2013-07-24, 17:43
Medlem
TheElizas avatar
Alltså, somliga här verkar ju gravt ha missuppfattat vad "flirta" och "ge komplimanger" innebär. Som att det huvudsakligen skulle handla om att gå fram till vilt främmande kvinnor (eller män) och typ ragga. Vad åtm. jag - och uppenbart flera andra här - menar är civiliserad social interaktion. Ofta mellan folk man redan har någon form av kontakt med: på en dejt, på krogen, bland vänner, i butiken, på jobbet...Umgänget och livet blir roligare och mer generöst om man flirtar litet och ger komplimanger, om man faktiskt tycker att någon gjort något bra, har något snyggt på sig, är fin i hårt etc. Är det inte kul att göra andra människor glada?!

Och det är en typisk jante-inställning att inte vilja ge en komlimang för att personen ifråga inte ska tro att h*n är något etc., vilket somliga i denna tråd ger uttryck för. Tänker man så har man avslöjat hela sin räddhågade, snåla och förtorkade inställning till...tja Livet och människor. Grattis! *not*
Citera
2013-07-24, 17:50
Medlem
Coffe_K4n0ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheEliza
Trist inställning. Menar du att det är ytligt att säga till en kvinna att du tycker att hon har snygga örhängen eller en fin frisyr? Att säga nåt trevligt till kassörskan och le? Tror du jag vill sätta på mina väninnor när jag berömmer en klänning någon av dem har på sig? Kom igen nu...Näe, jag tror att du är ironisk - eller hur?

Jag är allvarlig som en hjärtattack.

Snygga örhängen eller frisyr är en annan sak, då det snarare berömmer en persons smak/val av klädsel/utsmyckning. Det jag talat om är skiten du beskriver som utrikiskt pack ägnar sig åt när de desperat ska fram och limma genom att fälla kommentarer om hur vacker/snygg/söt en totalt främmande kvinna är, givetvis med.en grundläggande förhoppning om att få knulla.

Sådant subhumant beteende ägnar sig bara ytliga fittjägare åt, och tyvärr är ju långt ifrån alla kvinnor skarpsinniga nog att se igenom strategin, utan lapar istället i sig av uppmärksamheten likt en blodsugande mygga.

Fenomenet du talar om när kvinnor gör samma sak har sina andra orsaker. Nämligen att kvinnor indoktrineras sen födseln att konstant söka.omvärldens bekräftelse, primärt kring deras utseende. Kvinnor gör detta i grupp i syfte att få en daglig dos bekräftelse som samtliga i gruppen vet om att de har svårt att klara sig utan. Därför finns en tyst överenskommelese om att bekräfta varandra (vilket förklarar varför många feta träskpaddor på Facebook blir överlåta med komplimanger från sina väninnor, medan manliga komplimanger av heterosexuell natur lyser med sin frånvaro).

Kort och gott: de underliggande skälen till att ge komplimanger av den arten skiljer sig män och kvinnor emellan.
Citera
2013-07-24, 17:55
Medlem
MGWs avatar
Extremt många svenskar är helt enkelt rädda för att bli ratade, de bryr sig för mycket om sitt anseende. Det är inte många killar som lever ut det de faktiskt vill göra. Och som en tidigare skrev så tar tjejen som blir raggad på för givet att killen bara vill ligga, så han blir avfärdad med en taskig kommentar, och det tär på killars självkänsla. Sen kan man ju skylla lite på den feministiska bögkulturen som växer starkt i Sverige.
Citera
2013-07-24, 18:07
Medlem
Coffe_K4n0ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HaschochTage
Hur tar du kontakt med kvinnor? Tar du reda på deras namn och stalkar dem ett tag innan du kontaktar dem? Många förhållande har startats genom att den ena tog mod till sig för att gå fram och prata...

Jag har inget behov av att ta kontakt med kvinnor. De tar antingen kontakt med mig, eller så tar jag kontakt med dem när jag åtminstone vet något mer personligt om dem (dvs. Något mer djuplodat än hur de råkar se ut) och det behovet eller "intresset" väl har satt igång.

Jag har inget behov av förhållanden heller. Jag är inte konstant på jakt efter en flickvän eller kvinna att knulla som resten av er verkar vara.
Citera
2013-07-24, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sockret1
Att vi tjejer inte vågar flirtar beror nog på att vi är rädda för att få en elak kommentar (som ni läste här var det någon här som skrev att vi var fula och oattraktiva) så därför låter vi bli. Man vill ju inte börja flirta med en kille som inte gillar tjejer direkt. Det är därför inte jag vågar flirta i alla fall. Jag har skrivit lappar till killar med komplimanger på, men jag vågar ju inte skriva vem de kommer ifrån. så långt har jag själv vågat att gå.
Visst, självklart så ska en flirt skötas snyggt som någon skrev. Skulle en kille komma fram och säga" vill du ligga med mig" så skulle ju inte det bli särskilt populärt :-D. men om någon skulle säga att jag var söt, så skulle jag givetvis bli jätteglad! :-)
Någon skrev också om att tjejer hade bemött honom dåligt..
Kanske beror det på att vi tjejer inte är vana vid att någon flirtar med oss, och då beter oss klumpigt jämfört med fransyskor och italienare. Nu gissar jag bara men det kan vara så. Jag kan bara svara för mig själv. Skulle en kille komma fram till mig och säga att jag var snygg så skulle jag självklart bli glad! :-)
En elak kommentar, gör det er tjejer till svagare än män? Vi män får elaka kommentarer från tjejer minst 100 gånger om halvåret. Tjejer är riktiga svin i sverige. Dom visar ingen respekt om jag ska vara ärlig. De finns de som gör, men majoriteten gör det verkligen inte.

O som svar på tråden är det som andra redan nämnt.. killar är numera rädda i sverige att gå fram till tjejer.. för tjejer har behandlat oss som skit, och dessutom så är vi killar rädda att bli stämplade som våldtäktsmän, sexuelltstörd, desperat etc... enligt svenska regler, alltså i samhället.. så ska man dissa tjejer, behandla dem som skit, så fixar man dem. Det är badboy kulturen tjejerna har skapat. Dom ger pepp o frirum till sånna killar.
Citera
2013-07-24, 19:29
Medlem
dunderdasens avatar
Du frågar varför inte killar flörtar med dig, sedan i nästa inlägg så skriver du att du själv inte gör det för att du inte vågar. Har du ingen självinsikt människa? Om en tjej som i 99% av fallen får ett positivt bemötande inte vågar flörta, hur fan ska en kille våga det då när hans odds är betydligt mycket sämre.

Förövrigt så brukar jag försöka få ögonkontakt och le åt tjejer på stan/tåget/vad som helst, men de är alltför upptagna med sina smartphones eller att titta ner i marken för att märka det oftast. Eller så ser dom bara helt nollställda ut..
Citera
2013-07-24, 19:30
Medlem
Min erfarenhet är snarare att folk är väldigt dåliga på att ta komplimanger.

ALLA blir glada av att få en komplimang. Dock är de så att när man själv försöker flirta och ge en komplimang får man ofta svaret tillbaka "äsch de är väl inget" eller "jaha vad vill du nu". Ibland får man inget svar alls. Ofta som att det finns någon baktanke med att ge komplimanger.

Istället för att berätta lite mer om jackan/frisyren/kläderna/whatever och tacka för komplimangen. De är jävligt svårt att flirta med folk som är oemottagliga för att bli flirtade med
Citera
2013-07-24, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kanzaki
En elak kommentar, gör det er tjejer till svagare än män? Vi män får elaka kommentarer från tjejer minst 100 gånger om halvåret. Tjejer är riktiga svin i sverige. Dom visar ingen respekt om jag ska vara ärlig. De finns de som gör, men majoriteten gör det verkligen inte.

O som svar på tråden är det som andra redan nämnt.. killar är numera rädda i sverige att gå fram till tjejer.. för tjejer har behandlat oss som skit, och dessutom så är vi killar rädda att bli stämplade som våldtäktsmän, sexuelltstörd, desperat etc... enligt svenska regler, alltså i samhället.. så ska man dissa tjejer, behandla dem som skit, så fixar man dem. Det är badboy kulturen tjejerna har skapat. Dom ger pepp o frirum till sånna killar.

Då kan jag bara tolka det du skriver med andra ord att du hatar kvinnor.
Jag har aldrig sagt något elakt till en kille om hans utseende. Aldrig någonsin.
Om du bara tittar på mina inlägg här idag så har jag blivit kallad för ful och annat (utan att ni ens vet hur jag ser ut), men själv har jag inte sagt till er något elakt om er utseende. Så jag tror inte för fem öre på det du säger tyvärr. Det är nog vi tjejer som får höra mycket mer elaka saker än ni killar
Citera
2013-07-24, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nesse78
Min erfarenhet är snarare att folk är väldigt dåliga på att ta komplimanger.

ALLA blir glada av att få en komplimang. Dock är de så att när man själv försöker flirta och ge en komplimang får man ofta svaret tillbaka "äsch de är väl inget" eller "jaha vad vill du nu". Ibland får man inget svar alls. Ofta som att det finns någon baktanke med att ge komplimanger.

Istället för att berätta lite mer om jackan/frisyren/kläderna/whatever och tacka för komplimangen. De är jävligt svårt att flirta med folk som är oemottagliga för att bli flirtade med

Jag förstår precis vad du menar!
Självklart ska man kunna ta en komplimang som du säger!
Jag kunde vara som din beskrivning när jag gick på mellanstadiet. Sa en klasskamrat då att min nya jacka var snygg så lät det som din beskrivning:"Äsch då" osv osv.
Men så skulle jag absolut INTE reagera idag! Jag skulle visa att jag blev glad och ge en snäll komplimang tillbaka!
Citera
2013-07-24, 19:37
Medlem
Citat:
Då kan jag bara tolka det du skriver med andra ord att du hatar kvinnor.
Jag har aldrig sagt något elakt till en kille om hans utseende. Aldrig någonsin.
Om du bara tittar på mina inlägg här idag så har jag blivit kallad för ful och annat (utan att ni ens vet hur jag ser ut), men själv har jag inte sagt till er något elakt om er utseende. Så jag tror inte för fem öre på det du säger tyvärr. Det är nog vi tjejer som får höra mycket mer elaka saker än ni killar
Va? När har jag sagt att jag hatar kvinnor?
På ett forum kan du inte dra någon slutsats om de dära vettu.. Det finns otroligt många troll. Besserwisser kommentarer o förargelseväckande beteende.. Jag har skapat underbara trådar förut där folk kommit med de absolut värsta personangreppen. Det är bara så nätet är.
Men IRL är det en helt annan sak.. killar är alltid helt supertrevliga emot tjejer o tjejer är riktiga svin emot alla killar.
Citera
2013-07-24, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dunderdasen
Du frågar varför inte killar flörtar med dig, sedan i nästa inlägg så skriver du att du själv inte gör det för att du inte vågar. Har du ingen självinsikt människa? Om en tjej som i 99% av fallen får ett positivt bemötande inte vågar flörta, hur fan ska en kille våga det då när hans odds är betydligt mycket sämre.

Förövrigt så brukar jag försöka få ögonkontakt och le åt tjejer på stan/tåget/vad som helst, men de är alltför upptagna med sina smartphones eller att titta ner i marken för att märka det oftast. Eller så ser dom bara helt nollställda ut..

99%??
Är du säker på det?
Om jag visste att det var så skulle det väl bara va att köra på.
Tyvärr så tror inte jag det. det finns så många män som hatar oss kvinnor så det gör ju att man inte vågar. Om det hade varit tvärtom, dvs att de flesta män tyckte om kvinnor så skulle jag ju våga mer.
Citera
2013-07-24, 19:44
Medlem
Citat:
99%??
Är du säker på det?
Om jag visste att det var så skulle det väl bara va att köra på.
Tyvärr så tror inte jag det. det finns så många män som hatar oss kvinnor så det gör ju att man inte vågar. Om det hade varit tvärtom, dvs att de flesta män tyckte om kvinnor så skulle jag ju våga mer.
Pffft ;P han menar ju såklart som en metafor haha.. Om du inte vågar, hur ska killar våga när tjejer behandlar killar så som de gör? Tjejer är faktiskt riktigt, riktigt, rikkkktigt hemska emot killar de inte känner. Helt utan anledning.

Varför får du för dig att män skulle hata kvinnor? Snälla förstå, en kille som är ensam tills han är 27 o alltid blir illa bemött av tjejer o behandlad som skit.. är det konstigt att han får en dålig kvinnosyn? Det är inte hans fel, det är tjejerna som målar upp den bilden över kvinnosläktet.. Tror du inte det hade verkigen, varit som en glödande sol i mörkret med superheta änglar som kommer ner o ger en en snickers, om en enda tjej, någonsin i denna 27 års liv hade för första gången gått fram till honom?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in