Citat:
Ursprungligen postat av
TheEliza
Trist inställning. Menar du att det är ytligt att säga till en kvinna att du tycker att hon har snygga örhängen eller en fin frisyr? Att säga nåt trevligt till kassörskan och le? Tror du jag vill sätta på mina väninnor när jag berömmer en klänning någon av dem har på sig? Kom igen nu...Näe, jag tror att du är ironisk - eller hur?
Jag är allvarlig som en hjärtattack.
Snygga örhängen eller frisyr är en annan sak, då det snarare berömmer en persons smak/val av klädsel/utsmyckning. Det jag talat om är skiten du beskriver som utrikiskt pack ägnar sig åt när de desperat ska fram och limma genom att fälla kommentarer om hur vacker/snygg/söt en totalt främmande kvinna är, givetvis med.en grundläggande förhoppning om att få knulla.
Sådant subhumant beteende ägnar sig bara ytliga fittjägare åt, och tyvärr är ju långt ifrån alla kvinnor skarpsinniga nog att se igenom strategin, utan lapar istället i sig av uppmärksamheten likt en blodsugande mygga.
Fenomenet du talar om när kvinnor gör samma sak har sina andra orsaker. Nämligen att kvinnor indoktrineras sen födseln att konstant söka.omvärldens bekräftelse, primärt kring deras utseende. Kvinnor gör detta i grupp i syfte att få en daglig dos bekräftelse som samtliga i gruppen vet om att de har svårt att klara sig utan. Därför finns en tyst överenskommelese om att bekräfta varandra (vilket förklarar varför många feta träskpaddor på Facebook blir överlåta med komplimanger från sina väninnor, medan manliga komplimanger av heterosexuell natur lyser med sin frånvaro).
Kort och gott: de underliggande skälen till att ge komplimanger av den arten skiljer sig män och kvinnor emellan.