2013-07-24, 14:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av -vaas-
Jag har gjort så - det är rätt så meningslöst om de inte är invandrare/andra generations invandrare eftersom man får NOLL feedback av svenska tjejer. Blattar/arabtjejer i förorter är mottagliga.

En anledning till varför jag hatar det här landet och dess befolkning eftersom ingen verkar direkt kunna bete sig avslappnat normalt - utan alla måste följa något slags formellt beteende även fast det är informellt.

Svenska tjejer är för hämmade på öppen mark om de inte har kompisar med sig eller är fulla att det inte är någon mening att flirta med dem (eller ta kontakt med dem överlag).

Mjo, ligger rätt mycket i det.
Den respons en kille kan få idag när han försöker ge en komplimang kan vara att hon synar en upp och ner och säger "och vem fan är du?".
Alla flickor verkar i tuttade att vi bara vill ligga och inget annat. Så blir vi sedda, så blir vi behandlade. Inte konstigt att man slutat ragga när alla är så självupptagna och inte kan ta en enkel komplimang.

Dock gäller detta tjejer som inte har en aning om vem du är. Känner dom dig det minsta så kan dom faktiskt ta det som det är menat.
Citera
2013-07-24, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adriadne
Alltså, inte för att vara sådan, men jag tycker att svenska män flirtar ganska ofta även om de givetvis inte kan mäta sig med fransmän, italienare (och kanske de flesta andra nationer också när jag tänker efter). På ett sätt är det väl lite skönt att man får gå ifred på stan. Svenska killar väntar ofta med att flirta tills de fått en liten "inbjudan" i form av en blick eller ett leende, medan killar utomlands kastar sig över en mer hej vilt. Rent allmänt så tycker jag att lite oskyldigt flirtande förgyller vardagen och bara är kul, men jag tycker inte att svenska killar behöver bli som fransmän som kommer fram i tid och otid och raggar stenhårt.

Detta har jag också som uppfattning av hur vardagen är. Jag har många gånger tänkt "fan vad söt/snygg den tjejen var, man kanske ska gå fram och säga något". Då blir det genast idétorka och allt man kan få fram är att bara säga hur snygg/söt hon är. Snygga brudar får ju sådana kommentarer hela tiden och då står man inte ut från massan av andra män som säger samma sak.

Tror lite att det har med den uppfostring/samhällsklimat vi har i Sverige för att killar tänker ett steg längre innan de börjar ragga på gatan. Har två systrar som är fotomodeller och de får sådana här kommentarer varje dag och de är så trötta på det och blir sura när de får höra samma kommentar för tionde gången på en dag. Har tagit det till mig och därför går jag väldigt sällan fram och stöter på en tjej på gatan så där bara. Blir oftast att jag försöker få ögonkontakt och ger ett stort leende med hela ansiktet och om jag får något gensvar så kanske man ger en vänlig kommentar men jag går aldrig fram till en tjej och stoppar henne på gatan bara för att jag tycker hon är snygg.

Vi, killar, har ju fått höra feministretorik om att inte objektifiera tjejen och störa tjejen om hon inte är sugen på en först och jag anser lite att det är objektifiering att stoppa en tjej bara för att säga att hon är het. Men det är bara jag, men jag har en känsla av att de tjejer som är verkligen snygga uppskattar denna hövlighet.
Citera
2013-07-24, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av therefore
Tror vi har märkt samma sak du och jag.
Kolla på en vacker kvinna, hon har kämpat hela dagen med att göra sig fin framför spegeln, men ingen ger en komplimang eller säger något om det.
Säger man "jävlar vad fin du ser ut idag" eller "jävlar vad vacker du är just nu" så lyser dom upp och blir ännu vackrare! En tjej som är glad blir även roligare att ha att göra med. Så allt blir i princip bättre med en liten gratis komplimang. Man behöver inte ha intentionen att få henne i säng eller att man ska ragga. Förgyll vardagen lite grann bara.

Det är precis sådana här män som vi gillar!
Tänk om alla här i landet var som er! Ni är guld.
Det är annat än den där andra "mindre manliga" arten som kallar tjejer för fula
Det är dom som gör att vi lägger skalet på och inte vågar flirta med en kille.
Tyvärr.
Fram för mer manliga män som gör att vi tjejer vågar öppna oss mer.
Citera
2013-07-24, 15:46
Medlem
YP4XQs avatar
Alla kan ju börja hälsa på varandra lite mera!!!1 Världens enklaste sak men ack så upphöjande att bara få ett trevligt Hej!
Citera
2013-07-24, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YP4XQ
Alla kan ju börja hälsa på varandra lite mera!!!1 Världens enklaste sak men ack så upphöjande att bara få ett trevligt Hej!

Håller med dig! Världens enklaste sak, men också trevligast!
Citera
2013-07-24, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AgentJoyBoy
Svenska tjejer är vackra och har dessutom många gången en fantastisk känsla för stil. Jag gillar svenska tjejer även för att ni inte nedvärderar er.

Kom ihåg vad jag sade om att flörta, skulle du få negativ/utebliven respons beror det inte på att det är något fel med ditt utseende eller din personlighet utan på att din teknik inte är tillräckligt finslipad! Ju mer du blir bekväm med att flörta dessutom roligare kommer du ha och responsen blir bättre och bättre!

Flirta med en kille idag - våga! Det kan vara varsomhelst! Vill du ha ett enkelt alternativ så gör det t.ex. med en snygging i kassan på valfri butik du besöker! Lovar att det funkar och du kommer gå hem med ett formidabelt självförtroende.

Att folk ska säga vad andra ska göra och inte göra stör mig något oerhört !

Det är som det är liksom, man ska bli den person man vill bli och det där att flirta medvetet tar tid och tid är värdefullt. Lite segt att skriva såhär på forumet att killar eller tjejer ska flirta, vad vinner man på det egentligen?
Man skapar inte ett självförtroende sådär.. Det är inget man vinner då man måste göra det om och om igen och sedan skapar man sig en illusion att man måste flirta o.s.v för att få ett formidabelt (har aldrig hört talas om det ordet) självförtroende, vilket är vilseledande.

Att ge kärlek är en annan sak, att fråga om en hjälpande hand eller helt enkelt säga hej eller liknande, det är mycket bättre än att "flirta".
Blir så trött på att människor ska säga till andra vad dom ska göra, sedan får man inte bättre självförtroende genom det där, man får ett självförtroende genom något man gillar att göra och sedan blir bra på det, om man gillar att "flirta" så är det ju en självklarhet att man får självförtroendet på köpet, men inte på ett sätt där man tvingar fram sig själv att flirta bara för att tjejer fixat sig eller att de vill att man ska komma fram..............
Citera
2013-07-24, 16:33
Medlem
cogito.ergosums avatar
Citat:
Den ''gemenskapen'' finns i mindre orter, rör dig utanför städerna.
Här är man udda om man inte hälsar med ett leende, en av fördelarna med väldigt små orter.
Citera
2013-07-24, 16:35
Medlem
Sunghirs avatar
Citat:

Hej! Jag brukar också hälsa på folk nere i byn, cykelvägen o.s.v.

Fast kanske inte hälsa på tjejer. De tror att varje man är en potentiell våldtäktsman. De går beredda med mobilen i hand beredda att slå larmnumret när man närmar sig på trottaren/cykelvägen.

Flörta med tjejer skulle jag heller aldrig våga för man vill ju inte bli bitchslappad, utskälld och polisanmäld.
Citera
2013-07-24, 16:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sockret1
Det är precis sådana här män som vi gillar!
Tänk om alla här i landet var som er! Ni är guld.
Det är annat än den där andra "mindre manliga" arten som kallar tjejer för fula
Det är dom som gör att vi lägger skalet på och inte vågar flirta med en kille.
Tyvärr.
Fram för mer manliga män som gör att vi tjejer vågar öppna oss mer.

Haha kul att höra. Men tro mig, tagit mig ett bra tag att inse det här. Fan svårt att vara man. Vi fattar ingenting fören vi förstår att det är vi själva betett oss som mongon^^
Man behöver inte bli badboy eller asshole för att vinna tjejen. Man är redan bad to the bone
Citera
2013-07-24, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av therefore
Tror vi har märkt samma sak du och jag.
Kolla på en vacker kvinna, hon har kämpat hela dagen med att göra sig fin framför spegeln, men ingen ger en komplimang eller säger något om det.
Säger man "jävlar vad fin du ser ut idag" eller "jävlar vad vacker du är just nu" så lyser dom upp och blir ännu vackrare! En tjej som är glad blir även roligare att ha att göra med. Så allt blir i princip bättre med en liten gratis komplimang. Man behöver inte ha intentionen att få henne i säng eller att man ska ragga. Förgyll vardagen lite grann bara.

Ha, ge en komplimang till en tjej som har lagt 2 ton smink på ansiktet?
De förtjänar snararw en utskällning och borde avlägsna sminket så att killarna vet vem de kommer vakna upp bredvid nästa morgon.
Citera
2013-07-24, 16:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TheSecond
Ha, ge en komplimang till en tjej som har lagt 2 ton smink på ansiktet?
De förtjänar snararw en utskällning och borde avlägsna sminket så att killarna vet vem de kommer vakna upp bredvid nästa morgon.

Dom gör sig fina för din skull vet du va?
http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=bueFTrwHFEs&t=43
Senast redigerad av therefore 2013-07-24 kl. 16:58.
Citera
2013-07-24, 17:21
Medlem
utopisknakenhets avatar
Det är ju knappt tillåtet att vara man i Sverige idag, därför flirtas det inte heller i större utsträckning, man vill väl inte framstå som nån påträngande typ utan respekt kan jag tro. Jag håller ofta tillmötesgående och öppen attityd till kvinnor, eftersom det är min läggning men får då väldigt ofta höra från min omgivning att jag "ragga på" "stötte på" flirtade med den och den, vilket är helt fel. Därav drar jag slutsatsen att en man som har dessa egenskaper jag har ses som en charmör, vilket jag absolut inte ser mig som, att verkligen stötta på och flirta med någon är för mig väldigt svårt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in