentarer om slöja osv uttalas i stunden hetta snarare än att någon oprovocerat hoppar på henne mitt i natten. Angrepp två - om det stämmer - kan jag dock tänka mig är begånget av yngre förmågor som känner igen henne från rapporteringen/bilder som visats och som provocerats av skriverier och reaktioner från första anmälan - dvs att de faktiskt inte alls har någon relation till en eventuell GM i anmälan ett.

I och med att ingen GM är identifierad och hörd så har dock bara polisen hennes version, och det är alltså den som ligger till grund för anmälan, utredning och rubricering i dagsläget.
Vad som är sant vet bara hon och eventuella GM i dagsläget.
Senast redigerad av micro113 2013-08-26 kl. 20:30.
Citera
2013-08-26, 20:16
Medlem
xcvs avatar
Det prats hit och dit om att lapp Madde är höggravid. Men är det någon som vet säkert att så är fallet. Om hon nu går omkring i ett tvåmannatält och dessutom är ganska fet så är det väl ganska svårt för någon utomstående att bilda sig en egen uppfattning om hennes tillstånd.
Citera
2013-08-26, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dre
Ja, tråden är ju sönderspammad bortom igenkännlighet.

Ja, helt omöjlig att följa. Tack Micro, den var hyfsat lätt att följa innan du trollade sönder den. Bra jobbat men helt enligt personlig fem/V-agenda.

Jag frågade (i mitt försök att få tråden OnT igår) om hur lång tid DNA-spåret skulle ta. Om polisen ev har något sidospår men det drunknade i allt jävla SPAM om helt irrelevanta saker!
Citera
2013-08-26, 23:01
Medlem
Mextremes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DellMannen
Ja, helt omöjlig att följa. Tack Micro, den var hyfsat lätt att följa innan du trollade sönder den. Bra jobbat men helt enligt personlig fem/V-agenda.

Jag frågade (i mitt försök att få tråden OnT igår) om hur lång tid DNA-spåret skulle ta. Om polisen ev har något sidospår men det drunknade i allt jävla SPAM om helt irrelevanta saker!

Tyvärr kommer väl DNA från en närstående att gå att bortförklara om de överhuvudtaget topsas.
Citera
2013-08-26, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mextreme
Tyvärr kommer väl DNA från en närstående att gå att bortförklara om de överhuvudtaget topsas.

Sant men kan exkludera en okänd GM(?). Vet faktiskt inte riktigt hur det fungerar rent praktiskt. Någon kunnig fär gärna fylla i.
Citera
2013-08-26, 23:13
Medlem
Flus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
...
Edit:
Personligen kan jag tänka mig att angrepp ett föregåtts av något på platsen om utlöst ilska - och att kommentarer om slöja osv uttalas i stunden hetta snarare än att någon oprovocerat hoppar på henne mitt i natten.
...

Tycker du inte att uppgiften att offret haft ryggen mot gärningsmannen under hela attacken och därför inte kunnat ge ett signalement snarare talar för en oprovocerad attack?
Citera
2013-08-26, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DellMannen
Sant men kan exkludera en okänd GM(?). Vet faktiskt inte riktigt hur det fungerar rent praktiskt. Någon kunnig fär gärna fylla i.

Alltså...förhoppningarna på DNA-spåret är enligt min mening ganska ogrundade. Oavsett vad man hittar.

1. Man hittar DNA från hennes närmaste släktingar. Bevisar inget.
2. Man hittar DNA från okänd person. Bevisar inget och lär dessutom bli svårt att matcha.
3. Man hittar inget DNA alls.

Tror att det hypade DNA-insamlandet mera handlar om att polisen vill undvika kritik för passivitet i detta fall.
Citera
2013-08-26, 23:19
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Nej, jag har INTE slagit fast att det skulle vara "sant". Det jag sagt är att ingenting i dagsläget talar emot hennes version, samt att det är hennes version man utgår ifrån i anmälan samt att reaktionerna är en följd av hennes version.

Är det någon som är blind och saknar analysförmåga här så är det du som inte ens förstår vad människor skriver.
Allting talar emot hennes version? Tillvägagångssätt , brist på skador , vittnen , tidpunkt, motiv ?
Om hon fått stryk så har det inte gått till på det sätt hon beskriver och antagligen av andra orsaker än hon hävdar.
Citera
2013-08-26, 23:20
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flu
Tycker du inte att uppgiften att offret haft ryggen mot gärningsmannen under hela attacken och därför inte kunnat ge ett signalement snarare talar för en oprovocerad attack?
Det kan det tala för det - ja, men också för att det enbart varit en kort ordväxling där hon inte brytt sig om/eller hunnit att vända sig mot den som attackerar utan haft sikte på bilen istället.
Citera
2013-08-26, 23:21
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svithjod
Allting talar emot hennes version? Tillvägagångssätt , brist på skador , vittnen , tidpunkt, motiv ?
Om hon fått stryk så har det inte gått till på det sätt hon beskriver och antagligen av andra orsaker än hon hävdar.
Nej, allt talar inte mot hennes version - det finns inget konkret som talar emot den i dagsläget.

Skador hade hon dessutom.
Citera
2013-08-26, 23:26
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Nej, allt talar inte mot hennes version - det finns inget konkret som talar emot den i dagsläget.

Skador hade hon dessutom.
Skitprat ! Hon får slöjan avriven men ser aldrig vem som slår? Hon svimmar två gånger men blir hemskickad! Hon är som mussla ute sent ensam utan herr mussla ! Hon blir påhoppad i ett mer avsides område där i första hand lokala förmågor håller hus.
Hon blir överfallen återigen av flera GM.
Bullshit det enda det talar för är att herr mussla har gett henne en flathand både en och två gg.
Citera
2013-08-26, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dre
Alltså...förhoppningarna på DNA-spåret är enligt min mening ganska ogrundade. Oavsett vad man hittar.

1. Man hittar DNA från hennes närmaste släktingar. Bevisar inget.
2. Man hittar DNA från okänd person. Bevisar inget och lär dessutom bli svårt att matcha.
3. Man hittar inget DNA alls.

Tror att det hypade DNA-insamlandet mera handlar om att polisen vill undvika kritik för passivitet i detta fall.

Jo, du har nog rätt. Försökte bara spåna lite OnT ang. just "DNA-spåret" och är inte såvärst insatt i ämnet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in