2014-12-22, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeHeHeXp
F0rest
Heaton
Naniwa
Get_RiGht

Skulle vara otroligt om inte Naniwa tar första platsen
Citera
2014-12-22, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Breddmässigt på länder ingen större skillnad. Det är 4-5 länder(varav 1-2 dominanta) som i princip rensat i modern tid. Med några få uppstickare. I båda sporter.

Sen att Kina själva är en fjärdedels värld, må så vara. Hockeyn har ändå Nordamerika, och det är inte så jävla litet det heller.

Ligger bara som 4a på populäraste sporterna. Baseball - Am Fotboll - Basket - Hockey.
Citera
2014-12-23, 00:52
Medlem
Moon The Loons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theRulerOfBethos
Nämnde tidigare att Zlatan bara är på plats 30-40 bland de bästa spelarna genom tiderna

Han är naturligtvis inte ens topp 100 genom tiderna. Om DN gör en lista om 25 år inför sitt 175 års jubileum så kommer Zlatan inte vara med på topp 10, tro mig. Trist dock att DN viker ned sig och gör detta till en POP lista.
Citera
2014-12-23, 00:53
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Hur kan Foppa räknas som "främre" än Lidström? Vet att många anser Foppa vara den bäste svensken i sin prime men han hade problem med skador-Fakta! Lidström är mycket mycket större i Nordamerika än Foppa och Lidas har vunnit mycket mycket mer.

Vem som var bäst under sin prime är en helt annan sak än vem som är den främste. Att en idrottsman blir skadad måste räknas till dennes meriter så att säga, annars kan man säga att jag är världens bästa på alla sporter bara att jag aldrig tränade hårt så jag kan bevisa det.

Citat:
Ursprungligen postat av Funkydude
Edit: Ser nu att DN har Foppa före Lidström. En skadefri Forsberg som fått spela (liksom Lidström) i ett av ligans bästa lag under flertalet säsonger mer än vad han gjorde hade gett Lidas en rejäl match. Men mycket av grejen med Foppa är ju "om han ändå hållit sig hel". Nu gjorde han inte det och potential tar en inte förbi mr. jämn som Lidström kom att agera som hela sin karriär. Och då var han verkligen inte bara en spelare som "stod rätt" som många ibland får för sig. Kolla hans poäng bl.a...
Precis!

Går nästan att jämföra med Gretzky och Lemieux. Vem anser i stort sett alla är den överlägset främste av dessa två? Jo Gretzky.
Senast redigerad av IWannaBeAdored 2014-12-23 kl. 01:04.
Citera
2014-12-23, 01:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PAC12
BB hade en vilopuls pa 26 eller 28, han var otroligt valtranad.
Avslutade karriaren tidigt.

Pingisganget sprang pa Cafe Opera, tror det finns en FB trad om det. Dom ar inga atleter.

Om ping-pong ar en sadan varldsport hur kommer det sig att det finns noll pris-pengar? Jo, for ingen bryr sig.

Källa? Inte en chans att någon som inte är renodlad konditionsidrottare kommer ner i den vilopulsen.
Citera
2014-12-23, 03:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Hockeyspelarnas ranking hittills:
Sundin
Tumba (andra sportsliga meriter också)
Salming
Stoltz
Lundqvist
Loob
Sterner
Persson
H.Sedin
Zetterberg
D.Sedin

Den listan kan man ju ha sina åsikter om, minst sagt..

Och du har inte med Lidas?
Citera
2014-12-23, 07:18
Medlem
Gregor-Samsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moon The Loon
Han är naturligtvis inte ens topp 100 genom tiderna. Om DN gör en lista om 25 år inför sitt 175 års jubileum så kommer Zlatan inte vara med på topp 10, tro mig. Trist dock att DN viker ned sig och gör detta till en POP lista.

Frågar du Zlatan själv så delar han överraskande nog inte din uppfattning:

Citat:
– Tackar, men att komma tvåa är som att komma sist.
Hur listan hade sett ut om PSG-stjärnan själv varit jury?
– På den listan är jag 1, 2, 3, 4 och 5:a, med all respekt för de andra, säger Zlatan Ibrahimovic till DN.
Citera
2014-12-23, 07:38
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Lite citat från den självutnämnde "Kongen", 2:an på listan som borde varit 20-30:a

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/zlatan-citat-som-vackt-uppmarksamhet_4096945.svd

Ödmjukhet kommer inte direkt ur den killens käft. Undrar hur Zverige hade sett ut om det hade befolkats av 9 miljoner Zlatan? Vi hade bott i lerhyddor, men alla invånare hade tyckt att de var nummer 1,2,3,4 och 5 på alla listor.
Citera
2014-12-23, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ypsilonsport550
Och du har inte med Lidas?

Märk "hittills". Den listan är en summering av placeringarna för hockeyspelarna när posten skapades, varken foppa eller Lidström är med.
Citera
2014-12-23, 10:16
Medlem
Marquesos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Som många redan har sagt så är det Zlatan som är den mest överskattade på denna lista. Själv hade jag honom runt 20-30. Har inte spelat i de största ligorna förutom en kortare sejour i Barca, aldrig varit ens nära i diskussionen kring årets spelare, ingen CL-framgång. Dessutom har han ofta misslyckats i landslaget och har en tendens att dra ner sina lag genom dålig stämning.
Inte i de största ligorna? Mellan 2004 och 2008 var Serie A aldrig sämre än 3:a i världen. Zlatan vann ligatiteln samtliga säsonger då, och även efteråt. Sen vann han ju La Liga och levererade i Barcelona trots problemen han hade att passa in i laget. Aldrig varit nära i diskussionen? Han blev ju framröstad som världens 4:e främste spelare förra året.

Misslyckats i landslaget vet jag inte, han har ju trots allt målrekordet. Inget gravt misslyckande det inte. Sen att resten av laget på senare år har varit riktigt uselt är inget Zlatan kan rå för. Om man ska nämna något särskild kvalité av Zlatan är det väl att han just höjer sina lagkamrater ett par steg. Sen är det ju absolut så att han har en "speciell" attityd. Det är den som fått honom att bli den han är, en av världens bästa fotbollsspelare.
Citera
2014-12-23, 10:51
Medlem
Batmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marqueso
Inte i de största ligorna? Mellan 2004 och 2008 var Serie A aldrig sämre än 3:a i världen. Zlatan vann ligatiteln samtliga säsonger då, och även efteråt. Sen vann han ju La Liga och levererade i Barcelona trots problemen han hade att passa in i laget. Aldrig varit nära i diskussionen? Han blev ju framröstad som världens 4:e främste spelare förra året.

Misslyckats i landslaget vet jag inte, han har ju trots allt målrekordet. Inget gravt misslyckande det inte. Sen att resten av laget på senare år har varit riktigt uselt är inget Zlatan kan rå för. Om man ska nämna något särskild kvalité av Zlatan är det väl att han just höjer sina lagkamrater ett par steg. Sen är det ju absolut så att han har en "speciell" attityd. Det är den som fått honom att bli den han är, en av världens bästa fotbollsspelare.

Se fetmark.! När gjorde han det i landslaget?

Om, jag säger om Zlatan menar allvar med kritiken mot sin andraplats har han fullständigt tappat respekten för andra idrottsmän och kvinnor. Jag håller helt med föregående skribent som tippar att Zlatan kommer att dala på liknande listor efter karriären. Zlatan hamnar på andra plats för att hans karriär "peakar" just nu. Han har inga OS-, VM- eller EM-medaljer. Han har inga internationella lagtitlar (typ CL). Han har inte utsetts till världens- eller Europas bästa spelare någon gång. Jag gillar verkligen Zlatan, men fakta är objektiva och åsikter är subjektiva.

OT: Var f-n är Sten Pålsson i listan?
Citera
2014-12-23, 11:02
Bannlyst
När Zlatan kom till Barca så började hans karriär, där skulle han skörda i världens bästa lag, världens bästa liga. Det höll EN säsong. Hösten var bra, våren usel. För mig handlar elitidrott om att prestera i de bästa ligorna, i CL och EM/VM.

Varför har Zlatan harvat i ligorna 3-6 för? När de bästa spelarna vill vinna de största trofeèrna?
Det är ingen slump att Messi och Ronaldo hela tiden röstas fram bland de 3 som FIFA tycker är världens bästa spelare. För de bevisar det hela tiden i världens bästa lag, världens bästa ligor.

Zlatan har inte ens gjort ett enda VM-mål. Världens absoluta största fotbollsturnering. Zlatan har aldrig varit nära en CL-titel. Varför? Han spelar i för dåliga lag. De bästa spelarna spelar i de lagen som har chans att nå en CL-titel. Tror ni Messi och Ronaldo någonsin haft tanken att gå till den italienska ligan?:-) Inte en chans.. Dit kommer de som misslyckats i PL och La Liga.. Det är sanningen. När Zlatan stack till Barca..vann Inter trippeln. När Zlatan försvann från Barca så vann Barca trippeln.. Det är ingen slump. Zlatan har bevisat att han kan vara en faktor i ligorna 3-6.. Sedan räcker det inte mer. Därför kan man inte ha honom som nummer 2:a bland Sveriges bästa idrottare. Det är ett hån mot idrottare som anses vara världens bästa idrottare i resp. sport.
Zlatan anses inte ens vara bland de 100 bästa fotbollsspelarna genom tiderna. DN har tagit till parametrar som inte skall ingå när man gör sådana här listor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in