Citat:
Ursprungligen postat av
Reggaeman
Jag spelade aldrig från första dagen då de släppte Online men jag har spelat till och från åtminstone sen 2015 men jag började tröttna på deras dlc när de började släppa flygande motorcyklar/bilar och alla överdrivna framtidsgrejer.
Allt sånt har bara förstört spelet i den mån att det bara ökar folks iver att få döda varenda spelare de ser överallt med hjälp av målsökande missiler som kan nå en precis vart som helst utan någon som helst ansträngning från spelaren.
Sen är att det i princip är pay to win är en annan sak, man måste inte köpa Shark Cards men för at kunna köpa alla nya saker som har sina onödigt överdrivna priser så måste man i princip köpa Shark Cards om man vill slippa sitta och spela 20 timmar per dag för att ha råd med grejerna.
Jag har aldrig köpt Shark Cards men då har jag inte heller kunnat köpa alla nya facilites etc utan de har jag kunnat köpa säkert ett halvår/år efter releasen för att jag då har lyckats få ihop precis å mycket pengar att jag är bankrutt efter att ha köpt en facility och ett specialfordon
Jag har aldrig köpt ett sharkcard heller och jag har alla facilities förutom yacht.
Långt ifrån alla fordon då det är där man kan lägga mestadels av sina pengar.
Jag har kunnat köpa det mesta när det kom ut.
Just nu har jag bara ca 500 k på banken efter att ha köpt de nya vapnen men ser alltid till att ligga på runt 3 miljoner för att kunna köpa det senaste när det droppar. Så nu kommer jag spela ihop ett par 100 k idag. Det går snabbt.
Griefers har funnits sedan dag 1.
Förr var det tanks och lazers som gällde för dem. Innan homing missile fanns var det svinsvårt att ta ut nån som kom i en lazer.
Tanks patchade de så att de inte tål lika mycket som i början. Man hade inte en chans mot en sån.
Så griefers är inget nytt.
Jag bara byter session ifall någon skall börja jobba sig.