2014-04-02, 18:59
Medlem
Wertyms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghuler
Ja, om man nu gillar det kan man ju köra helt själv och sedan jämföra tider. Vad är nöjet att spela ett multiplayer spel om man inte kan interagera med de andra alls?

"Interagera med andra" = ramma motståndare av vägen?

Kan du inte köra eller? Racing går inte ut på att ramma varandra, det är inte riktig racing. Ett race ska pröva spelarens kunskaper och körförmåga, inte förmågan att vara det största arslet och ramma flest spelare för att vinna.

Den här Spring updaten är väldigt välkommen, mer plats för bilar låter underbart, jag kommer bränna mycket pengar på nya fordon helt klart.

Ett ghostmode i race vore fantastiskt, så att man slipper alla Ghuler's som inte kan köra utan att ramma de som kör fortare.
Citera
2014-04-02, 21:09
Medlem
410s avatar
Blir inga race med spök-bilar för min del i alla fall. Personligen tycker jag det är så otroligt mycket roligare att köra några race med folk som rammar, än att lira med folk som gråter i sina headset om hur otroligt dålig man är som rammar. Att köra runt som en lax och inte kunna göra något för att störa sina motståndare på ett TV-spel är inget för mig. Jag rammar och kommer alltid göra det om ett bra tillfälle ges. Sen om diverse förstå-sig-påare tycker det är fel, det skiter jag i.
Citera
2014-04-02, 21:39
Medlem
Ghulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wertym

Kan du inte köra eller? Racing går inte ut på att ramma varandra, det är inte riktig racing. Ett race ska pröva spelarens kunskaper och körförmåga, inte förmågan att vara det största arslet och ramma flest spelare för att vinna.

Den här Spring updaten är väldigt välkommen, mer plats för bilar låter underbart, jag kommer bränna mycket pengar på nya fordon helt klart.

Ett ghostmode i race vore fantastiskt, så att man slipper alla Ghuler's som inte kan köra utan att ramma de som kör fortare.

Lille gubben, är de andra förarna elaka, vilken tur att du nu får köra lite Mario Cart i GTA då.

Nu tas ju dina älskade kunskapskrav bort. Du behöver ej längre positionera dig i förhållande till andra bilar för de är bara spöken, du behöver inte köra taktiskt längre alls. Det enda du behöver kunna är gasa, bromsa och styra i kurvorna, runda hörn blir en barnlek då du kan välja enklaste filen hela tiden, den där "kunskapen" du snackar om den lär du dig efter att du kört ett race 2 - 3 gånger.

Inga oväntade variabler kvar. GRATIS! Akta dig för de farliga trottoarkanterna, eller du kanske vill ta bort den med. Bäst för dig är väl att köra runt i en åtta på flygplatsen 99 varv.
Citera
2014-04-02, 21:44
Medlem
Ghulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 410
Blir inga race med spök-bilar för min del i alla fall. Personligen tycker jag det är så otroligt mycket roligare att köra några race med folk som rammar, än att lira med folk som gråter i sina headset om hur otroligt dålig man är som rammar. Att köra runt som en lax och inte kunna göra något för att störa sina motståndare på ett TV-spel är inget för mig. Jag rammar och kommer alltid göra det om ett bra tillfälle ges. Sen om diverse förstå-sig-påare tycker det är fel, det skiter jag i.

+1

Sedan blir man skickligare på att förutsäga när någon har den intentionen och kan parera så vederbörande binder ris åt sin egen rygg.

Vi gör egna race, SVÅRARE, VILDARE och MER UTMANANDE, inte lättare, rakare och menlösare. Det här är ett steg åt helt fel håll om man ska utvecklas som spelare.
Citera
2014-04-02, 22:11
Medlem
Citat:
+1

Sedan blir man skickligare på att förutsäga när någon har den intentionen och kan parera så vederbörande binder ris åt sin egen rygg.

Vi gör egna race, SVÅRARE, VILDARE och MER UTMANANDE, inte lättare, rakare och menlösare. Det här är ett steg åt helt fel håll om man ska utvecklas som spelare.

J vi får slänga ihop några race till gnällarna, några snälla gärna med lite rosa puffar runt banan så inte dem slår sig om dem sladdar av...:-P, he he
Citera
2014-04-02, 22:13
Medlem
Citat:

Jaha inte ramma inte skjuta o döda, vad ska man göra då?, köra runt och vinka till varandra?, så som ni gnäller kan man tro att ni inte vet vad det är för spel ni spelar...
Citera
2014-04-02, 22:22
Medlem
PUSClFERs avatar
Citat:
+1

Folk har olika åsikter. Det spelar ingen roll hur mycket du ser ner på andra eller uttrycker din åsikt; min åsikt förblir.
Min erfarenhet i biltävlingar i spelet är att där finns alltid minst en spelare som inte har något som helst intresse av att vinna tävlingen. Hans enda mål är att välja ut en spelare ur mängden, för att sedan göra sitt yttersta för att förstöra för denne. Det har hänt ett flertal gånger att bilen framför mig backar istället för att köra framåt när tävlingen börjar.

Jag finner nöje i att klara ett varv så snabbt som möjligt med så lite skador på bilen som möjligt. Ja, jag skulle kunna köra ensam och jämföra min tid med andra, men det ger inte riktigt samma känsla som att se var motståndarna befinner sig rent fysiskt i jämförelse med mig själv.

EDIT: Jag bör tillägga att mitt inlägg är menat åt alla - inte enbart mot dig specifikt. Jag citerade dig bara för att spinna vidare på ämnet.
Senast redigerad av PUSClFER 2014-04-02 kl. 22:26.
Citera
2014-04-02, 22:33
Bannlyst
Citat:

Är väl en option på racet om man vill "interagera" i race eller inte, så är väl bara välja "krocka bort race" om man nu vill det
Kan inte du sammanfatta vad som är spikat och vad som är under bearbetning?
Två garage, vilket startar man i?
Kommer heists nu?
Vad va det där om Tanks? Etc

Nåt datum/tid ?

Mvh /D
Senast redigerad av dwestos 2014-04-02 kl. 22:48.
Citera
2014-04-02, 23:02
Medlem
Ghulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PUSClFER
Folk har olika åsikter. Det spelar ingen roll hur mycket du ser ner på andra eller uttrycker din åsikt; min åsikt förblir.

Jag försöker inte ändra din åsikt, jag skiter i din åsikt. Kör du dina race så kör jag mina.

Citat:
Ursprungligen postat av PUSClFER
Min erfarenhet i biltävlingar i spelet är att där finns alltid minst en spelare som inte har något som helst intresse av att vinna tävlingen. Hans enda mål är att välja ut en spelare ur mängden, för att sedan göra sitt yttersta för att förstöra för denne. Det har hänt ett flertal gånger att bilen framför mig backar istället för att köra framåt när tävlingen börjar.

Det får man vara beredd på, det är jag alltid. Jag kör ofta en skarp sväng direkt på GO för att undvika allt stök.

Och om någon gör något sådant så är det troligt att du gjort något som inducerar det beteendet. Hämnd helt enkelt.
Citera
2014-04-02, 23:54
Medlem
Wertyms avatar
Citat:
Lille gubben, är de andra förarna elaka, vilken tur att du nu får köra lite Mario Cart i GTA då.

Nu tas ju dina älskade kunskapskrav bort. Du behöver ej längre positionera dig i förhållande till andra bilar för de är bara spöken, du behöver inte köra taktiskt längre alls. Det enda du behöver kunna är gasa, bromsa och styra i kurvorna, runda hörn blir en barnlek då du kan välja enklaste filen hela tiden, den där "kunskapen" du snackar om den lär du dig efter att du kört ett race 2 - 3 gånger.

Inga oväntade variabler kvar. GRATIS! Akta dig för de farliga trottoarkanterna, eller du kanske vill ta bort den med. Bäst för dig är väl att köra runt i en åtta på flygplatsen 99 varv.

Snarare så är det nu det behövs kunskap - i hur man kör ett riktigt race. Titta på racing i verkligheten, rammar man varandra i DTM, Formel 1 eller MotoGP?

Nej det gör man inte, men i GTA gör man tydligen det, för att barnen (ja jag syftar bland annat på dig) tror att GTA handlar om att skjuta, spränga eller ramma allt som rör sig.

Har du fått ett clean lap i ett race någon gång? Tveksamt, eftersom att du isåfall hade legat tvärsist hela varvet, något som ditt ego inte förmår att stå ut med. Du vägrar inse att man kan köra schysst, du ska alltid vara bäst - trots att du är sämst.

Spelare som försvarar att "ramma" andra är dåliga förare som inte tål att bli omkörde helt enkelt. Kika in i valfritt racing-crew där de bästa förarna i spelet håller till, rammas det mycket där? Svaret vet nog både du och jag lille gubben, så nu kan du fråga dig varför det är så?

Citat:
Ursprungligen postat av Marcus31
Jaha inte ramma inte skjuta o döda, vad ska man göra då?, köra runt och vinka till varandra?, så som ni gnäller kan man tro att ni inte vet vad det är för spel ni spelar...

Sluta upp med att ta Ghulers penis så högt upp i anus att du måste flämta ut dina korta, torftiga och onödiga skitinlägg.

"Ni", ja vad fan menar du med det kan man ju undra. Vad du skriver kan inte tas seriöst eftersom att du bara tar rygg på din vän hela tiden, med dina helt oväsentliga oneliners.

Edit:

Citat:
Ursprungligen postat av dwestos
Är väl en option på racet om man vill "interagera" i race eller inte, så är väl bara välja "krocka bort race" om man nu vill det
Kan inte du sammanfatta vad som är spikat och vad som är under bearbetning?
Två garage, vilket startar man i?
Kommer heists nu?
Vad va det där om Tanks? Etc

Nåt datum/tid ?

Mvh /D

Vilket garage man startar i om man har två kan man nog ändra via inventory-menyn. Heists borde rimligen komma, men när det ska man nog inte våga spekulera i. Det kommer innan midsommar säger jag.

Något om tanks vet jag inte just nu...

Nåväl, här är väl de största sakerna som kommer snart:

Möjlighet till att äga flera properties, antagligen kan du köpa en till lägenhet med garage, eller ett till garage.

Några nya bilar + en hoj. Samt nytt gevär och kläder.

Heists.

Lester har någon ny funktion som kan få polisen att blunda för vad du gör under en kort tidsperiod.

En mission creator där man förmodligen kan göra egna uppdrag. Den ska komma nästa vecka.

Citat:
"Strategically place pick-ups, define weaponry, set location, and tweak tons of other variables to make your own unique Capture Job for others to take on. We will also be reviewing your homemade Capture creations to stamp standout experiences as Rockstar Verified."

Det verkar som man kan göra häftiga jobs, typ som dem som finns i spelet redan. Döda skurkar, hämta paket - leverera. Jaja, det är i alla fall nytt!

Folk som har glitchat RP kan bli nedrankade, hoppas att det kan innebära att level 1000-spelare kanske minskar.

The High Life Update ska innehålla möjlighet till nya egendomar. Allting ska komma i vår, men något exakt datum finns inte.

Jobb i Online som görs med färre än 4 spelare ska ge mer betalt. Fallskärmshopp, race osv.

Ännu längre fram kommer DLC till Singleplayer också.

Det är lite kort som jag snappat upp, du kan läsa igenom det hela här:

http://socialclub.rockstargames.com/news/article/52217/Grand-Theft-Auto-Online-Spring-Updates

Allting ska komma i vår säger Rockstar så vi får väl hålla tummarna att de inte håller på grejerna allt för länge, ett till garage längtar jag mest efter!
Senast redigerad av Wertym 2014-04-03 kl. 00:15.
Citera
2014-04-03, 00:18
Medlem
Ghulers avatar
Citat:
Snarare så är det nu det behövs kunskap - i hur man kör ett riktigt race. Titta på racing i verkligheten, rammar man varandra i DTM, Formel 1 eller MotoGP?

Hahahahaha! Jämför du GTA med Formel 1? Nog att jag mött en del pompösa idioter med hybris då och då. Men du slår nog alla rekord.

Hint: GTA är inget Racingspel, inte till spelfysik, spelmekanik eller körrealism.

Citat:
Nej det gör man inte, men i GTA gör man tydligen det, för att barnen (ja jag syftar bland annat på dig) tror att GTA handlar om att skjuta, spränga eller ramma allt som rör sig.

Japp, det gör man. För GTA är inget Racingspel.

Citat:
Har du fått ett clean lap i ett race någon gång? Tveksamt, eftersom att du isåfall hade legat tvärsist hela varvet, något som ditt ego inte förmår att stå ut med. Du vägrar inse att man kan köra schysst, du ska alltid vara bäst - trots att du är sämst.

Jag spelar för det är kul, och roligast av allt är att förstöra för pompösa stolpskott som dig. Jag kan höra din gråtmilda spruckna röst skrika om någon spelare råkar repa din älskade Adder i ett Race, när du rullar in näst sist så kommer det en hel racka med svordomar och fuskanklagelser. Typ "Jag ledde fram till sista checkpointen, bla bla bla" Allt för att du fick en välförtjänt flygtur ett par hundra meter bort från banan och hamnade näst sist.

Citat:
Spelare som försvarar att "ramma" andra är dåliga förare som inte tål att bli omkörde helt enkelt. Kika in i valfritt racing-crew där de bästa förarna i spelet håller till, rammas det mycket där? Svaret vet nog både du och jag lille gubben, så nu kan du fråga dig varför det är så?

Man tar förutsättningarna som ges och gör det bästa av det, man lär sig hantera folk som rammar helt enkelt. Och klarar man inte det så är man inte den bästa spelaren. Det är enkelt. Racing Crew eller inte.
Citera
2014-04-03, 01:25
Medlem
3ndymions avatar
Citat:
Hahahahaha! Jämför du GTA med Formel 1? Nog att jag mött en del pompösa idioter med hybris då och då. Men du slår nog alla rekord.

Hint: GTA är inget Racingspel, inte till spelfysik, spelmekanik eller körrealism.

Japp, det gör man. För GTA är inget Racingspel.

Jag spelar för det är kul, och roligast av allt är att förstöra för pompösa stolpskott som dig. Jag kan höra din gråtmilda spruckna röst skrika om någon spelare råkar repa din älskade Adder i ett Race, när du rullar in näst sist så kommer det en hel racka med svordomar och fuskanklagelser. Typ "Jag ledde fram till sista checkpointen, bla bla bla" Allt för att du fick en välförtjänt flygtur ett par hundra meter bort från banan och hamnade näst sist.

Man tar förutsättningarna som ges och gör det bästa av det, man lär sig hantera folk som rammar helt enkelt. Och klarar man inte det så är man inte den bästa spelaren. Det är enkelt. Racing Crew eller inte.

Skönheten med racing enligt mig är att köra schysst och snabbt, kontakt kan ske mellan bilarna men inga idiottacklingar. Är det race så är det race och då förväntar jag mig att man kör cleant och inte vinner genom att tackla ut hela körfältet.

Och ang. spelfysiken osv. så tycker jag den är ganska bra jämfört med t.ex. Dirt 3 och Formula One 2013. Nu är ju båda de spelen mycket extremare i sig, värre bilar och riktiga rallysträckor/banor och mycket mer detaljerade men GTA är ganska schysst att köra rundor snabbt med om man gillar racing.
Har lekt Ghostrider runt motorvägen på hela mapen helt svartklädd inkl. hjälm med fulltrimmad svart Dinka Akuma med turboavgasrör och äger ingen snabbare bil men kör runt och driftar med fullt uppgraderad Karin Futo.

Du får givetvis köra och krocka om du vill det, det är det fina med GTA att kunna välja vad man vill. Men i race, uppdrag, fallskärmshopp osv. osv. tycker jag man ska sköta det så cleant som möjligt. Att vinna ett race snyggt och cleant är alltid skönare än att ha krockat ut hela körfältet, att klara ett uppdrag genom att genomföra det stategiskt och snyggt är skönare än motsatsen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in