Citat:
Du ljuger men jag som troende tycker att det är skamligt att ljuga därför säger jag sanningen. Ja jag liksom du och alla andra är rädd för döden. Det finns inte en själ som inte får ångest och rädsla av dödstankar. Även om du inte är troende tycker att du ska vara ärlig eftersom du är en människa och det är skamligt för människor att ljuga.
Blir du ledsen om din far eller mot dör? Varför tar du inte självmord? Om du får en obotlig sjukdom kommer du att göra allt för att bli frisk igen eller struntar du i det och ler åt tanken? Jag hoppas innerligt att du får en obotlig sjukdom som cancer som leder till din död när du befinner dig i medelåldern. Stör detta mitt uttalande dig? Varför stör det dig om döden inte har någon betydelse?
Om du inte är rädd för döden, är du rädd för livet då? Om inte, finns det nåt du är rädd för och vad är det i så fall? Eller är du den modigaste människan på jorden och känner aldrig ångest och rädsla?
Blir du ledsen om din far eller mot dör? Varför tar du inte självmord? Om du får en obotlig sjukdom kommer du att göra allt för att bli frisk igen eller struntar du i det och ler åt tanken? Jag hoppas innerligt att du får en obotlig sjukdom som cancer som leder till din död när du befinner dig i medelåldern. Stör detta mitt uttalande dig? Varför stör det dig om döden inte har någon betydelse?
Om du inte är rädd för döden, är du rädd för livet då? Om inte, finns det nåt du är rädd för och vad är det i så fall? Eller är du den modigaste människan på jorden och känner aldrig ångest och rädsla?

Intressant när Koranen beskriver judarnas livssyn där dem önskar att dem hade kunnat leva i 1000 år. Dem vill inte dö utan vill fortsätta leva i 1000 år. Detta är judarna som dessutom är bra mycket mer normala och sunda människor än dessa ateister.
Dessa ateister hade velat leva i 10 000 år.
Dem ljuger när dem talar om döden som något oväsentligt. Titta på deras debatter här på Flashback, alla blir deprimerade bara av tanken att fylla 40-50 år. För enligt dem signalerar det slutet på deras liv så som dem ser det eftersom dem inser att det är början på slutet. Dem blir deprimerade bara av tanken, för att inte snacka om hur deprimerade dem blir när dem väl når dessa år.