Flashback bygger pepparkakshus!
2005-07-01, 01:15
Medlem
Du kanske är ironisk, men vad hörde du om andra droger när du va liten? Att det skulle va helt rätt att hålla på med eller?

Citat:
Ursprungligen postat av Bloodhound
Låter onekligen intressant men som någon sa, det är FEL att äta flugsvamp. Man har lärt sig det enda sen man var liten, det är FELFELFELFEL, går inte. Dock kanske det slinker ner en tripp i höst om man orkar, just pga. lättillgängligheten.
Citera
2005-07-01, 01:23
Medlem
Bloodhounds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dysfunctional
Du kanske är ironisk, men vad hörde du om andra droger när du va liten? Att det skulle va helt rätt att hålla på med eller?

När jag var liten hörde jag att droger var dåligt men att det kändes bra när man tog dom. Flugsvamp är bara gift och död i min värld.
Citera
2010-10-03, 18:39
Medlem
Grimmshaws avatar
Det här med flugsvamp fångade min och min polares uppmärksamhet och vi prövade det igår. Vi knallade igenom en närliggande skog i nära två timmar och hittade en hel del röd svamp, men lyckades endast identifiera 2 som röda flugsvampar. Vi bestämde oss för att ändå testa, med en var. De var ungerfär medelstora och vi slängde in dem i ugnen, de hade fallit isär i påsen vi fraktade dem så vi hade några småbitar, som blev torra snabbare än de större bitarna, så dem tog vi ut före.

När all svamp var torr så tog vi varsin bit och tugga i oss dem, väntade en kvart kanske, utan resultat. Vi bestämde oss för att öka dosen och tog resten av svampbitarna. Till vår stora besvikelse så hände absolut ingenting, INGENTING. Det var som att käka champinjon, inte ens magont. Kan ni förklara för mig Flashbackare? Var det för liten dos? Gjorde vi fel nånstans? Vi var hundra procent säkra på att det var flugsvamp, vi tänkte försöka oss på svampjäveln nästa helg, men med ökad dos. Vad tror ni?
Citera
2010-10-03, 19:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Grimmshaw
Det här med flugsvamp fångade min och min polares uppmärksamhet och vi prövade det igår. Vi knallade igenom en närliggande skog i nära två timmar och hittade en hel del röd svamp, men lyckades endast identifiera 2 som röda flugsvampar. Vi bestämde oss för att ändå testa, med en var. De var ungerfär medelstora och vi slängde in dem i ugnen, de hade fallit isär i påsen vi fraktade dem så vi hade några småbitar, som blev torra snabbare än de större bitarna, så dem tog vi ut före.

När all svamp var torr så tog vi varsin bit och tugga i oss dem, väntade en kvart kanske, utan resultat. Vi bestämde oss för att öka dosen och tog resten av svampbitarna. Till vår stora besvikelse så hände absolut ingenting, INGENTING. Det var som att käka champinjon, inte ens magont. Kan ni förklara för mig Flashbackare? Var det för liten dos? Gjorde vi fel nånstans? Vi var hundra procent säkra på att det var flugsvamp, vi tänkte försöka oss på svampjäveln nästa helg, men med ökad dos. Vad tror ni?

Skön bumb

Ska också testa Amanita Muscaria snart. ligger på torkning på tidningspapper.
Det ska utsöndras vätska från svampen när den är i ugnen, vätskan ska sedan hällas på svamparna så de drar åt sig den innan man äter dom. Annars, inget rus. Det är vad jag läst iallafall
Citera
2010-10-03, 21:40
Medlem
Grimmshaws avatar
Ja, vi höll på och kleta en hel del med den derä jävla röran, ett tips till dig är att kanske använda dig av en pensel av den variant man använder vid bullbakning, det var mycket otympligt med teskeden jag använde mig av.

Jag gillar att bumpa grejer!
Citera
2011-01-03, 20:48
Medlem
Haha!
Fan rolig tråd, hur gick det nudå med dödens svamp?

Nån som trippat nå?
Citera
2011-06-21, 01:41
Medlem
pumbbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomiX
Hörde något om att man kan trippa på enbart skinnet från hattarna, någon som vet eller har erfarenheter om detta?

ska man bara ta skinnet elr ska man käka hela hattarna?
Citera
2011-07-12, 18:02
Medlem
funkermanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pumbba
ska man bara ta skinnet elr ska man käka hela hattarna?

hela svampen är giftig och inte bara skinnet. klart du kan prova att röka skinnet och käka resten av svampen men släng inte "köttet" från svampen..

jag käkade förra hösten,mest för att jag hade hittat en vid en bänk som jag brukade flumma vid.
lät den ligga på tidningspapper och torka. sen la jag in den i städskrubben och glömde bort den.
efter cirka två månader kom jag på att jag hade den så då bestämde jag mig för att käka den(åt bara en medel stor svamp) och jag fick den där segheten som beskrivs. i höst ska jag testa ett par hattar.
ska bli intressant att kolla hur det kickar...
Citera
2011-07-13, 00:54
Medlem
pumbbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av funkermani
hela svampen är giftig och inte bara skinnet. klart du kan prova att röka skinnet och käka resten av svampen men släng inte "köttet" från svampen..

jag käkade förra hösten,mest för att jag hade hittat en vid en bänk som jag brukade flumma vid.
lät den ligga på tidningspapper och torka. sen la jag in den i städskrubben och glömde bort den.
efter cirka två månader kom jag på att jag hade den så då bestämde jag mig för att käka den(åt bara en medel stor svamp) och jag fick den där segheten som beskrivs. i höst ska jag testa ett par hattar.
ska bli intressant att kolla hur det kickar...

aight, då käkar jag hela hatten.
onödigt att krångla till det
Citera
2011-08-16, 16:54
Medlem
damnLFOs avatar
nåååååå..
Har någon funnit någon liten rackare iår? Jag letar för fullt så fort jag går ut men har ännu inte funnit några
Citera
2011-09-01, 11:40
Medlem
big_bobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av damnLFO
nåååååå..
Har någon funnit någon liten rackare iår? Jag letar för fullt så fort jag går ut men har ännu inte funnit några

Man måste gå i skogen, inte leta vid vägkanter. Eller ja, det går att göra så också, men man hittar inte dom finaste exemplaren på så sätt.
Jag var ute på lång promenad igår och hittade många fina ställen med många mycket fina flugsvampar. Men tog dom inte pga att jag letade ängar med toppisar just då. Men funderar på att dra tillbaka idag och fånga in dom fina jävlarna jag såg. Har aldrig testat flugsvamp, men det skadar inte att göra det när man ändå har typ oändligt med tillgång till den
Citera
2011-09-01, 15:43
Medlem
Psychoramas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av big_bob
Man måste gå i skogen, inte leta vid vägkanter. Eller ja, det går att göra så också, men man hittar inte dom finaste exemplaren på så sätt.
Jag var ute på lång promenad igår och hittade många fina ställen med många mycket fina flugsvampar. Men tog dom inte pga att jag letade ängar med toppisar just då. Men funderar på att dra tillbaka idag och fånga in dom fina jävlarna jag såg. Har aldrig testat flugsvamp, men det skadar inte att göra det när man ändå har typ oändligt med tillgång till den
Om inte annat prova en kombination av toppisar och flugsvamp! Skulle vara en intressant kombination!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in