Citat:
Ursprungligen postat av
Sockret1
Det har aldrig hänt mig. Mina bekantar säger precis samma sak. Var någonstans bor du om man får fråga?

Jag bor i Gbg, men det har även hänt i Stockholm, Malmö, diverse småstäder som Jönköping, Kalmar, Växjö, Halmstad, Lund, Karlskrona... Osv. Det handlar inte om plats. Det handlar som sagt om att göra sin del av flirtandet. Det här låter kanske väldigt banalt, men om vi ska ta en första lektion - Sträck på dig, se dig omkring när du är ute bland människor och möt deras blickar, använd dina feminina attribut för att fånga uppmärksamhet (släng med håret, vicka på rumpan när du går, högklackade skor kan göra underverk, var medveten om ditt kroppsspråk och var inbjudande och tillgänglig), när du ser att någon som du vill ska flirta med dig så möt hans blick, slå ner din blick som om du blir blyg, och titta sedan mot honom och le lite försiktigt (alternativt sexigt och utmanande, beroende på vilket intryck du vill ge), få honom att förstå att du vill att han ska prata med dig, gör dig tillgänglig genom att avskilja dig från dina kompisar om du har sällskap, typ gå och ställ dig vid ett skyltfönster och titta eller sätt dig på en bänk, vad som helst som her honom chansen att komma fram till dig, ju bättre chans du ger honom desto mer sannolikt är det att han vågar sig fram. Fixat! Stationer och busshåklplatswr och sånt är utmärkta platser för flirt, likadant med bibliotek, museum, cafeer.. Det finns möjligheter överallt om man bara vet hur man gör