2015-10-09, 07:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Palingenesis
Ruset börjar avta och följs av illamående. Håller mig hädanefter till toppisar.
Hahaha dedär var starkt. Konstigt att du fick effekt av en sån liten hatt, annars brukar man måsta klämma i sig 1-3 mediumstora hattar för att få någon effekt öht. Var den snustorr när du tog ut den ur ugnen? Alltså torrare än en nykter första middag med brudens höginkomstfamilj?
Citera
2015-10-09, 12:43
Medlem
l150s avatar
Finns det någon som på riktigt gillar flugsvamp?

Är ju en riktigt ståtlig svamp med mycket mystik, men ruset enligt mig är bara drygt.
Första gången fick jag bara en jävla huvudvärk , andra ruset somnade jag med en gång och tredje gången blev jag deppig.
Sen lämnade jag flugsvamparna i fred.

Fast kanske bara är en kass drog för mig //
Citera
2015-10-11, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oggestaden
Hahaha dedär var starkt. Konstigt att du fick effekt av en sån liten hatt, annars brukar man måsta klämma i sig 1-3 mediumstora hattar för att få någon effekt öht. Var den snustorr när du tog ut den ur ugnen? Alltså torrare än en nykter första middag med brudens höginkomstfamilj?

Haha, ja precis så snustorr var den :P
Citera
2017-10-19, 21:43
Medlem
Hupats avatar
Växer dessa godingar än eller är det inte värt att ge sig ut och leta?
Citera
2017-10-19, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hupat
Växer dessa godingar än eller är det inte värt att ge sig ut och leta?
Jag såg några exemplar häromdagen när jag var ute i de mellansvenska skogarna. I och för sig såg de ganska tärda ut, men det kanske fortfarande går att hitta hyfsade ex.
Citera
2017-10-19, 21:47
Medlem
Hupats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mand71
Jag såg några exemplar häromdagen när jag var ute i de mellansvenska skogarna. I och för sig såg de ganska tärda ut, men det kanske fortfarande går att hitta hyfsade ex.
Bör väl vara mindre maskätna nu när kylan hunnit komma? Blir att dra ut till mitt ställe imorgon isf
Citera
2017-10-20, 10:23
Medlem
ParanormalParanoias avatar
Denna jäveln absorberas fanimej igenom huden!.. kokade en lösning och fyllde på i en tom petflaska jag skulle inmundiga utomhus, ångrade mig dock och hällde ut trolldrycken varpå lite hamnade på händerna mina. en timme senare misstog jag ett träd för en buske minst 27 gånger och kände mig allmänt jävla väck typ
Citera
2017-10-20, 15:29
Medlem
Hupats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ParanormalParanoia
Denna jäveln absorberas fanimej igenom huden!.. kokade en lösning och fyllde på i en tom petflaska jag skulle inmundiga utomhus, ångrade mig dock och hällde ut trolldrycken varpå lite hamnade på händerna mina. en timme senare misstog jag ett träd för en buske minst 27 gånger och kände mig allmänt jävla väck typ
hade du en nice tripp då?
Citera
2017-10-27, 22:51
Medlem
PJeys avatar
Har börjat intressera mig för röd flugsvamp på senaste tiden. Tyvärr så verkar det som att de verkar vara lite på tillbakagång, men man kan ju alltid hoppas på några eftersläntrare.

För några dagar sen gjorde jag min vanliga svamprunda och hittade två "rödingar" av något mindre storlek och körde dem på ugnstorkning. Det blev en och en halv hatt eftersom den andra inte riktigt var tipptopp. När de torkat bröt jag sönder dem och sprinklade dem på en tallrik jordgubbsyoghurt. :-)

Första timmen kände jag inte så mycket, men efter det började jag må bra och känna mig riktigt avslappnad. Kanterna runt skärmen blev lite otydliga, och under en bråkdel av en sekund kunde jag se en grön vertikal blixt på skärmens vänsterkant. Det mest fascinerande var ändå björken utanför huset som vanligtvis ser ganska intetsägande ut när den står där med sina gulnande höstlov. Den här kvällen kunde jag se ett svagt gyllene skimmer över trädet och jag kom ihåg att jag tänkte andaktsfullt: "Är det så här det ska vara?!" Sedan gick jag och lade mig och sov som en stock! Visst kan man se det här som en mikrodos, men jag ser verkligen fram emot att öka katalogen och gå ut på äventyr.

Tänkte tipsa om en intressant pdf för er som vill veta mer om amanita muscaria! Det som inte står där är inte värt att veta. Finns att ladda ner hos www.ambrosiasociety.org. Filen heter The immortal herb. Ibland hänger man inte med, och sen blir det enklare.
Citera
2018-09-27, 15:33
Medlem
bra dokumentär om Amanita
https://vimeo.com/263230190
Citera
2018-10-07, 11:52
Bannlyst
Kan man på något sätt minimera risken för negativa effekter utöver torkningen av svamparna? Torka för att få bort ibotensyran men mer än så? Tvättar ni bort vita delen på hatten?
Brukar finnas en del skit där. Tänker först koka i några minuter för att få bort smuts ochh insekter och sen lägga på tork. Bra eller dåligt?
Citera
2018-10-07, 18:06
Medlem
NioLivs avatar
Vet inte något sätt att minimera riskerna. Men det behövs inte heller.
Du skrev att du skulle koka dem några minuter. Gör inte det då försvinner muskimolet plus att det är helt meningslöst. Det du kan göra om du inte orkar torka dem är att låta dem sjuda några minuter, kommer tyvärr inte ihåg hur länge.

Kolla den här tråden för mer info:

http://forum.magiskamolekyler.org/in...3&hl=flugsvamp

Mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in