2015-10-09, 07:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Palingenesis
Ruset brjar avta och fljs av illamende. Hller mig hdanefter till toppisar.
Hahaha dedr var starkt. Konstigt att du fick effekt av en sn liten hatt, annars brukar man msta klmma i sig 1-3 mediumstora hattar fr att f ngon effekt ht. Var den snustorr nr du tog ut den ur ugnen? Allts torrare n en nykter frsta middag med brudens hginkomstfamilj?
Citera
2015-10-09, 12:43
Medlem
l150s avatar
Finns det ngon som p riktigt gillar flugsvamp?

r ju en riktigt sttlig svamp med mycket mystik, men ruset enligt mig r bara drygt.
Frsta gngen fick jag bara en jvla huvudvrk , andra ruset somnade jag med en gng och tredje gngen blev jag deppig.
Sen lmnade jag flugsvamparna i fred.

Fast kanske bara r en kass drog fr mig //
Citera
2015-10-11, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oggestaden
Hahaha dedr var starkt. Konstigt att du fick effekt av en sn liten hatt, annars brukar man msta klmma i sig 1-3 mediumstora hattar fr att f ngon effekt ht. Var den snustorr nr du tog ut den ur ugnen? Allts torrare n en nykter frsta middag med brudens hginkomstfamilj?

Haha, ja precis s snustorr var den :P
Citera
2017-10-19, 21:43
Medlem
Hupats avatar
Vxer dessa godingar n eller r det inte vrt att ge sig ut och leta?
Citera
2017-10-19, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hupat
Vxer dessa godingar n eller r det inte vrt att ge sig ut och leta?
Jag sg ngra exemplar hromdagen nr jag var ute i de mellansvenska skogarna. I och fr sig sg de ganska trda ut, men det kanske fortfarande gr att hitta hyfsade ex.
Citera
2017-10-19, 21:47
Medlem
Hupats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mand71
Jag sg ngra exemplar hromdagen nr jag var ute i de mellansvenska skogarna. I och fr sig sg de ganska trda ut, men det kanske fortfarande gr att hitta hyfsade ex.
Br vl vara mindre masktna nu nr kylan hunnit komma? Blir att dra ut till mitt stlle imorgon isf
Citera
2017-10-20, 10:23
Medlem
ParanormalParanoias avatar
Denna jveln absorberas fanimej igenom huden!.. kokade en lsning och fyllde p i en tom petflaska jag skulle inmundiga utomhus, ngrade mig dock och hllde ut trolldrycken varp lite hamnade p hnderna mina. en timme senare misstog jag ett trd fr en buske minst 27 gnger och knde mig allmnt jvla vck typ
Citera
2017-10-20, 15:29
Medlem
Hupats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ParanormalParanoia
Denna jveln absorberas fanimej igenom huden!.. kokade en lsning och fyllde p i en tom petflaska jag skulle inmundiga utomhus, ngrade mig dock och hllde ut trolldrycken varp lite hamnade p hnderna mina. en timme senare misstog jag ett trd fr en buske minst 27 gnger och knde mig allmnt jvla vck typ
hade du en nice tripp d?
Citera
2017-10-27, 22:51
Medlem
PJeys avatar
Har brjat intressera mig fr rd flugsvamp p senaste tiden. Tyvrr s verkar det som att de verkar vara lite p tillbakagng, men man kan ju alltid hoppas p ngra efterslntrare.

Fr ngra dagar sen gjorde jag min vanliga svamprunda och hittade tv "rdingar" av ngot mindre storlek och krde dem p ugnstorkning. Det blev en och en halv hatt eftersom den andra inte riktigt var tipptopp. Nr de torkat brt jag snder dem och sprinklade dem p en tallrik jordgubbsyoghurt. :-)

Frsta timmen knde jag inte s mycket, men efter det brjade jag m bra och knna mig riktigt avslappnad. Kanterna runt skrmen blev lite otydliga, och under en brkdel av en sekund kunde jag se en grn vertikal blixt p skrmens vnsterkant. Det mest fascinerande var nd bjrken utanfr huset som vanligtvis ser ganska intetsgande ut nr den str dr med sina gulnande hstlov. Den hr kvllen kunde jag se ett svagt gyllene skimmer ver trdet och jag kom ihg att jag tnkte andaktsfullt: "r det s hr det ska vara?!" Sedan gick jag och lade mig och sov som en stock! Visst kan man se det hr som en mikrodos, men jag ser verkligen fram emot att ka katalogen och g ut p ventyr.

Tnkte tipsa om en intressant pdf fr er som vill veta mer om amanita muscaria! Det som inte str dr r inte vrt att veta. Finns att ladda ner hos www.ambrosiasociety.org. Filen heter The immortal herb. Ibland hnger man inte med, och sen blir det enklare.
Citera
2018-09-27, 15:33
Medlem
bra dokumentr om Amanita
https://vimeo.com/263230190
Citera
2018-10-07, 11:52
Bannlyst
Kan man p ngot stt minimera risken fr negativa effekter utver torkningen av svamparna? Torka fr att f bort ibotensyran men mer n s? Tvttar ni bort vita delen p hatten?
Brukar finnas en del skit dr. Tnker frst koka i ngra minuter fr att f bort smuts ochh insekter och sen lgga p tork. Bra eller dligt?
Citera
2018-10-07, 18:06
Medlem
NioLivs avatar
Vet inte ngot stt att minimera riskerna. Men det behvs inte heller.
Du skrev att du skulle koka dem ngra minuter. Gr inte det d frsvinner muskimolet plus att det r helt meningslst. Det du kan gra om du inte orkar torka dem r att lta dem sjuda ngra minuter, kommer tyvrr inte ihg hur lnge.

Kolla den hr trden fr mer info:

http://forum.magiskamolekyler.org/in...3&hl=flugsvamp

Mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in