2005-06-24, 15:07
Medlem
Smokebombs avatar
Det r oklart ifall rd flugsvamp kan ge fysiska skador i lngden och drfr r det fan inte vrt att experimentera med skiten!

Hll er till toppisar.
Citera
2005-06-24, 15:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Le Grand Maître
I de flesta kulturer som brukar flugsvamp tillalagas den p ngot stt, det kan handla om allt frn simpel frvllning till rent gastronomiska varianter. Det har ven rapporterats andra vgar, som t.ex. att dricka urinet frn ett djur som tit flugsvampen.

Orsaken till att svampen br tillagas beror p att det mne, som jag inte minns vad det heter, som orsakar illamende och sjukdom frsvinner vid hgre temperaturer.

torkad r ju att fredra men att vrma svampen frstr bara mnena inget att rekommendera, ta svampen och sen dricka pisset s gjorde vissa i norden!

dosering kolla erowid,, allt frn 1 hatt till ett flertal,, men storleken p hattar och styrkan kan variera!

MVH Johan
Citera
2005-06-24, 15:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Onerr
Som sagt, r det lnt att leta nu? Har suttit och funderat p detta ett tag, men jag skulle aldrig ge mig ut och leta om jag inte vet att mjligheten finns att jag hittar ngot.

Du kan hitta den redan nu men r inte s himmla vanligt, vnta helst till augusti fr att hitta fler!!

Hur pass giftigt det r?? : har lst att en vuxen man behver ta runt 90 vuxna svampar fr att d!!! s nn fara r det inte, rd flugsvamp skall inte vara vrre fr levern n ngra snapsar brnnvin!!

MVH J
Citera
2005-06-25, 08:52
Medlem
organiss avatar
hr r en igenknnande sida om ngon blir osker.

http://www.dipbot.unict.it/funghi_et...ry/page_01.htm
Citera
2005-06-28, 04:25
Medlem
Onerrs avatar
Frtjnar inte denna trden att bli klistrad? r ju trots allt en kort faq.
Citera
2005-06-28, 04:39
Medlem
Bloodhounds avatar
Lter onekligen intressant men som ngon sa, det r FEL att ta flugsvamp. Man har lrt sig det enda sen man var liten, det r FELFELFELFEL, gr inte. Dock kanske det slinker ner en tripp i hst om man orkar, just pga. lttillgngligheten.
Citera
2005-06-28, 05:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bloodhound
Lter onekligen intressant men som ngon sa, det r FEL att ta flugsvamp. Man har lrt sig det enda sen man var liten, det r FELFELFELFEL, gr inte. Dock kanske det slinker ner en tripp i hst om man orkar, just pga. lttillgngligheten.
Klart man ska prova. Har ju som sagt ftt hra att man dr om man bara tittar p en flugsvamp, men de verkar ju rtt kul. Blir nog en tripprapport eller tv s fort de sm rdvita svamparna tittar upp ur marken.

Frresten, nr dyker den upp? Det har ju varit ganska kallt fr rstiden, och rtt fuktigt hr p vstkusten - kan man hoppas p att de kommer upp redan i juli? Annars brukar de vl inte dyka upp frrn i augusti/september shr pass lngt sderut?
Citera
2005-06-28, 12:34
Medlem
WeeMaans avatar
Ngon som testat att trippa p flugsvamp hr?`
Effekter?
Tripprapport ngon?
Citera
2005-06-28, 16:47
Bannlyst
borde inte det hr klistras?
Citera
2005-06-28, 21:02
Bannlyst
Muskarin finns bara som sprmnen i flugsvamp, det som ger den mesta effekten r muscimol, som ibotensyra omvandlas till vid torkning.
Det r svrt att ge doseringsanvisningar eftersom halterna varierar s mycket beroende p hur gammal svampen r, var den vxt m.m
Jag tycker att man kan brja med tv hattar, har man brttom kan man torka dem i en ugnssker form p ganska lg vrme med luckan p glnt, 80-100C i tv timmar ungefr. Det blir du inte srskilt trippad av, mer speedad som av amfetamin/lgdos meskalin med skarpare frger. Det r lite kul, ven om man rker gammal skosulebrass efter att man kkat flugsvamp s knns det som att det frvandlats till vrldens piggaste sativa.
Tungmetallerna som ansamlas i svampen r frmodligen giftigare n den i sig.
Citera
2005-06-30, 12:04
Medlem
nosight69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bloodhound
Man har ven lrt sig sen man var liten att det r fel med alla droger.
Jag har sjlv inte testat flugsvamp n, men jag tnkte g ut idag och kolla om jag hittar lite. Hittade ngra toppisar hromdagen men det var vldigt lite.
Citera
2005-06-30, 12:25
Bannlyst
Det vore kul om fler hr i Gteborgstrakten ville testa. Kanske kunde man ordna en liten Skogsmulle-utflykt framt hsten, dr vi kan botanisera bland skogens lckerheter, fr att sedan avnjuta vr skrd i goda vnners lag? Det tycker i alla fall jag vore trevligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in