2015-12-27, 14:39
Medlem
Adelaides avatar
Söderköping. Otroligt ful och tråkig stad.
Citera
2015-12-27, 14:48
Medlem
Sollentuna är det tråkigaste ställe där jag satt min fot. Östersund var rena nöjesfältet i jämförelse.
Citera
2015-12-27, 14:57
Medlem
Det börjar jämna ut sig, snart sagt varenda småort har som en skitig filt över sig numera. Tycker hela Sverige börjar bli deprimerande. Några extremt deprimerande ställen jag kört igenom den sista månaden är.
Jönköping, Norrköping, Flen, Eskilstuna, Gävle, Söderhamn, Övik mfl mfl. Listan skulle bli kortare om frågan varit vilka trevliga tätorter det finns.
Citera
2015-12-27, 15:34
Medlem
Dalby i skåne.. närliggande till Lund. 100% dött
Citera
2015-12-27, 17:04
Medlem
utan.att.stannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FranzIam
Helsingborg är okej, där har du strand och vatten, nära till Danmark med färjan och bra kommunikationer till Malmö och Lund.
Örebro, Västerås och Eskilstuna kan jag inte se som annat än deprimerande.
Glöm inte bort hbgs kulturella influenser. Om det är positivt eller negativt är upp till var och en att bedöma. Mycket berikat.
Citera
2016-01-01, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av utan.att.stanna
Glöm inte bort hbgs kulturella influenser. Om det är positivt eller negativt är upp till var och en att bedöma. Mycket berikat.

Vad är inte berikat numera? Varenda ställe som kan räknas som stad har kraftigt berikade delar.
Citera
2016-01-02, 01:10
Medlem
Vansbro, spenderade några timmar där i väntan på en buss på väg från Sälen. Det enda som fanns var lokala pizzerian där a-laget var igång inte alltför sent på dagen. Överlag är hela Västerdalarna rätt deprimerande med igenbommade hus, tomma hyreshus, en nedlagd järnväg och inget annat än en genomfartsled till Sälen.
Citera
2016-01-02, 01:27
Medlem
Prodelins avatar
Skulle nog säga Sthlm, tråkigare ställe finns inte, alla som bor där är som en skock med får, de lever ungefär samma typ av liv och gör samma saker, sen är klimatet piss nästan året runt.

Men mest tråkiga är alla märkvärdiga lantisar som flyttat hit som tror det är ballt bo här och man ska vara på ett visst sätt.
Citera
2016-01-02, 04:16
Medlem
happyjoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lime32
Vansbro, spenderade några timmar där i väntan på en buss på väg från Sälen. Det enda som fanns var lokala pizzerian där a-laget var igång inte alltför sent på dagen. Överlag är hela Västerdalarna rätt deprimerande med igenbommade hus, tomma hyreshus, en nedlagd järnväg och inget annat än en genomfartsled till Sälen.

Det är bara att hålla med. Älvdalen och trakten runt är så själsdödande tråkigt att ångest infinner sig.
Citera
2016-01-02, 08:04
Medlem
Bankadskits avatar
Hjällbo & Uddevalla.

Skulle aldrig bosätta mig, då tar jag hellre livet av mig till hundra procent,
Citera
2016-01-03, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prodelin
Skulle nog säga Sthlm, tråkigare ställe finns inte, alla som bor där är som en skock med får, de lever ungefär samma typ av liv och gör samma saker, sen är klimatet piss nästan året runt.

Men mest tråkiga är alla märkvärdiga lantisar som flyttat hit som tror det är ballt bo här och man ska vara på ett visst sätt.

Inget av detta är ju dock "tråkigt", det är kanske "enformigt" eller "hipstrigt". Vi pratar om orter där man inte kan köpa mjölk efter kl 18 typ.
Citera
2016-01-04, 03:00
Medlem
neuron-drones avatar
Men neej, jag älskar Tibro! Tycker även om Tingsryd. Folk är vänliga på båda ställena och det är tryggt att gå promenad överallt och så är det natur.

Mjölby och Eksjö håller jag med om. Eskilstuna där jag bor... ja stan är trist. Det är allt som gör det, folket, centrum, arkitektur och brist på kultur. Finns inget som är fint och glatt. Men har funnit "lyckan" där för att jag insåg att mina problem fanns inom mig själv och de kan inte lösas genom att fly. Så jag gillar min stad! Den är som jag på något vis! Utan att behöva kämpa och förställa oss.

Mina förslag är Sunne och Laxå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in