2013-08-10, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Islampeace
Det var inte för att hon gick i skolan. Snacka inte om saker ni inte vet nåt om. Hon baktalade och skrev saker om talibaner som inte var sant. Hon hittade på saker för att sprida falska rykten om talibaner. Hon var också en spion åt vilket land säger jag inte här. Talibanerna bad flickan och föräldrar till flickan att hon skulle sluta med att sprida falska rykten om talibanerna. Flera gånger varnades föräldrarna och flickan. Flickan fortsatte och föräldrarna gjorde inget åt saken. Talibanerna blev angripna inte bara av ett barn men av nationer genom ett litet barn. Ni har ingen aning om politik och vad som sker i världen då tycker jag att ni först ska ta reda på fakta och inte på vad som står i BBC eller aftonbladet.
Aha. En 14-årig flicka baktalade talibanerna "genom nationer", så de sköt henne i huvudet.

Det är alltså självförsvar och du ser inget problem med det?

Vill du skjuta Thunderman i huvudet, nu då? Han har baktalat oss andra, och jag vet flera nationer som stödjer hans baktalanden.
Senast redigerad av Daudodidi 2013-08-10 kl. 18:01.
Citera
2013-08-10, 17:53
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thunderman
Vi lever. Vi dör. Fakta.

Vi lever och gör saker som per definition kommer ta slut. Inget består utan kommer försvinna. Det vill säga allting i detta livet är meningslöst då det inte består.

Det är inte åsikter utan faktan.

Och? Det vi skapar kommer leva vidare genom nästkommande generationer.
Citera
2013-08-10, 17:53
Medlem
smidigasts avatar
Citat:
HAHA, jag har alltid sagt att det finns entydiga och tvetydiga budskap i koranen men du såg det först nu. De tvetydiga är dock inte tvetydiga men vi har svårt att förstå dessa. Fattar du nu? Tveksamt men jag försöker få dig att förstå i alla fall. Jag gör en god gärning.

Men det är bla det tvetydiga och direkt felaktiga som du diskuterat med hur många som helst i olika trådar och du håller stenhårt på en tolkning. Koranen är det enda sanna budskapet och annat trams du slänger ur dig. När inte det funkar längre så låtsas du om att frågor inte ställts eller så ljuger du helt ogenerat.

Citat:
Tycker du inte att det är respektfullt fridfullt och vackert att koranen uppmanar oss att inte ta till vapen? Men vill göra klart för oss att vi har rätt att försvara oss om vi blir angripna? Tycker du att det är fel med självförsvar? Varför argumenterar du alltid emot sånt som är så självklart och så banalt.
En helig bok som uppmanar att mörda kan aldrig respekteras. Du ger ditt stöd till talibaner och saudier i deras kamp. Du försvarar mordförsök på en liten flicka. Det är allt annat än vackert och fridfullt.

Citat:
Fortsätt med det då. Jag har inget emot det, vi låter Gud döma oss angående detta.
Jag fortsätter naturligtvis!

Citat:
Jag vill inte hamna i helvetet men framför allt vill jag inte förneka min skapare. Jag vill att min skapare är nöjd med mig och vad jag får för belöning är upp till min skapare att bestämma.
Är din gud så sjuk som du vill porträttera hen så får du säkert ett fint välkomnande.

Citat:
Vet du ens vad en tomte är och vad den har för historia? Låt mig bilda dig lite.
Här kan du läsa lite om tomten...
Här kan du läsa om troll...
Detta är om oden...: /.../ Att du jämför dessa med den allsmäktige Guden säger bara väldigt mycket om dig och din logik.
Jag vet vilka det är och det var därför jag tog upp dem i sammanhanget. Alla dessa är fullt jämförbara med din allsmäktige gud. Inga konstigheter att göra kopplingarna.

Citat:
Självklart tycker du det eftersom du tillhör den andra gruppen. Ena gruppen som tycker att koranen är ädel och den andra tycker annat. Angående att djur känner rädsla inför döden borde vara en självklarhet att veta men om växter ska jag bilda dig lite: ...

Menar du alltså att du själv inte är rädd för döden? Var ärlig nu om du har ett uns av skam i kroppen. Blir du ledsen om din mamma eller pappa dör?
Oj, nu måste du vara desperat om du använder en judisk vetenskapsmans forskning Att växter uppfattar ljus och mörker är en sak men det kommer nog krävas lite mer forskning för att fastslå att de är rädda för döden...
Visst blir jag ledsen om mina föräldrar skulle dö. Jag älskar mina föräldrar men det har ju inget att göra med min obefintliga rädsla för döden.

Citat:
Vetenskap i all ära men all vetenskap som manipulerar hatar jag, du borde också hata vetenskap som manipulerar.
Vilken vetenskap manipulerar? Den som motsäger din religion?

Citat:
Men det finns bara en Gud. Vadå majoriteten tror inte på min Gud? Majoriteten tror på en Gud och på ett paradis och ett helvete. Att muslimer dödar varann har politiska orsaker.
Det finns och har funnits många gudar men majoriteten tror inte på din gud, ditt paradis eller ditt helvete. Muslimer dödar uppenbart även varandra av religiösa skäl.

Citat:
OJ OJ OJ. Vilken godhjärtad människa du är du! Hatar övergrepp som sker i religionens namn men du har hittills inte sagt nåt av alla de övergrepp som skett i politikens och girighetens namn. Nej så förhållar det sig inte. Vad du hatar är religion och Gud för att de påbjuder annat äm bad dina önskningar och förhoppningar påbjuder. Jag ser att du inte förstod min förklaring om Lot men det var väntat jag begärde för mycket nu ska jag ta om det i förhoppning om att du ska förstå igen.
Det har vi redan pratat om i andra trådar och jo, jag föraktar även dessa övergrepp. Men att dessa förekommer gör inte de religiösa mindre allvarliga.

Citat:
Koranen säger att Lot bjöd på sina döttrar istället för att acceptera homosexuella handlingar i sin närhet om du hade ett uns av kunskap och förståelse hade du fattat vikten av denna vers men tyvärr så är du kass på att förstå saker och ting.

Gud, Lot och alla andra människor föraktar att en förälder bjuder på sina döttrar till främmande män. Men denna vers vill göra klart för människorna att homosexualitet är ett steg mer avskyvärt och vämjeligt än att bjuda sina döttrar till främmande män. Det innebär inte att verserna rättfärdigar eller påbjuder att människor ska lämna över sina döttrar till främmande utan bara att homosexualitet är ännu syndigare än att bjuda över sina döttrar. Versen vill bara göra klart för oss hur vämjeligt homosexuella handlingar är.
Lot var alltså både feg och vämjelig. Hade denna man haft någon heder i kroppen skulle han naturligtvis offrat sig själv. Att vilja offra sina döttrar visar bara hur klen han var.

Citat:
Du tillhör den gruppen som tycker det. Det vet jag redan. Inget nytt under solen mao.
Jag tycker ärligt att det är synd när människor snöar in på religion. Det fördummar dem!

Citat:
Underlag till vadå? Inser du vad det är du begär. Du vill kunna undersöka, observera universums skapare, du arma människa. Universum som rymmer miljarder med galaxer och det du vill göra är att kunna undersöka skaparen som skapat universum och gett det en fast struktur för att du ska tro. Det kommer du aldrig att få. Du är bara en människa i mängden, antingen tror du på Gud eller så gör du inte det. Finns inget annat val. Om du tror så gör du det för ditt eget bästa och om du inte tror skadar du bara dig själv fast du är omedveten om det. Som troende behöver man bara erkänna sin skapare och vittna om att det bara finns en skapare, vidare ska man göra allt som är gott och jaga bort allt som är ont. Låter man bli att göra detta av högmod som du gör är det bara du själv som drabbas och ingen annan. Varför skulle jag ge dig underlag eller bevis? Det är inte mig du kommer dyrka, det är Gud som du kommer dyrka. Jag varken vinner eller förlorar på din tro eller förnekelse. Jag förstår inte varför jag ska ge dig bevis? Jag har inte sagt att du ska tro på mig, jag diskuterar om Islam och slår hål på era fördomar. Jag vill inte ha din tro och Gud behöver inte ha din tro heller. Gud är sig själv nog. Du varken skadar Gud eller gör honom någon nytta med din tro. Det är för din egen skull. Använder du inte ditt förstånd?
Å när du inte förstår något så slänger du in gud som förklaring. Det vet jag redan. Vill du att någon ska ta detta allvarligt så får du komma med underlag.

Citat:
Som jag sa så finns det entydiga och tvetydiga budskap. De entydiga är : Gud är en. Gud är inte lik nåt annat som existerar varken i universum eller på jorden. De som förnekar Gud har helvetet till arvedel. De som tror på lever rättskaffens har paradiset till arvedel. Änglar existerar. Alla profeter var sanningen från Gud. Det finns ett liv efter detta. osv . Dessa saker är entydiga och verkligen inte bildliga och dessa saker ska man tro på bokstavligt. Alla muslimer håller med mig om dessa.

Jag är också trygg i min tro. Jag diskuterar inte med er på grund av brist på tro utan just för att jag har en stark tro.
Vilka är då de tvetydiga enligt dig? Å nej, du framstår inte som trygg i din tro.
Citera
2013-08-10, 17:54
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Vi kommer alla dö förr eller senare.

Och då kommer vi se vem som fått rätt. Vi kommer ser på Domedagen vem som hade rätt och vem som hade fel.

Jag kommer vänta och du kommer vänta.

Glöm inte bort detta.

Ditt argument är "vi får se"? Dags att rannsaka din egen tro kanske, om det är det bästa du har. Du baserar ditt liv på hörsägen.
Citera
2013-08-10, 17:55
Medlem
HeHeHeXps avatar
Citat:
Du ljuger men jag som troende tycker att det är skamligt att ljuga därför säger jag sanningen. Ja jag liksom du och alla andra är rädd för döden. Det finns inte en själ som inte får ångest och rädsla av dödstankar. Även om du inte är troende tycker att du ska vara ärlig eftersom du är en människa och det är skamligt för människor att ljuga.

Blir du ledsen om din far eller mot dör? Varför tar du inte självmord? Om du får en obotlig sjukdom kommer du att göra allt för att bli frisk igen eller struntar du i det och ler åt tanken? Jag hoppas innerligt att du får en obotlig sjukdom som cancer som leder till din död när du befinner dig i medelåldern. Stör detta mitt uttalande dig? Varför stör det dig om döden inte har någon betydelse?

Om du inte är rädd för döden, är du rädd för livet då? Om inte, finns det nåt du är rädd för och vad är det i så fall? Eller är du den modigaste människan på jorden och känner aldrig ångest och rädsla?

Jag är inte häller rädd för döden, även om jag kanske inte vill dö riktigt än. Jag är glad för det liv jag fick och försöker göra det bästa av det. Livet skulle vara väldigt tråkigt om man inte kunde dö. Tycker synd om muslimer om alla är lika rädda som dig att leva.
Citera
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Ni ateister är ju verkligen smutsiga varelser.

Ert hat är större än nazisternas hat mot judarna.

Det finns ingen mening att diskutera med er, det är som om en jude hade diskuterat med en nazist.

Du kallar oss smutsiga varelser och säger att det är vi som hatar?
Citera
Medlem
Citat:
Det var inte för att hon gick i skolan. Snacka inte om saker ni inte vet nåt om. Hon baktalade och skrev saker om talibaner som inte var sant. Hon hittade på saker för att sprida falska rykten om talibaner.
Jaha, så att en tioåring "hittar på" och "sprider falska rykten" om de stora, starka, tuffa talibanerna gör det alltså legitimt att skjuta henne i huvudet?
Citera
2013-08-10, 17:57
Medlem
iSlashs avatar
Citat:
Nej, det handlar om indoktrinering.

Indoktrineras man av någon att tro på någonting hela tiden så kommer man förr eller senare tro på det. Som Hitler och Goebbels sa om judarnas lögner innan Andra Världskriget, hittar man på en lögn och upprepar den hela tiden kommer folk acceptera detta som sanningen och tro på det!

Indoktrineras man att tro på att människan inte är skapad men utvecklas av några imaginära apliknande varelser och tittar på påhittade bilder av apor som blir till människor, gör man detta i 20-30 år av sin uppväxt kommer man tro på det fastän det är lögn och det finns inga bevis.

Indoktrineras du att Gud inte existerar kommer du tro på det till slut fastän det är en ofattbar tro. Tro att universum skapades av en slump utan skapare, fastän samma person hade förklarat en annan person för sinnessjuk om denne hade sagt att en Mercedes hade skapats av en slump utan en skapare.

Otroligt fascinerande att du inte ser hur indoktrinerad du själv är, ditt enorma behov av att anpassa din verklighet så den passar in i dina heliga sagoböcker, din fullständiga oförmåga att förstå den enklaste logik.

Du propagerar för din egen falska bild av verkligheten, det jag verkligen undrar är om du har någon slags mental störning eller om det är din sociala status som tvingar dig till dina sanslösa dumheter.
Citera
2013-08-10, 17:57
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Ni vill verkligen att ni ska vara så hatade. Ni vill verkligen att vi ska hata er.

Din vetenskap och ditt sjukhus kommer aldrig kunna rädda dig från döden. Dem kan endast göra det som Gud tillåtit i människans liv, men när döden kommer är du chanslös och inget kan rädda dig.

Till skillnad från vem?
Citera
2013-08-10, 17:58
Medlem
smidigasts avatar
Citat:
Det var inte för att hon gick i skolan. Snacka inte om saker ni inte vet nåt om. Hon baktalade och skrev saker om talibaner som inte var sant. Hon hittade på saker för att sprida falska rykten om talibaner. Hon var också en spion åt vilket land säger jag inte här. Talibanerna bad flickan och föräldrar till flickan att hon skulle sluta med att sprida falska rykten om talibanerna. Flera gånger varnades föräldrarna och flickan. Flickan fortsatte och föräldrarna gjorde inget åt saken. Talibanerna blev angripna inte bara av ett barn men av nationer genom ett litet barn. Ni har ingen aning om politik och vad som sker i världen då tycker jag att ni först ska ta reda på fakta och inte på vad som står i BBC eller aftonbladet.
Hon var 14 år och ville gå i skolan vilket talibanerna förbjudit flickor att göra eftersom de har en särskilt sjuk tolkning av koranen. Det var hennes brott och du anser att hon skulle straffas för det.

Det säger väldigt mycket om dig och din religion. Men det visar att det är genom utbildning man kan stoppa det religiösa vansinnet. Det är talibanerna väl medvetna om och då blir en liten flicka ett legitimt mål.
Citera
2013-08-10, 17:58
Medlem
RoaldDahls avatar
Citat:
Jag vet inte. Guds beslut känner Gud ensam till. Inte ens änglarna vet om Guds beslut. Vem är jag arma människa att försöka klura ut vad Gud fattar för beslut mer än det som står i koranen?

Tack!
Äntligen.

Det var bara det jag ville veta.
Citera
2013-08-10, 18:02
Medlem
iSlashs avatar
Citat:
Vi kommer alla dö förr eller senare.

Och då kommer vi se vem som fått rätt. Vi kommer ser på Domedagen vem som hade rätt och vem som hade fel.

Jag kommer vänta och du kommer vänta.

Glöm inte bort detta.

Gör då kommande generationer en tjänst och sluta rabbla dina sagomantran.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in