Citat:
Ursprungligen postat av
Varmare
Skillnaden är viktig. Att ledsaga någon är en helt annan sak än att manipulera.
TS's tes är att kvinnor tycket om att åka känslomässig berg och dalbana. Jag ser mig själv som en ledsagare som tar henne igenom denna banna. Hon skrattar och är glad, för att i nästa stund vara sur. Det är inte mitt fel att hon är skapt så här, jag är bara en mellanhand.
Citat:
Ja, det är klart att du vet hur det kommer att utveckla sig när det är du som planerar hur det ska bli. Jag ser inte det duktiga i det alls.
Du måste bli bättre på att läsa och förstå det jag skriver. Antingen vill du manipulera mina ord eller så gjorde du ett avgörande misstag. Jag planerar ingenting, däremot så förutsåg jag vad som skulle komma hända, i och med hennes känslotillstånd. Jag agerar efter rådande spelregler och händelser. Detta är inte samma sak som att planera allt i förväg. Det är omöjligt att planera ett schackspel i förväg, för spelet förändras hela tiden. Varför skulle det vara annorlunda här?
Citat:
Nej, gud förbjude att man skulle kräva något av dig, det är för mycket begärt. Det enda som räknas är ju att just du har det som du tycker känns bäst.
Du anklagar mig för att vara manipulativ, samt att felet ligger hos mig. Trots detta kräver du inget av mig?