2013-08-10, 18:40
Medlem
Thundermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Islampeace
Du ljuger men jag som troende tycker att det är skamligt att ljuga därför säger jag sanningen. Ja jag liksom du och alla andra är rädd för döden. Det finns inte en själ som inte får ångest och rädsla av dödstankar. Även om du inte är troende tycker att du ska vara ärlig eftersom du är en människa och det är skamligt för människor att ljuga.

Blir du ledsen om din far eller mot dör? Varför tar du inte självmord? Om du får en obotlig sjukdom kommer du att göra allt för att bli frisk igen eller struntar du i det och ler åt tanken? Jag hoppas innerligt att du får en obotlig sjukdom som cancer som leder till din död när du befinner dig i medelåldern. Stör detta mitt uttalande dig? Varför stör det dig om döden inte har någon betydelse?

Om du inte är rädd för döden, är du rädd för livet då? Om inte, finns det nåt du är rädd för och vad är det i så fall? Eller är du den modigaste människan på jorden och känner aldrig ångest och rädsla?

Intressant när Koranen beskriver judarnas livssyn där dem önskar att dem hade kunnat leva i 1000 år. Dem vill inte dö utan vill fortsätta leva i 1000 år. Detta är judarna som dessutom är bra mycket mer normala och sunda människor än dessa ateister.

Dessa ateister hade velat leva i 10 000 år.

Dem ljuger när dem talar om döden som något oväsentligt. Titta på deras debatter här på Flashback, alla blir deprimerade bara av tanken att fylla 40-50 år. För enligt dem signalerar det slutet på deras liv så som dem ser det eftersom dem inser att det är början på slutet. Dem blir deprimerade bara av tanken, för att inte snacka om hur deprimerade dem blir när dem väl når dessa år.
Citera
2013-08-10, 18:41
Medlem
Thundermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
Och? Det vi skapar kommer leva vidare genom nästkommande generationer.

Tills nästa generation dör, och till slut tar allting slut.
Citera
2013-08-10, 18:42
Medlem
RoaldDahls avatar
Tänk på att hat aldrig kommer från Gud.
Hatet är Satans verktyg.
Citera
2013-08-10, 18:42
Medlem
Islampeaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigLucipher
Den stora frågan är väl snarare varför vi inte har förbjudit religioner som din egen!
När du ändå är på gång så kan vi väl nämna att Koranen stödjer mord, våldtäkt, kvinnomisshandel, tortyr, massmord, våld i allmänhet och till och med nekrofili men inte homosexualitet?
Muhammed hade sex med en död fru, är det bättre?
Pedofili: När Muhammed var 57 år gammal gifte han sig med Aicha, 9, och "fullbordade äktenskapet", Aicha var för övrigt Muhammeds "favoritfru".
Jag är heterosexuell till Max men tycker att alla borde få hålla på med sitt så länge dem inte skadar andra människor vilket homosexuella inte gör - men det gör muslimer och Koranen.
Det kommer bli krig innan era sharialagar går igenom, tro mig.

Hänvisa till verserna också då kan vi diskutera och ta det därifrån. Ingen har sagt att ni inte får försöka förbjuda religion. Men då har ni angripit religiösa och då har religiösa rätt att försvara sig. Det du förespråkar är krig för det är inte ni ateister som bestämmer om religion ska vara tillåtet eller förbjudet. Ni har ingen som helst talan vad gäller den saken men vill ni försöka förbjuda religion lägg märke till ordet försöka, så är det krig ni förklarar.
Citera
2013-08-10, 18:44
Medlem
Islampeaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smidigast
Säg det till Ip som ständigt skryter över sin inkomster och tillgångar. För honom har det varit bevis för att han är en bra, framgångsrik och lycklig människa. Du menar alltså att IP är en dålig muslim?

Det du försöker med är att vända muslimer mot varann du kan försöka men det kommer inte att hända. Muslimer kommer att hålla ihop och snart återuppbygger vi kalifatet
Citera
2013-08-10, 18:44
Medlem
Thundermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
Ditt argument är "vi får se"? Dags att rannsaka din egen tro kanske, om det är det bästa du har. Du baserar ditt liv på hörsägen.

Nej, snarare påpekar verkligheten och det som Gud säger.

Gud uppmanar alla troende att ha tålamod med er otrogna. Vi ska säga till er att vi kommer vänta tills döden och ni kommer också vänta tills döden. Vi kommer ge er bevis och vägleda er men som om ni förkastar så kommer både vi och ni vänta och avvakta tills döden och sen kommer vi se vem som fått rätt. Gud säger detta och Guds ord är sanna.

Gud har lovat oss, och Guds löften är sanna, att dem som är troende och gör goda gärningar kommer hamna för evigt i Paradiset. Gud har också lovat att dem som är otrogna kommer hamna i Helvetet och stekas där för evigt.

Vi har ett löfte av vår Skapare, ni har ingenting.
Citera
2013-08-10, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thunderman
Gud uppmanar alla troende att ha tålamod med er otrogna.
Sköter du det bra, tycker du?

Du kallar oss smutsiga, du säger att du hatar oss och önskar oss allt ont i världen. Kan du förklara dig?

Citat:
Vi har ett löfte av vår Skapare, ni har ingenting.
Vi ateister har belägg

Citat:
Du förstod inte. Jag skrev inte genom nationer. Jag skrev att nationer ville försvaga talibaner genom henne. Det får en annan innebörd nu än det du skrev. Men det du skrev var nåt annat än det jag skrev. Jag vill inte specifikt peka fingret på vilka nationer det är jag pratar om. Talibanerna bad hennes föräldrar att sluta sprida rykten på hennes blogg.

Thunderman diskuterar med er på ett form där ni är närvarande och kan således motargumentera. Det är inte baktal.
Okej. Flickans ord var alltså så effektiva, att "nationer" använde henne för att försvaga talibanerna. Men talibanerna hade kunde inte motargumentera, så de bad henne att sluta tala. När hon fortsatte tala så sköt henne i huvudet.

Oavsett hur det gick till, ser du inget fel i att skjuta någon i huvudet för några ord? Speciellt barn?

Edit:
Citat:
Du rättfärdigar Guantanamo som fängslar människor utan rättegång och rättvis behandling men förkastar annat som är rättfärdigt. Du är verkligen vilse.
Wow!
Stopp och belägg här.

Fick flickan någon rättegång? Du vet, hon som du rättfärdigar skotten i huvudet på?
Senast redigerad av Daudodidi 2013-08-10 kl. 18:57.
Citera
2013-08-10, 18:50
Medlem
iSlashs avatar
Citat:
Skitsnack. Folk levde längre förr i tiden.

Kom igen, lite till så kan vi dig som lika urbota korkad som din kompis IP.

Citat:
Om du inte tror på Bibeln som säger att folk levde i hundratals år förr i tiden så är det bekräftat att flera av Profetens följeslagare levde i över 100 år.

Låt mig gissa: det står i en bok som någon okänd kamelryttare skrev för styvt ett och ett halvt millenium sedan? Jag tvivlar på att du har den mentala kapaciteten att lista ut det själv, så därför: det räknas inte!

Citat:
Sjukdomarna får man se på båda sidor, visst är man lite bättre förberedda på vissa sjukdomar men det har tillkommit nya också såsom AIDS och andra könsjukdomar för att ni horar runt hela tiden. Dem fanns inte tidigare.

"Såsom AIDS och andra könssjukdomar"? Du har ingen aning om hur många tusentals sjukdomar som har uppstått och dött ut sedan din frontallobsskadade, barnaknullande profet svammlade om Allan och annat trams. Det stora problemet är att du och dina föregångare med samma fantasier stått i vägen för mänsklighetens kunskapsutveckling.

Jag är stolt över att hata homosexuella. J
Citat:
ag hatar dem med hela mitt hjärta och jag hatar alla som stödjer homosexualitet oavsett vilken form det är. Jag hatar dig för att du försvarar homosexuella och jag önskar både dig och alla andra som stödjer homosexualitet allt ont i livet.

Du är en sjuk person. Du behöver vård.

Citat:
Nej, det finns en Gud men folk har dyrkat saker vid sidan av Gud sedan urminnes tider. Koranen förklarar i detalj hur folk förnekade Guds budskap och dyrkar stenar och andra skapade saker vid sidan av Gud. Och dessa har alltid varit i majoritet, från Noahs tid till idag.

Hört talas om något som kallas "bibliotek"? De brukar ha barnavdelningar där med jättefina böcker med en massa bilder i. Testa, det är gratis. Du kanske t o m lär dig något.
Citera
2013-08-10, 18:52
Medlem
smidigasts avatar
Citat:
Skitsnack. Folk levde längre förr i tiden. Om du inte tror på Bibeln som säger att folk levde i hundratals år förr i tiden så är det bekräftat att flera av Profetens följeslagare levde i över 100 år. Sjukdomarna får man se på båda sidor, visst är man lite bättre förberedda på vissa sjukdomar men det har tillkommit nya också såsom AIDS och andra könsjukdomar för att ni horar runt hela tiden. Dem fanns inte tidigare.

Jag är stolt över att hata homosexuella. Jag hatar dem med hela mitt hjärta och jag hatar alla som stödjer homosexualitet oavsett vilken form det är. Jag hatar dig för att du försvarar homosexuella och jag önskar både dig och alla andra som stödjer homosexualitet allt ont i livet.

Nej, det finns en Gud men folk har dyrkat saker vid sidan av Gud sedan urminnes tider. Koranen förklarar i detalj hur folk förnekade Guds budskap och dyrkar stenar och andra skapade saker vid sidan av Gud. Och dessa har alltid varit i majoritet, från Noahs tid till idag.
Själv kan jag känna mig stolt när jag hjälper människor som har det svårt. Jag hjälper även muslimer som har problem. Du är stolt över att hata homosexuella. Tänk så det kan bli ibland...

Citat:
Intressant när Koranen beskriver judarnas livssyn där dem önskar att dem hade kunnat leva i 1000 år. Dem vill inte dö utan vill fortsätta leva i 1000 år. Detta är judarna som dessutom är bra mycket mer normala och sunda människor än dessa ateister.

Dessa ateister hade velat leva i 10 000 år.

Dem ljuger när dem talar om döden som något oväsentligt. Titta på deras debatter här på Flashback, alla blir deprimerade bara av tanken att fylla 40-50 år. För enligt dem signalerar det slutet på deras liv så som dem ser det eftersom dem inser att det är början på slutet. Dem blir deprimerade bara av tanken, för att inte snacka om hur deprimerade dem blir när dem väl når dessa år.
Ingen har sagt att döden är oväsentlig utan snarare en mycket naturlig del av livet. För oss som inte är livrädda för den och har skapat oss en fantasi om vad som hända därefter är döden något som inte kan undvikas. Det funkar inte att utföra en massa ritualer eller tro på ett visst sätt för att undvika den. Det gäller helt enkelt att växa upp och möta den stående. Jag har inga problem med att bli äldre heller.

Du borde försöka bli vuxen någon gång. Det är rätt befriande.
Citera
2013-08-10, 18:54
Medlem
iSlashs avatar
Citat:
Du rättfärdigar Guantanamo som fängslar människor utan rättegång och rättvis behandling men förkastar annat som är rättfärdigt. Du är verkligen vilse.

I vissa fall, t ex som om du och din kompis här i tråden hade hamnat där, så blir resten av världen per automatik en bättre plats. Jag skulle visserligen hellre se att ni får den vård ni behöver, men det viktigaste hade ju varit att ni inte kan beblanda er med friska människor.
Citera
2013-08-10, 18:55
Medlem
smidigasts avatar
Citat:
Det du försöker med är att vända muslimer mot varann du kan försöka men det kommer inte att hända. Muslimer kommer att hålla ihop och snart återuppbygger vi kalifatet
Försöker jag det? Jag svarade på ett av din lilla knähunds patetiska inhopp i denna debatt. Sen har uppenbart muslimer väldigt svårt att hålla ihop och ett nytt kalifat kommer vi aldrig få se. Muslimerna tycks fast beslutna att ta död på varandra. För det är nog så gud vill ha det. Eller vad tror du?
Citera
2013-08-10, 19:01
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haren8
[3:91] De som förnekar sanningen och dör som förnekare skall inte få köpa sig fria, om de än erbjöd allt guld i världen. Ett svårt lidande väntar dem och de skall inte finna någon hjälpare.

Den senaste iPhonen eller den tjockaste plånboken kommer inte göra någon nytta på domedagen.

Men du har bevis för både domedagen och att något annat kommer göra någon nytta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in