2013-10-07, 16:00
Medlem
Rebellion79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pneumatics
Rebellion79

"H*nrik har tidigare suttit häktad för medverkan i mordet på en äldre handikappad man i Skaraborgs omnejd." - Han erkände mordet på mobiltelefon, dömd till 1 år 4 mån om jag inte minns fel.

"Då Gabriel föll tillbaka till de sämre kretsarna valde därav mamman att inte låta honom vara så mycket hemma hos henne , vilket ledde till att han bodde hos vänner i Lidköping på Nonsensgatan." - Även om det låter jävligt roligt heter det inte Nonsensgatan...

Syftar du på mordet på P*der Forsell?
Han blev friad vad jag förstått.
H*nrik skriver själv i tråden där f;ö
http://www.svenskamord.se/index.php?topic=1618.0

Vilka var vännerna han bodde ? Ett par? Unga killar? Resande också? Inte någon som har det 'riktiga' gatunamnet där han bodde?

Vem det än var som hade ihjäl Gabriel så hade de ju vattnet rätt så nära där, men valde att i stället lämpa av kroppen vid älgvägen....inte direkt genialt drag, eller vad tycker ni?
...men som sagt det tog ju tid att hitta honom där med.
Senast redigerad av Rebellion79 2013-10-07 kl. 16:04.
Citera
2013-10-07, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pneumatics
Rebellion79

"H*nrik har tidigare suttit häktad för medverkan i mordet på en äldre handikappad man i Skaraborgs omnejd." - Han erkände mordet på mobiltelefon, dömd till 1 år 4 mån om jag inte minns fel.

"Då Gabriel föll tillbaka till de sämre kretsarna valde därav mamman att inte låta honom vara så mycket hemma hos henne , vilket ledde till att han bodde hos vänner i Lidköping på Nonsensgatan." - Även om det låter jävligt roligt heter det inte Nonsensgatan...
Henrik satt inte häktad för MEDHJÄLP till mord. R.susi släpptes långt tidigare. Enl. åklagaren fanns ingen tvekan vem som höll i vapnet...
Citera
2013-10-07, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cruelladevil
Henrik satt inte häktad för MEDHJÄLP till mord. R.susi släpptes långt tidigare. Enl. åklagaren fanns ingen tvekan vem som höll i vapnet...
Sen vet jag inte vad folk har fått ifrån att Peder va handikappad?
Han gick lite jobbigt,men det var p.g.a en höftskada han fick på senare år.
Citera
2013-10-07, 17:19
Medlem
Citat:
Sen vet jag inte vad folk har fått ifrån att Peder va handikappad?
Han gick lite jobbigt,men det var p.g.a en höftskada han fick på senare år.

Ryktena säger att Ped*r hade någon form av förståndshandikapp? Hur vidare dom ryktena stämmer eller inte vet ja inte
Citera
2013-10-07, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GLIFE
Ryktena säger att Ped*r hade någon form av förståndshandikapp? Hur vidare dom ryktena stämmer eller inte vet ja inte
Nej,nej.. Han pundade friskt i sin ungdom. Därav kan det ju bli skador. men det var bara tjackskador han hade. Han var flickornas favorit innan de gick åt pipsvängen och han hamnade i fel sällskap som man säger. Peders pappa var f.ö polis. Han kom från fin familj. En lite bortskämd rikemansson.
peder var aldrig våldsam,men han kunde vara spydig...
Citera
2013-10-07, 17:36
Medlem
Citat:
Nej,nej.. Han pundade friskt i sin ungdom. Därav kan det ju bli skador. men det var bara tjackskador han hade. Han var flickornas favorit innan de gick åt pipsvängen och han hamnade i fel sällskap som man säger. Peders pappa var f.ö polis. Han kom från fin familj. En lite bortskämd rikemansson.
peder var aldrig våldsam,men han kunde vara spydig...
Vill tillägga att han blev psykiskt sjuk sista åren. Det är väl iof ett handikapp.
Citera
2013-10-07, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rebellion79

Vilka var vännerna han bodde ? Ett par? Unga killar? Resande också? Inte någon som har det 'riktiga' gatunamnet där han bodde?

Vem det än var som hade ihjäl Gabriel så hade de ju vattnet rätt så nära där, men valde att i stället lämpa av kroppen vid älgvägen....inte direkt genialt drag, eller vad tycker ni?

Nonsensgatan borde väl vara Nonnens väg som dessutom ligger väldigt nära De La Gardievägen från vilken den sista "signalen" från G`s mobil kom...
Citera
2013-10-07, 19:02
Medlem
Rebellion79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jomense
Nonsensgatan borde väl vara Nonnens väg som dessutom ligger väldigt nära De La Gardievägen från vilken den sista "signalen" från G`s mobil kom...

Ja visst om det nu var där Gabriel vistades ibland....hos sina vänner.
Eller om han skulle träffa någon vid Lidl på Rörstrandsgatan...det vet vi ju inte egentligen....
Och hur masterna sitter och har räckvidd för mobiltelefoni är det ingen som har säkra uppgifter på heller?
Älgvägen är ju närmare nonnens väg också där hans döda kropp påträffades senare.

Vad jag inte förstår är varför de dumpat kroppen där...vid älgvägen
Måste ju gjorts i panik? Inte kul inte åka med en kropp i bilen...
Fast med Vänern så nära, hade det ju varit bättre sänka den i vattnet?
Så tror gärningsmannen hade ihjäl Gabriel i vrede, inget som var planerat alls...
Annars hade de förmodligen inte hittat Gabriels kropp ännu....mina tankar kring det hela...
Frågan är om inte kroppen legat i en bostad också ett tag, varvid man flyttat kroppen senare och lämpat av i halv panik vid skogspartiet älggatan, kanske vågade de inte åka längre än så, kanske tänkte de att de kommer tillbaka flyttar på kroppen senare, me då hade de förmodligen span på sig?

Var det inte ett rån med i bilden med? H*nrik hade inte han rånat ett ställe dagen innan? eller är jag ute cyklar?

Diskutera händelseförlopp ?

Var letade MPS när de letade?

Och var det på denna firman som misstänkt GM utfört en rekond av sin bil?;
http://www.kjellsbilvard.se/

Om det är Kjells bilvård, så kanske GM tankat på vägen
Hoppas polis haft vett att kolla kameror på bensin mackar längst med väg 184 bla.
Senast redigerad av Rebellion79 2013-10-07 kl. 19:14.
Citera
2013-10-07, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rebellion79

Jävla trams här nu!

Vad det gäller detta så har H*nrik dödat P*der dock blev han bara dömd för vållande till annans död sen vet jag inte mer om just det.

Iövrigt har väl hans pappa eller vidare inget med detta att göra som jag ser det just nu utan det jag undrar är vad de har på H.H som är intressant?

Att dra in tattare/resande osv. är ointressant enligt mej så skärp till er lite och vi kan komma fram till något vettigt om/varför och hur samt vem??
Citera
2013-10-07, 19:19
Medlem
Rebellion79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eldog
Jävla trams här nu!

Vad det gäller detta så har H*nrik dödat P*der dock blev han bara dömd för vållande till annans död sen vet jag inte mer om just det.

Iövrigt har väl hans pappa eller vidare inget med detta att göra som jag ser det just nu utan det jag undrar är vad de har på H.H som är intressant?

Att dra in tattare/resande osv. är ointressant enligt mej så skärp till er lite och vi kan komma fram till något vettigt om/varför och hur samt vem??

För att komma fram till något vettigt måste det ju råda en öppen diskussion.
Vem? jag tror redan de har den skyldiga eventuellt.
Men ändå intressant.
Någon vet ju mer om detta helt klart.
Eller har sina misstankar hur som.
Citera
2013-10-07, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eldog
Jävla trams här nu!

Det kanske är andra än du som är intresserade av misstänkta gm:s tidigare liv! Kom inte här och tala om för mej vad jag ska disskutera! Fråga polisen om du vill veta exakt vad dom har på henrik.
Detta är bara ett forum där det spekuleras och antas saker och ting. Vi bedriver inte någon mordutredning! Vad DU tycker är ointressant för mej! Skärp till dej själv,Besserwisser!
Citera
2013-10-07, 19:50
Medlem
Aldrig besökt Flashback förut, men sedan någon tog sig rätten att ta ifrån oss vår Gabriel, har jag läst i denna tråd, måste säga att det är med stor sorg, många extra tårar har rullat., En del har ingen empati, eller ens vanligt bonnhyfs, verkar som en del riktigt gottar sig i eländet, hoppas verkligen ingen utav er, behöver uppleva det vi får göra, Det enda vi önskar är att rätt person, får det straff som den förtjänar, om det nu finns något sådant, från en anhörig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in