2013-07-26, 10:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sockret1
Hur kan man ta något sånt som förnedrande?? Ööh.. det förstår jag inte alls
Hade man sagt till henne att hon var den fulaste journalisten så hade det ju varit förnedrande däremot..

Man kan flörta med någon utan att ge ytliga komplimanger. En seriös snubbe börjar inte med "hej du är fin". Sen så måste personen man flörtar med vara mottaglig, inte reserverad/avståndstagande, vilket många tjejer är och då vill inte killar gå fram eftersom de inte ser mottagliga ut.
Citera
2013-07-26, 10:42
Medlem
Citat:
Ett leende, ett snällt ord kan rädda en hel vecka!
Jag skulle definit kunna flytta utomlands för den saken skull. Man vill ju inte bo i ett land där majoriteten av alla män tycker att man är ful och äcklig.
Det har aldrig hänt mig. Mina bekantar säger precis samma sak. Var någonstans bor du om man får fråga?
Men ge dig nu med snacket om att majoriteten av alla killar tycker tjejer är fula. Det är ju något av det mest ologiska jag hört att majoriteten av alla killar/män i Sverige skulle tycka alla tjejer är fula. Erkänn istället att du tycker det är läskigt att ta kontakt med okända människor. Jag är likadan och de flesta killar jag känner ogillar det och vi anser inte att en majoritet av alla svenska tjejer tycker alla killar är fula... Skillnaden är väl att jag inte inte skyller ifrån mig som du verkar göra.
Citera
2013-07-26, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MiniMoog
Jag flörtar bara med invandrartjejer då jag inte är intresserad av svenska tjejer samt att jag inte vill bli anmäld för våldtäkt om jag närmar mig en svensk tjej (har själv utländska rötter) . Flörta kan man dock göra utan att vara direkt på och ge komplimanger (vilket jag sällan gör). Skämta lite extra med tjejen, retas lite osv funkar alltid

Hahaha.... Duktig pojke...
Citera
2013-07-26, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SugaredThoughts
Dett är ett skäl till att så få män flörtar i Sverige. Många tjejer blir upprörda och tycker det är otäcket när 'fel' män flörtar med dem.

En annan grej är att många svenska tjejer tyvärr kan vara rätt dryga och nonchalanta, och efter ett tag tappar män sugen.

Precis! Jag som kille får heller inte särskilt många komplimanger men endel blickar, är helt säker på att jag utstrålar att jag inte heller är mottaglig för närmanden. Vilket väldigt många svenska tjejer också gör, vilket gör att killar inte närmar sig dem. Om nån ser ut att verkligen vara uppfylld av sig själv så vill inte en jävel ge nån komplimang! :P

Utomlands är det mer oskyldigt flörtande könen emellan. Tror tjejer inte als är lika dömande i andra länder, vilket gör att killar tycker att det är roligare att gå fram där. Utomlands så har svenskar också annan utstrålning och är mer öppna, även tjejerna. Svenska killar är ofta blygare också, så det bidrar.
Citera
2013-07-26, 10:59
Medlem
Adriadnes avatar
Citat:
Det har aldrig hänt mig. Mina bekantar säger precis samma sak. Var någonstans bor du om man får fråga?

Jag bor i Gbg, men det har även hänt i Stockholm, Malmö, diverse småstäder som Jönköping, Kalmar, Växjö, Halmstad, Lund, Karlskrona... Osv. Det handlar inte om plats. Det handlar som sagt om att göra sin del av flirtandet. Det här låter kanske väldigt banalt, men om vi ska ta en första lektion - Sträck på dig, se dig omkring när du är ute bland människor och möt deras blickar, använd dina feminina attribut för att fånga uppmärksamhet (släng med håret, vicka på rumpan när du går, högklackade skor kan göra underverk, var medveten om ditt kroppsspråk och var inbjudande och tillgänglig), när du ser att någon som du vill ska flirta med dig så möt hans blick, slå ner din blick som om du blir blyg, och titta sedan mot honom och le lite försiktigt (alternativt sexigt och utmanande, beroende på vilket intryck du vill ge), få honom att förstå att du vill att han ska prata med dig, gör dig tillgänglig genom att avskilja dig från dina kompisar om du har sällskap, typ gå och ställ dig vid ett skyltfönster och titta eller sätt dig på en bänk, vad som helst som her honom chansen att komma fram till dig, ju bättre chans du ger honom desto mer sannolikt är det att han vågar sig fram. Fixat! Stationer och busshåklplatswr och sånt är utmärkta platser för flirt, likadant med bibliotek, museum, cafeer.. Det finns möjligheter överallt om man bara vet hur man gör
Citera
2013-07-26, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RingInteSnuten
Svenska tjejer ar dryga orena otrevliga och allmant vidriga, valdigt fa utav dom som fortjanar att kallas tjejjer eller kvinnor.

Visst finns det nagra varda men det ar ungefar en 1 pa 1000...

Citat:
Ursprungligen postat av PieterBruegel
Om killar inte flirtar med dig så beror det på att du tyvärr inte är särskilt snygg.

Vi svenska killar och män gör allt i världen för er svenska tjejer och kvinnor. Jag tror faktiskt att det börjar slå tillbaka nu och många män i Stockholm är trötta på att göra allt slitgöra på krogen utan att få ett skit tillbaka. Kommer vi att se en renässans mån tro? Kommer det bli som det är i många kulturer utomlands där kvinnorna faktiskt få ta lite initiativ och tvingas till att vara sociala?

Citat:
Ursprungligen postat av blondinibland
Om inte ens invandrare flörtar på dig är du nog tyvärr ganska långt från snygg.

Citat:
Ursprungligen postat av thebajshal
Vi flirtar inte med svenska tjejer, speciellt inte vi som är attraktiva.

Citat:
Ursprungligen postat av HaschochTage
Men ge dig nu med snacket om att majoriteten av alla killar tycker tjejer är fula. Det är ju något av det mest ologiska jag hört att majoriteten av alla killar/män i Sverige skulle tycka alla tjejer är fula. Erkänn istället att du tycker det är läskigt att ta kontakt med okända människor. Jag är likadan och de flesta killar jag känner ogillar det och vi anser inte att en majoritet av alla svenska tjejer tycker alla killar är fula... Skillnaden är väl att jag inte inte skyller ifrån mig som du verkar göra.

Det är svar som dessa som gör att jag tror att ni tycker så tyvärr. Jag vet förstås att det finns guldkorn någonstans, men att ni inte är så många. Jag tror att de andra är fler eftersom de märks så mycket. Självklart så tycker jag att det är läskigt att ta kontakt med tanke på att jag inte vill äckla någon. jag skyller inte alls ifrån mig, för det är såhär jag tänker. Därför så drömmer jag ofta om att flytta utomlands till ett land där det finns killar som tycker att svenska tjejer är attraktiva. Då skulle jag faktiskt våga ta kontakt med killar
Citera
2013-07-26, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adriadne
Jag bor i Gbg, men det har även hänt i Stockholm, Malmö, diverse småstäder som Jönköping, Kalmar, Växjö, Halmstad, Lund, Karlskrona... Osv. Det handlar inte om plats. Det handlar som sagt om att göra sin del av flirtandet. Det här låter kanske väldigt banalt, men om vi ska ta en första lektion - Sträck på dig, se dig omkring när du är ute bland människor och möt deras blickar, använd dina feminina attribut för att fånga uppmärksamhet (släng med håret, vicka på rumpan när du går, högklackade skor kan göra underverk, var medveten om ditt kroppsspråk och var inbjudande och tillgänglig), när du ser att någon som du vill ska flirta med dig så möt hans blick, slå ner din blick som om du blir blyg, och titta sedan mot honom och le lite försiktigt (alternativt sexigt och utmanande, beroende på vilket intryck du vill ge), få honom att förstå att du vill att han ska prata med dig, gör dig tillgänglig genom att avskilja dig från dina kompisar om du har sällskap, typ gå och ställ dig vid ett skyltfönster och titta eller sätt dig på en bänk, vad som helst som her honom chansen att komma fram till dig, ju bättre chans du ger honom desto mer sannolikt är det att han vågar sig fram. Fixat! Stationer och busshåklplatswr och sånt är utmärkta platser för flirt, likadant med bibliotek, museum, cafeer.. Det finns möjligheter överallt om man bara vet hur man gör

Tack så jätte mycket för tipset!!
Ska absolut testa och se om det funkar!!
Citera
2013-07-26, 11:12
Medlem
Gubbskems avatar
Citat:
Det är svar som dessa som gör att jag tror att ni tycker så tyvärr. Jag vet förstås att det finns guldkorn någonstans, men att ni inte är så många. Jag tror att de andra är fler eftersom de märks så mycket. Självklart så tycker jag att det är läskigt att ta kontakt med tanke på att jag inte vill äckla någon. jag skyller inte alls ifrån mig, för det är såhär jag tänker. Därför så drömmer jag ofta om att flytta utomlands till ett land där det finns killar som tycker att svenska tjejer är attraktiva. Då skulle jag faktiskt våga ta kontakt med killar

Med det ressonemanget låter det lite som du skulle bli en utmärkt Gambiaresenär. Då kommer du få uppleva en man som flörtar, fjäskar och prinsessbehandlar dig under ca två år. Sedan är det bara att beställa en ny resa och uppleva det om och om igen.
Citera
2013-07-26, 11:43
Medlem
Ihavenonames avatar
Citat:
Hur ska det gå till när ni bara ser "döda ut"??
Hur kul är det? Om jag skulle våga göra det så måste killen åtminstone se trevlig ut så att man vill flirta med honom. Annars så tror jag bara att jag skulle få kommentar som lyder: "Ööööh bröööl! Vad fan vill du? Stick och brinn för fan". Det är den signalen ni ger när ni aldrig ler eller ser glada ut. Har ingen lust att gå fram till en kille som tycker jag är skitful. Då förstör jag ju hans dag istället.
Öhm, jag har en stark känsla av att du hänger på fel ställen. Visst, såna där killar finns överallt men med tanke på att du får det att låta som att dom (milt sagt) är i klar majoritet så kan jag inte dra nån annan slutsats.
Citera
2013-07-26, 11:52
Medlem
Citat:

Hmm bara för man inte flirtar så finner man svenska tjejer oattraktiva?

Det verkar inte tillhöra vår kultur. Men prata med utländska tjejer som studerar eller har bott här några år av annan anledning så kommer du få höra att svenska killar aldrig vågar bjuda ut dem, aldrig tar steget. Utländska killar, kanske utanför norden är mer på och vågar där vet dem att tjejen aldrig kommer ta steget, i Sverige vet den blyge killen att det kan hända om han väntar tillräckligt länge även om oddsen inte är så höga.

Vet inte om det är våran fina jämställdhet som har gjort att vi har hamnat där vi är?
Eller alla sociala media med tjejer som ger ryggdunk till varandra, å så söt/snygg du är? Vem boostar killens självförtroende, sprit kanske? Annars är det någon kvinnlig släkting i mammas ålder eller äldre som tycker man är söt. Söt räcker inte när man ska ut å ragga på den där snygga bruden.
Citera
2013-07-26, 13:09
Medlem
Coffe_K4n0ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheEliza
Du har uppenbart grovt missuppfattat vad vad feminism är. Här skulle det alltså vara att svenska kvinnor är ovana vid att ta komplimanger eftersom de sällan får det och att tycka att svenska män är dåliga på att flirta och ge komplimanger medan de är bättre på det i Danmark och Finland. Jo tjena...Säkerligen har du i nån annan tråd - och kanske rent av i denna - kommit dragande med feminismspöket för att förklara varför svenska kvinnor vill ha komplimnager/inte vill ha komplimanger/är bra på att avfärda komplimanger och flirtar/inte flirtar själva/flirtar för mycket själva.

Så härligt att ha ett allroundargument som hjälper i alla lägen

Men om du mår bra av att beskylla feminismen för allt du ogillar och inte instämmer i så go ahead. Det är ju inte mitt problem...

Nej jag vet precis vad feminism är. Både som ideologi men också hur den ter sig i verkligheten (ofta i strid med ideologin till och med).

Det jag påpekade här var att ditt uttalande osade.verkligen feminism i och med att du identifierade en brist/ett problem som just kvinnor var drabbade av, men istället för att hålla kvinnorna ansvariga för sina egna brister så försökte du skyffla över skulden på männen istället.

Dvs. Det påminner väldigt starkt om en av feminismens hörnstenar: nämligen att kvinnor alltid har en underordnad roll och att männen/patriarkatet trycker ner kvinnorna på något sätt.

För på typiskt feministmanér så är det ju aldrig kvinnorna som är ansvariga för några fel i samhället eller ens deras personliga problem och brister. Det är aaaalltid männens fel på något vänster.

Som i detta exempel i tråden: det är ju inte kvinnornas fel att de är sämst på att ta emot komplimanger och flirtande, nej det måste ju förstås vara MÄNNENS fel eftersom att de inte är tillräckligt frikostiga med komplimanger och flirtande så de "stackars kvinnorna" ska kunna lära sig att handskas med komplimanger/flirt. Buhu! Patriarkatet osv.

(tänk er Grotescos "Det är bögarnas fel" fast man byter ut "bögarna" mot "karlarna" så får ni en god uppfattning om.vad feminism i grunden alltid har gått ut på)
Senast redigerad av Coffe_K4n0n 2013-07-26 kl. 13:12.
Citera
2013-07-26, 13:41
Medlem
TheElizas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coffe_K4n0n
Nej jag vet precis vad feminism är. Både som ideologi men också hur den ter sig i verkligheten (ofta i strid med ideologin till och med).

Det jag påpekade här var att ditt uttalande osade.verkligen feminism i och med att du identifierade en brist/ett problem som just kvinnor var drabbade av, men istället för att hålla kvinnorna ansvariga för sina egna brister så försökte du skyffla över skulden på männen istället.

Dvs. Det påminner väldigt starkt om en av feminismens hörnstenar: nämligen att kvinnor alltid har en underordnad roll och att männen/patriarkatet trycker ner kvinnorna på något sätt.

För på typiskt feministmanér så är det ju aldrig kvinnorna som är ansvariga för några fel i samhället eller ens deras personliga problem och brister. Det är aaaalltid männens fel på något vänster.

Som i detta exempel i tråden: det är ju inte kvinnornas fel att de är sämst på att ta emot komplimanger och flirtande, nej det måste ju förstås vara MÄNNENS fel eftersom att de inte är tillräckligt frikostiga med komplimanger och flirtande så de "stackars kvinnorna" ska kunna lära sig att handskas med komplimanger/flirt. Buhu! Patriarkatet osv.

(tänk er Grotescos "Det är bögarnas fel" fast man byter ut "bögarna" mot "karlarna" så får ni en god uppfattning om.vad feminism i grunden alltid har gått ut på)

Fullständigt och förbluffande patetiskt vilka överhettade fantasier du öser ur dig. Men som sagt, mår du bra av det så....Själv skulle jag aldrig kalla mig feminist - jag är långt bortom det. Men kravla runt i din dypöl av människoförakt och grumliga föreställningar du.

En tröst: Självinsikt brukar komma med stigande ålder - om den kommer alls.

"Det finns människor som är beredda att lägga ner tjugo år av sitt liv på att utarbeta en världsförklaring som bevisar att hövlighet är barbari, hellre än att erkänna att de gjorde fel när de inte hälsade på sin granne." Horace Engdahl, "Meteorer"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in