Citat:
Ursprungligen postat av
Islampeace
HAHA, jag har alltid sagt att det finns entydiga och tvetydiga budskap i koranen men du såg det först nu. De tvetydiga är dock inte tvetydiga men vi har svårt att förstå dessa. Fattar du nu? Tveksamt men jag försöker få dig att förstå i alla fall. Jag gör en god gärning.
Men det är bla det tvetydiga och direkt felaktiga som du diskuterat med hur många som helst i olika trådar och du håller stenhårt på en tolkning. Koranen är det enda sanna budskapet och annat trams du slänger ur dig. När inte det funkar längre så låtsas du om att frågor inte ställts eller så ljuger du helt ogenerat.
Citat:
Tycker du inte att det är respektfullt fridfullt och vackert att koranen uppmanar oss att inte ta till vapen? Men vill göra klart för oss att vi har rätt att försvara oss om vi blir angripna? Tycker du att det är fel med självförsvar? Varför argumenterar du alltid emot sånt som är så självklart och så banalt.
En helig bok som uppmanar att mörda kan aldrig respekteras. Du ger ditt stöd till talibaner och saudier i deras kamp. Du försvarar mordförsök på en liten flicka. Det är allt annat än vackert och fridfullt.
Citat:
Fortsätt med det då. Jag har inget emot det, vi låter Gud döma oss angående detta.
Jag fortsätter naturligtvis!
Citat:
Jag vill inte hamna i helvetet men framför allt vill jag inte förneka min skapare. Jag vill att min skapare är nöjd med mig och vad jag får för belöning är upp till min skapare att bestämma.
Är din gud så sjuk som du vill porträttera hen så får du säkert ett fint välkomnande.
Citat:
Vet du ens vad en tomte är och vad den har för historia? Låt mig bilda dig lite.
Här kan du läsa lite om tomten...
Här kan du läsa om troll...
Detta är om oden...: /.../ Att du jämför dessa med den allsmäktige Guden säger bara väldigt mycket om dig och din logik.
Jag vet vilka det är och det var därför jag tog upp dem i sammanhanget. Alla dessa är fullt jämförbara med din allsmäktige gud. Inga konstigheter att göra kopplingarna.
Citat:
Självklart tycker du det eftersom du tillhör den andra gruppen. Ena gruppen som tycker att koranen är ädel och den andra tycker annat. Angående att djur känner rädsla inför döden borde vara en självklarhet att veta men om växter ska jag bilda dig lite: ...
Menar du alltså att du själv inte är rädd för döden? Var ärlig nu om du har ett uns av skam i kroppen. Blir du ledsen om din mamma eller pappa dör?
Oj, nu måste du vara desperat om du använder en judisk vetenskapsmans forskning

Att växter uppfattar ljus och mörker är en sak men det kommer nog krävas lite mer forskning för att fastslå att de är rädda för döden...
Visst blir jag ledsen om mina föräldrar skulle dö. Jag älskar mina föräldrar men det har ju inget att göra med min obefintliga rädsla för döden.
Citat:
Vetenskap i all ära men all vetenskap som manipulerar hatar jag, du borde också hata vetenskap som manipulerar.
Vilken vetenskap manipulerar? Den som motsäger din religion?
Citat:
Men det finns bara en Gud. Vadå majoriteten tror inte på min Gud? Majoriteten tror på en Gud och på ett paradis och ett helvete. Att muslimer dödar varann har politiska orsaker.
Det finns och har funnits många gudar men majoriteten tror inte på din gud, ditt paradis eller ditt helvete. Muslimer dödar uppenbart även varandra av religiösa skäl.
Citat:
OJ OJ OJ. Vilken godhjärtad människa du är du! Hatar övergrepp som sker i religionens namn men du har hittills inte sagt nåt av alla de övergrepp som skett i politikens och girighetens namn. Nej så förhållar det sig inte. Vad du hatar är religion och Gud för att de påbjuder annat äm bad dina önskningar och förhoppningar påbjuder. Jag ser att du inte förstod min förklaring om Lot men det var väntat jag begärde för mycket nu ska jag ta om det i förhoppning om att du ska förstå igen.
Det har vi redan pratat om i andra trådar och jo, jag föraktar även dessa övergrepp. Men att dessa förekommer gör inte de religiösa mindre allvarliga.
Citat:
Koranen säger att Lot bjöd på sina döttrar istället för att acceptera homosexuella handlingar i sin närhet om du hade ett uns av kunskap och förståelse hade du fattat vikten av denna vers men tyvärr så är du kass på att förstå saker och ting.
Gud, Lot och alla andra människor föraktar att en förälder bjuder på sina döttrar till främmande män. Men denna vers vill göra klart för människorna att homosexualitet är ett steg mer avskyvärt och vämjeligt än att bjuda sina döttrar till främmande män. Det innebär inte att verserna rättfärdigar eller påbjuder att människor ska lämna över sina döttrar till främmande utan bara att homosexualitet är ännu syndigare än att bjuda över sina döttrar. Versen vill bara göra klart för oss hur vämjeligt homosexuella handlingar är.
Lot var alltså både feg och vämjelig. Hade denna man haft någon heder i kroppen skulle han naturligtvis offrat sig själv. Att vilja offra sina döttrar visar bara hur klen han var.
Citat:
Du tillhör den gruppen som tycker det. Det vet jag redan. Inget nytt under solen mao.
Jag tycker ärligt att det är synd när människor snöar in på religion. Det fördummar dem!
Citat:
Underlag till vadå? Inser du vad det är du begär. Du vill kunna undersöka, observera universums skapare, du arma människa. Universum som rymmer miljarder med galaxer och det du vill göra är att kunna undersöka skaparen som skapat universum och gett det en fast struktur för att du ska tro. Det kommer du aldrig att få. Du är bara en människa i mängden, antingen tror du på Gud eller så gör du inte det. Finns inget annat val. Om du tror så gör du det för ditt eget bästa och om du inte tror skadar du bara dig själv fast du är omedveten om det. Som troende behöver man bara erkänna sin skapare och vittna om att det bara finns en skapare, vidare ska man göra allt som är gott och jaga bort allt som är ont. Låter man bli att göra detta av högmod som du gör är det bara du själv som drabbas och ingen annan. Varför skulle jag ge dig underlag eller bevis? Det är inte mig du kommer dyrka, det är Gud som du kommer dyrka. Jag varken vinner eller förlorar på din tro eller förnekelse. Jag förstår inte varför jag ska ge dig bevis? Jag har inte sagt att du ska tro på mig, jag diskuterar om Islam och slår hål på era fördomar. Jag vill inte ha din tro och Gud behöver inte ha din tro heller. Gud är sig själv nog. Du varken skadar Gud eller gör honom någon nytta med din tro. Det är för din egen skull. Använder du inte ditt förstånd?
Å när du inte förstår något så slänger du in gud som förklaring. Det vet jag redan. Vill du att någon ska ta detta allvarligt så får du komma med underlag.
Citat:
Som jag sa så finns det entydiga och tvetydiga budskap. De entydiga är : Gud är en. Gud är inte lik nåt annat som existerar varken i universum eller på jorden. De som förnekar Gud har helvetet till arvedel. De som tror på lever rättskaffens har paradiset till arvedel. Änglar existerar. Alla profeter var sanningen från Gud. Det finns ett liv efter detta. osv . Dessa saker är entydiga och verkligen inte bildliga och dessa saker ska man tro på bokstavligt. Alla muslimer håller med mig om dessa.
Jag är också trygg i min tro. Jag diskuterar inte med er på grund av brist på tro utan just för att jag har en stark tro.
Vilka är då de tvetydiga enligt dig? Å nej, du framstår inte som trygg i din tro.