Citat:
Ursprungligen postat av
Jomense
Nonsensgatan borde väl vara Nonnens väg som dessutom ligger väldigt nära De La Gardievägen från vilken den sista "signalen" från G`s mobil kom...

Ja visst om det nu var där Gabriel vistades ibland....hos sina vänner.
Eller om han skulle träffa någon vid Lidl på Rörstrandsgatan...det vet vi ju inte egentligen....
Och hur masterna sitter och har räckvidd för mobiltelefoni är det ingen som har säkra uppgifter på heller?
Älgvägen är ju närmare nonnens väg också där hans döda kropp påträffades senare.
Vad jag inte förstår är varför de dumpat kroppen där...vid älgvägen
Måste ju gjorts i panik? Inte kul inte åka med en kropp i bilen...
Fast med Vänern så nära, hade det ju varit bättre sänka den i vattnet?
Så tror gärningsmannen hade ihjäl Gabriel i vrede, inget som var planerat alls...
Annars hade de förmodligen inte hittat Gabriels kropp ännu....mina tankar kring det hela...
Frågan är om inte kroppen legat i en bostad också ett tag, varvid man flyttat kroppen senare och lämpat av i halv panik vid skogspartiet älggatan, kanske vågade de inte åka längre än så, kanske tänkte de att de kommer tillbaka flyttar på kroppen senare, me då hade de förmodligen span på sig?
Var det inte ett rån med i bilden med? H*nrik hade inte han rånat ett ställe dagen innan? eller är jag ute cyklar?
Diskutera händelseförlopp ?
Var letade MPS när de letade?
Och var det på denna firman som misstänkt GM utfört en rekond av sin bil?;
http://www.kjellsbilvard.se/
Om det är Kjells bilvård, så kanske GM tankat på vägen
Hoppas polis haft vett att kolla kameror på bensin mackar längst med väg 184 bla.