Citat:
Ursprungligen postat av
gunhild-k
Räknar du SD som vänster då??
Vi får väl se om ditt antagande stämmer för i då fall kommer KD rasa nu när det verkar som dom drar sig mer höger ut med nya partiledaren.
Jag tror dock du har fel och det kommer visa sig ordentligt vid nästa val, DÖ är inget som vi väljare vill ha.
SD är ett specialfall eftersom 90% av partiets väljare kommer ur invandringsfrågan. Detta är folk som har insett att det kvittar om vi hjärntvättades höger eller vänster i vår ungdom; när den svenska ursprungsbefolkningen är etniskt rensad till en minoritet om 50år och islam är Sveriges största ideologi så är höger/vänster-debatten utspelad i vilket fall som helst.
KD kan väl knappast "rasa" mera? Dom finns ju knappt idag.
Jag är mycket skeptisk till att KD skulle göra succe med Ebba Busch. Visst, en liten ökning kan kanske väntas, ur nyhetens behag och ren personlig karisma. Men det blir kannibalisering ur Allahiansen, så till vilken nytta? Det skulle inte alls förvåna mig om EB snart kommer med ett tal om hur mycket Sverige tjänar på invandringen – rullgardinen ner för Flashbackshögern. KD är starkt för nuvarade bidragsmassinvandringspolitik och dom agerade dörrmatta och nollfrågeparti under Imam Reinfeldt i åtta år – enbart detta borde straffa ut dom helt från vettiga väljare. Nu spär dom på ytterligare med fyra år av DÖ när faktiskt friheten finns att agera enskilt
Många här verkar gilla Jan Björklund vilket är obegripligt. Skolan, försvaret, Allahiansen, och Folkpartiet kört i botten. Vad är bra med detta? JB har den största divergensen mellan ord och handling av alla svenska politiker. Alla borde fatta att JB inte kan dammas av till ytterligare en valrörelse.