Har brjat intressera mig fr rd flugsvamp p senaste tiden. Tyvrr s verkar det som att de verkar vara lite p tillbakagng, men man kan ju alltid hoppas p ngra efterslntrare.
Fr ngra dagar sen gjorde jag min vanliga svamprunda och hittade tv "rdingar" av ngot mindre storlek och krde dem p ugnstorkning. Det blev en och en halv hatt eftersom den andra inte riktigt var tipptopp. Nr de torkat brt jag snder dem och sprinklade dem p en tallrik jordgubbsyoghurt. :-)
Frsta timmen knde jag inte s mycket, men efter det brjade jag m bra och knna mig riktigt avslappnad. Kanterna runt skrmen blev lite otydliga, och under en brkdel av en sekund kunde jag se en grn vertikal blixt p skrmens vnsterkant. Det mest fascinerande var nd bjrken utanfr huset som vanligtvis ser ganska intetsgande ut nr den str dr med sina gulnande hstlov. Den hr kvllen kunde jag se ett svagt gyllene skimmer ver trdet och jag kom ihg att jag tnkte andaktsfullt: "r det s hr det ska vara?!" Sedan gick jag och lade mig och sov som en stock! Visst kan man se det hr som en mikrodos, men jag ser verkligen fram emot att ka katalogen och g ut p ventyr.
Tnkte tipsa om en intressant pdf fr er som vill veta mer om amanita muscaria! Det som inte str dr r inte vrt att veta. Finns att ladda ner hos
www.ambrosiasociety.org. Filen heter The immortal herb. Ibland hnger man inte med, och sen blir det enklare.