Citat:
Ursprungligen postat av
pankreas
Jag skulle vilja påstå att Östersund är en av de absolut sämsta städerna att bo i. De som bor där är sura, negativa och högfärdiga. Anledningen till att de blivit som de är, är isoleringen och självgodheten. Alltså, jämtar är emot precis allting. De är emot Bryssel, de är emot Stockholm, de är emot Sundsvall. De är emot företagsetableringar, de är emot utbölingar, de är emot samer. Om det går att vara emot någonting så är jämten det. Kort sagt så är de djävulsdyrkare och det är inget skämt. Bo där ett tag så får ni själva uppleva att jag har rätt. Jag har hört flera personer som sagt att de aldrig varit med om värre ställe än Östersund.
Man kan kanske gå i korttröja en vecka om året. Resten av året får man finna sig i en evig blåst från väster och gå omkring och undra vart livet tog vägen.
Håller till största delen med.
Inte att de är emot allt kanske...
men tex Storsjö Torg och att det tar lång tid för det att dyka upp butiker och sådär...
några gnällde om att de säkert lagt av och att det inte verkar bli något
istället för att vara glada över att något HÄNDER i den här skitstaden.
Men det låter typiskt människor i sig...
Senast jag kollade så gick det inga kvällståg till Östersund... men det gör det minsann till Sundsvall.
Enda anledningen man haft att bo här är att det har känts tryggt.
Men så kommer det mer och mer kriminalitet.
Kan bara säga såhär... Jag grät över att jag behövde flytta tillbaka hit för några år sedan.
Hade inte ens brytt mig om staden blev sönderbombad... så länge jag och mitt barn haft tid på oss att fly.