2013-08-14, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chrillie
Ingenting på kvinnor är riktigt, varken personlighet eller utseende, välkommen till Sverige.

Haha bästa jag hört på länge! Men faktum är att många tjejer ser förjävliga ut utan smink, så det gäller att försöka hitta en som faktiskt ser bra även utan. De finns men är väldigt sällsynta.
Citera
2013-08-14, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spidersteve
Nä, det är sant. Formulerade mig lite klumpigt, tänker i allmänhet första gången någon visar sig utan smink!
Dejtbiten skulle nog jag inte klara (jobbar som sagt med smink), men däremot tycker jag naturligt är bra.

F.Ö så tycker jag det är helt OK om killar sminkar sig, tänker typ täcka finnar osv. Bara fint med någon som bryr sig!

Haha nä jag förstod hur du menarde ändå

Killar och smink hmm vet inte riktigt min åsikt gällande det, har sett några med det och då såg man det verkligen och det var inte speciellt snyggt men kan ju vara en vanesak att killar inte ska ha smink också.

Vet många killar som är petigare vad gäller hud och finnar än mig själv.. Jag själv tycker också att hud är otroligt viktig och gör mycket så får man nån blämma så kletar man ju gärna på lite extra och försöker dölja den..
Citera
2013-08-14, 15:51
Medlem
Spidersteves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flodiis
Haha nä jag förstod hur du menarde ändå

Killar och smink hmm vet inte riktigt min åsikt gällande det, har sett några med det och då såg man det verkligen och det var inte speciellt snyggt men kan ju vara en vanesak att killar inte ska ha smink också.

Vet många killar som är petigare vad gäller hud och finnar än mig själv.. Jag själv tycker också att hud är otroligt viktig och gör mycket så får man nån blämma så kletar man ju gärna på lite extra och försöker dölja den..

Det är bara för att killar oftast inte är så duktiga att sminka sig.. haha! Har gett min sambo en kompaktfoundation som är som ett puder i hans hudton så han kan täcka t ex en röd näsa. Oftast så har ju killar ingen aning om vad något är förutom typ läppstift och ögonskugga, så om de på eget bevåg ska täcka finnar så blir det inte direkt skitbra. Men vad ska man vänta sig? Finns ju tjejer som sminkat sig hela livet och ser ut som de tappat en smörbytta i ansiktet och sedan trillat ner i en låda kritor
Citera
2013-08-14, 16:01
Medlem
dunderdasens avatar
Får man inte sämre hud av att sminka sig också? Det blir som en ond cirkel liksom? Jag har ingen aning men kan verkligen tänka mig det.
Citera
2013-08-14, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dunderdasen
Får man inte sämre hud av att sminka sig också? Det blir som en ond cirkel liksom? Jag har ingen aning men kan verkligen tänka mig det.
Beror helt enkelt på vad för hudtyp du har till att börja med, men det finns även smink som täpper till. Det är en djungel och man bör köpa sådant som är anpassat efter sin hudtyp. Någon med fet hy ska inte ha foundation ämnat för torr hy osv. Det kan säkert ge en del småplitor att sminka sig varje dag, men har man redan småplitor som man vill dölja så får man göra ett val....smink eller inte.
Citera
2013-08-14, 16:15
Medlem
Spidersteves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
Beror helt enkelt på vad för hudtyp du har till att börja med, men det finns även smink som täpper till. Det är en djungel och man bör köpa sådant som är anpassat efter sin hudtyp. Någon med fet hy ska inte ha foundation ämnat för torr hy osv. Det kan säkert ge en del småplitor att sminka sig varje dag, men har man redan småplitor som man vill dölja så får man göra ett val....smink eller inte.

Jag skulle vilja säga att det värsta för huden är när det slarvas med att sminka AV sig. Om inte huden blir ordentligt ren täpps porer till och man kan få småplitor och skit. En bra foundation kan hjälpa dålig hud, ta t ex id Bare Minerals, deras innehåller zink som kan hjälpa irriterad hud. Smink i sig skadar inte så vansinnigt, snarare att tjejer verkar tycka att det är OK att sova med smink och inte fattar hur man får rent huden på riktigt
Citera
2013-08-14, 16:20
Medlem
En tjejs rumpa är lika go att daska vare sig hon bär smink eller inte, tänder era kukar bara på ögonfransar?
Citera
2013-08-14, 16:26
Medlem
SlaveOfSensations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Butterslittledoug
En tjejs rumpa är lika go att daska vare sig hon bär smink eller inte, tänder era kukar bara på ögonfransar?

De får inga ligg, för tjejer tänder inte på killar som bara bryr sig om ögonfransar när det finns en rumpa som vill bli daskad! /Med vänlig hälsning, kåt brud
Senast redigerad av SlaveOfSensation 2013-08-14 kl. 16:29.
Citera
2013-08-14, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spidersteve
Jag skulle vilja säga att det värsta för huden är när det slarvas med att sminka AV sig. Om inte huden blir ordentligt ren täpps porer till och man kan få småplitor och skit. En bra foundation kan hjälpa dålig hud, ta t ex id Bare Minerals, deras innehåller zink som kan hjälpa irriterad hud. Smink i sig skadar inte så vansinnigt, snarare att tjejer verkar tycka att det är OK att sova med smink och inte fattar hur man får rent huden på riktigt
Helt sant. Men man får heller inte tvätta huden för mycket då man dels triggar talgproduktionen och även rubbar hudens ph-balans. Sminkar man sig så ska man vara noga med vad för rengörningsmedel man sätter i ansiktet. Själv har jag fått tillfälligt eksem då jag använt borttagning för vattenfast mascara. Även inom rengörning är det en djungel att välja rätt och det finns hudtypbaserade produkter. Stort ämne egentligen, orkar inte gå in på det något djupare. Även svårt att rekommendera något då alla reagerar olika, är olika känslig i huden osv.
Citera
2013-08-14, 16:29
Medlem
Bluebeast72s avatar
Problemet med dagens tjejsmink är att även en apa kan spackla sig vacker.

Risken finns att man i berusat tillstånd drar hem denne. Brukar vara ett helvete o bli av med. Så var kritisk, dra gärna av lite smink för o se vad som döljer sig under innan du erbjuder sängplats.
Citera
2013-08-14, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72

Risken finns att man i berusat tillstånd drar hem denne. Brukar vara ett helvete o bli av med. Så var kritisk, dra gärna av lite smink för o se vad som döljer sig under innan du erbjuder sängplats.
Det är lika svårt för en tjej att veta vilken kille som visar sig vara en helvetes jävla nitlott på det mentala planet, hur ser man om en kille efter första mötet tycker om en som person eller bara är kåt och gillar ytan?! Flörta för fasiken inte med någon tjej som har mascara om du inte gillar smink. Men det kanske är svårt att urskilja mascara när man har intagit fem öl!
Citera
2013-08-14, 16:35
Medlem
SlaveOfSensations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72

Misstänker att du är 14. Att vara svår att bli av med? Du anar inte hur svårt det är att få mig att stanna. Det är inte bara killar som älskar ONS och att utnyttja folk för sex.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in