2013-07-28, 17:21
Medlem
MaculaDensas avatar
Som uppvuxen i Stockholm hela mitt liv riktar jag nu en allvarligt ställd fråga till flashbacks medlemmar: Vilken är den mest "fucking åmål"-deppigaste tätorten i Sverige? Både personliga erfarenheter alternativt faktabaserade spekulationer kring ämnet passar in i tråden. Bara för att kicka igång tråden drar jag upp ett till utseendet vidrigt exempel på trist tätort: "Rörvik" http://sv.wikipedia.org/wiki/R%C3%B6rvik
där det roligaste och mest intressanta tycks vara ett aktieregistrerat bolag...
Mvh MacD
Senast redigerad av MaculaDensa 2013-07-28 kl. 17:30.
Citera
2013-07-28, 17:26
Medlem
Stockholm! Surare människor får man leta efter.
Citera
2013-07-28, 17:29
Medlem
MaculaDensas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av calle64
Stockholm! Surare människor får man leta efter.

Sant. Bittrare människor än här får man leta efter. Dock inte speciellt tråkigt i den mening jag var ute efter. Jag är inte ute efter att hacka på tätorter i Sverige. Vill bara ha lite genuina svar utan att folk känner sig påhoppade och hamnar i försvarsställning.
Citera
2013-07-28, 17:31
Medlem
MaculaDensas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollkar
Bålsta!
Varför Bålsta? Kan du förklara varför. Det är anledningen mer än name-drop jag är ute efter. ( I all min ovetskap om trista tätorter.)
Citera
2013-07-28, 17:36
Medlem
MaculaDensas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pehr.Silver
Hyltebruk. Bönder, arbetslöshet plust att det luktar skit i hela staden pga pappersbruket
Jag googlar just nu. Ser verkligen äckligt deppigt ut. wikipedia: "Inom volleybollen är Hyltebruk känt för sitt lag Hylte VBK. Laget har blivit svenska mästare sex gånger, senast 2006". Hahaha, vilken nationalsport...
Citera
2013-07-28, 17:36
Medlem
Håller med! Bålsta är en så urtråkig ort. Deras definition av 'city' är bowlinghallen och statoilmacken.
Citera
2013-07-28, 17:37
Medlem
..alternativt Rydöbruk...
Citera
2013-07-28, 17:37
Medlem
MaculaDensas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cozart
Håller med! Bålsta är en så urtråkig ort. Deras definition av 'city' är bowlinghallen och statoilmacken.
Tack för förklaring. Ja, det låter väldigt deprimerande.
Citera
2013-07-28, 17:40
Medlem
MaculaDensas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cozart
..alternativt Rydöbruk...

Ja.. fy fan. Efter lite efterforskningar låter det extremt långtråkigt.
Citera
2013-07-28, 17:40
Medlem
Flashback55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaculaDensa
Jag googlar just nu. Ser verkligen äckligt deppigt ut. wikipedia: "Inom volleybollen är Hyltebruk känt för sitt lag Hylte VBK. Laget har blivit svenska mästare sex gånger, senast 2006". Hahaha, vilken nationalsport...

Detta får t.om närmaste samhället där jag bor att låta som en underbar plats.
Citera
2013-07-28, 17:50
Medlem
khys avatar
Rimbo. Finns bara bönder och inavel samt psykfall från det nedlagda hemmet. Kommer väl att hända något där nu då de fick upp sitt lag i Elitserien i handboll
Citera
2013-07-28, 17:52
Medlem
WykkedWitchs avatar
Nödinge. Det stället har bara en enda kvalitet. Nämligen att leverera värstingar. Hade en Tjej där engång. Långt bort också.

Horred. En väg typ är det. D bästa är tågstationen därifrån.

När vi var uppe i Norrbotten o liftade så fanns det juh ställen som borde ha dragit en filt över sig.

Nossebro. Med enda fördelen att Ginza finns någon mil därifrån.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in