Hur kan Foppa räknas som "främre" än Lidström? Vet att många anser Foppa vara den bäste svensken i sin prime men han hade problem med skador-Fakta! Lidström är mycket mycket större i Nordamerika än Foppa och Lidas har vunnit mycket mycket mer.
Vem som var bäst under sin prime är en helt annan sak än vem som är den främste. Att en idrottsman blir skadad måste räknas till dennes meriter så att säga, annars kan man säga att jag är världens bästa på alla sporter bara att jag aldrig tränade hårt så jag kan bevisa det.
Citat:
Ursprungligen postat av
Funkydude
Edit: Ser nu att DN har Foppa före Lidström. En skadefri Forsberg som fått spela (liksom Lidström) i ett av ligans bästa lag under flertalet säsonger mer än vad han gjorde hade gett Lidas en rejäl match. Men mycket av grejen med Foppa är ju "om han ändå hållit sig hel". Nu gjorde han inte det och potential tar en inte förbi mr. jämn som Lidström kom att agera som hela sin karriär. Och då var han verkligen inte bara en spelare som "stod rätt" som många ibland får för sig. Kolla hans poäng bl.a...
Precis!
Går nästan att jämföra med Gretzky och Lemieux. Vem anser i stort sett alla är den överlägset främste av dessa två? Jo Gretzky.