2013-07-24, 19:47
Medlem
Blattebruds avatar
Skriv inte oss, när det är dig de ignorerar.
Citera
2013-07-24, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blattebrud
Skriv inte oss, när det är dig de ignorerar.
ser man ser man, denna tjejen bor i somal berikade området. Det är hennes världperspektiv hon talar ifrån
Citera
2013-07-24, 19:55
Medlem
Vimurs avatar
Jag känner inte alls igen din beskrivning. Svenska män flirtar och jag föredrar deras ofta mer okonstlade sätt att visa intresse framför sydländska mäns inställsamma smicker. Det är mycket mer attraktivt med en man som börjar konversera på ett avspänt sätt än någon som matar slitna repliker även om intentionen är densamma.

Jag har rest och bott i Sydeuropa/amerika och får rysningar när jag tänker på de konstanta trakasserierna från lismande strandraggare. Vid ett tillfälle sa jag åt killen att lägga ner skitsnacket eftersom det ändå inte skulle få önskad effekt och det var intressant att se hur han nästan personlighetsförändrades på en sekund från sliskig charmör till en, skulle det visa sig, rätt trevlig intellektuell cyniker. (Nej, jag låg inte med honom om någon rasbiolog tänkte förfasa sig.)

Jag har aldrig förstått varför man ser den typen av flörtande som något annat än vad det är (liggförsök). Sydländska killar går väl på statistisk sannolikhet, raggar de på varenda kvinna de möter borde de få ligga åtminstone någon gång. Studera valfri sydlänning när du går ut nästa gång och räkna hur många tjejer han hinner limma på under loppet av ett par timmar. Man behöver inte direkt känna sig unik.
Citera
2013-07-24, 19:57
Medlem
Blattebruds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kanzaki
ser man ser man, denna tjejen bor i somal berikade området. Det är hennes världperspektiv hon talar ifrån

Är det mig eller TS du syftar på med "denna tjejen"?
Citera
2013-07-24, 19:59
Medlem
dunderdasens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sockret1
99%??
Är du säker på det?
Om jag visste att det var så skulle det väl bara va att köra på.
Tyvärr så tror inte jag det. det finns så många män som hatar oss kvinnor så det gör ju att man inte vågar. Om det hade varit tvärtom, dvs att de flesta män tyckte om kvinnor så skulle jag ju våga mer.
Var har du fått det ifrån? Att så många män hatar kvinnor?
Citera
2013-07-24, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kanzaki
Va? När har jag sagt att jag hatar kvinnor?
På ett forum kan du inte dra någon slutsats om de dära vettu.. Det finns otroligt många troll. Besserwisser kommentarer o förargelseväckande beteende.. Jag har skapat underbara trådar förut där folk kommit med de absolut värsta personangreppen. Det är bara så nätet är.
Men IRL är det en helt annan sak.. killar är alltid helt supertrevliga emot tjejer o tjejer är riktiga svin emot alla killar.

Fel. Jag har aldrig betett mig som ett svin emot en kille. Om nån skulle komma fram till mig och va trevlig ute så skulle jag givetvis va trevlig tillbaka.
Nej, du har inte sagt att du hatar oss, det är ditt beteende som får mig att tro det. Du skriver bland annat att vi är riktiga svin osv osv. Inget positivt om oss, därför så får du mig att tro det tyvärr.
Citera
2013-07-24, 20:56
Medlem
Trapeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gymme
Följande svar lär du få i denna tråden:

* Varför gör inte ni det?
* Jag gör alltid det
* Tjejer förtjänar det inte

Riktigt tråkiga människor med andra ord, bortsett från dem som faktiskt utför det de säger. Jag tror i stora drag att de som påstår att de gör något här på Flashback är inte ens nära till att utföra det som de påstår att de utför.

Personligen så har det faktiskt hänt, det var mer bara för att jag såg en tjej vara sjukt deppig så var en god medmänniska och gick fram och gav en henne en komplimang, vips så var hon otroligt glad.
Jag skall börja göra det, har inte vågat i vissa sammanhang men ensam så vågar jag göra det.
Det är en skön adrenalinrush precis innan, samma sak med att gå fram och ragga på en dam på stan.
Själv håller jag på och jobbar på de, är inte så enkelt. I varje fall inte för mig. Vem skulle inte bli glad av en komplimang, men när man är där och ska ge en tjej en komplimang så sätter de igång massa skit i hjärnan och ursäkterna börjar. Vill ta det längre i framtiden men är baby steps som gäller nu.

Och för TS här har du lite inspiration en helcool tjej som tar saken i sina egna händer http://www.youtube.com/watch?v=MXLIuDctKnE
Citera
2013-07-24, 21:06
Medlem
Bara för TS verkar frustrerad över här fenomenet ska jag ner på stan och flirta med minst tre (för mig tidigare okända) kvinnor
Citera
2013-07-24, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SlowStrangler
Bara för TS verkar frustrerad över här fenomenet ska jag ner på stan och flirta med minst tre (för mig tidigare okända) kvinnor

Låter härligt!!
Det tycker jag absolut du ska göra!
Du får berätta sen här hur det gick! Jag håller tummarna för att alla blir jätteglada! det tror jag säkert att de kommer att bli!
Citera
2013-07-24, 22:09
Medlem
YP4XQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunghir
Hej! Jag brukar också hälsa på folk nere i byn, cykelvägen o.s.v.

Fast kanske inte hälsa på tjejer. De tror att varje man är en potentiell våldtäktsman. De går beredda med mobilen i hand beredda att slå larmnumret när man närmar sig på trottaren/cykelvägen.

Flörta med tjejer skulle jag heller aldrig våga för man vill ju inte bli bitchslappad, utskälld och polisanmäld.

Precis så är det ju av någon jävla anledning men häv över stången nu allihopa och tillsammans se till att det blir trevligare!! Var inte sliskig eller påträngande bara Hej hej! så tar ingen någonsin illa upp eller tänker suspekt! KÖR! Ett Hej! varje dag nu!
Citera
2013-07-24, 22:09
Medlem
Brmcs avatar
Det beror väl på vart gränsen för flörta går. Jag flörtar med i princip alla. Kommer t.o.m. med att kalla folk darling Man behöver inte alltid ha i åtanke att det ska leda till något. Jag är bara öppen, social, skrattar mycket och är lite småjävlig och har hört att det uppfattas som flörtigt. Who gives a flying fuck? Som man säger over there.
Citera
2013-07-24, 22:13
Medlem
Coffe_K4n0ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YP4XQ
Precis så är det ju av någon jävla anledning men häv över stången nu allihopa och tillsammans se till att det blir trevligare!! Var inte sliskig eller påträngande bara Hej hej! så tar ingen någonsin illa upp eller tänker suspekt! KÖR! Ett Hej! varje dag nu!

Varför kan inte ni som så skitnödigt måste ha hälsningar och översociala människor runtomkring er hela tiden flytta till ett land där detta tillhör kulturen? Så kan vi som uppskattar Sveriges kyliga klimat och kultur få det vi önskar, och ninfår det ni önskar.

Varför ta till dessa konstlade och överdrivna "kampanjer"?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in