2013-07-24, 22:20
Medlem
Coffe_K4n0ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vimur
Jag har aldrig förstått varför man ser den typen av flörtande som något annat än vad det är (liggförsök).

Det går ju att förklara. Råkar du vara en kvinna som medvetet eller omedvetet lägger sitt människovärde i hur många män du lyckas attrahera så ser du det ju inte bara som "liggförsök" utan även en personlig statuahöjare för just dig.

Den sorgliga sanningen är att majoriteten av alla kvinnor fortfarande lägger hela sitt personliga värde i just hur attraktiva de är i mäns ögon. Utan den bekräftelsen så blir de deppiga vrak
Citera
2013-07-24, 22:37
Medlem
Finns många anledningar varför jag sällan flörtar. För det första har jag svagt självförtroende när det kommer till kvinnor. Sedan hatar jag hur ytligt samhället är.

Tjejer blir säkert glada när killar de finner attraktiva flörtar men jag fick aldrig någon positiv respons när jag försökte, många tog det som att man raggade och svarade med rätt elaka ord. Verkligen inte roligt.

Idag händer snarare motsatsen, att tjejer flörtar med mig då jag ändrats på många sätt. Det äcklar mig då jag vet att många tjejer som kommer fram aldrig skulle gjort det till mitt forna jag, ytliga människor är inte tilltalande.

Jag ger dock fortfarande komplimanger till människor jag känner, helt enkelt eftersom jag inriktar mig på personlighet. Jag berättar gärna för någon att jag uppskattar dem som person och varför men känner sällan för att enbart kommentera någons yttre.

Dessutom får många av de kvinnliga bekanta jag har komplimanger rätt ofta så trodde inte det var ovanligt alls.

Men hur skulle ni tjejer reagera om en kille som såg ut som en tunna skit kom fram och flörtade? Är det verkligen uppskattat även då?

Personligen känner jag att någon som så gärna vill få ytliga komplimanger förmodligen är rätt ytlig och då är man inte så intressant i min bok och inte är värd min tid.

Jag tycker själv inte om att få den sortens komplimanger då de känns falska och inställsamma. Kanske för att jag fortfarande känner mig rätt ful.
Citera
2013-07-24, 23:46
Medlem
Är väldigt svenskt uppfostrad jag och skulle nog aldrig dra till något lismande om jag vill få en tjej intresserad.

Jag försöker alltid gå fram och prata med tjejen och se vad jag känner när vi väl pratar med varandra. Men bör nämnas är att jag är väldigt pansexuell av mig..

Har inte samma erfarehet som dig TS. Tycker killar limmar på tjejerna här i Sverige också
Citera
2013-07-24, 23:55
Medlem
ohuenens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sockret1
Varför flirtar aldrig killar?
Varför måste de?
Citera
2013-07-25, 00:55
Medlem
NirvanAs avatar
Dom har väl insett att kvinnor inte gjort sig förtjänta av den uppmärksamheten som en flirt de facto innebär.
Citera
2013-07-25, 01:22
Medlem
Vimurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coffe_K4n0n
Det går ju att förklara. Råkar du vara en kvinna som medvetet eller omedvetet lägger sitt människovärde i hur många män du lyckas attrahera så ser du det ju inte bara som "liggförsök" utan även en personlig statuahöjare för just dig.

Den sorgliga sanningen är att majoriteten av alla kvinnor fortfarande lägger hela sitt personliga värde i just hur attraktiva de är i mäns ögon. Utan den bekräftelsen så blir de deppiga vrak

Jo, fast det är just den delen jag har svårt att förstå, man är attraktiv som liggobjekt och det enda det bekräftar är att vi är däggdjur. Men jag vet hur du menar.
Citera
2013-07-25, 01:36
Medlem
Höstlängtans avatar
Två orsaker:

-Nästan enbart fått negativ respons av tjejer när man gör detta och jag är ingen masochist som tycker det är särskilt kul. Det är sjukt hur jävla antisociala många tjejer blir bara för att man droppar någon schysst kommentar och/eller försöker flirta. Man undrar ju vilken jävla typ av uppfostran vissa har fått.

-Kulturellt så indoktrineras tjejer till att vara passiva och initiativlösa när det gäller kärlek/flirtande, och killar förväntas vara aktiva. Detta är något jag helt enkelt inte accepterar eftersom jag anser att bägge könen bör arbeta lika hårt för att hitta någon.
Citera
2013-07-25, 01:48
Medlem
...as...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AgentJoyBoy
Att flirta ogenerat på gatan med tjejer är en dålig idé eftersom att det inte är kulturellt accepterat i Sverige. Det innebär med andra ord att risken är stor att man blir tagen för en påträngande sexualstörd och skapar obehag.

Precis. I Sverige får man inte ens heja på folk man inte känner. Och inte sitta bredvid okända på bussen om det finns lediga 2 säten.
Citera
2013-07-25, 02:10
Medlem
Galvestonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RatosPipa
Och här har vi en bekräftelse på det som jag skrev tidigare.

Galvestonens svar i sammanfattning: "Det är bara desperata personer som gör så, det är inga riktiga komplimanger, det finns rätt och fel ställen att flörta på"

Typiskt svensk-kvinna-attityd. De ska vara glada att de ö.h.t. får komplimanger, det är inte alla som är så lyckligt lottade.

Hahaha, du vet att jag inte är en tjej? Men visst är det så, är ju dock en skillnad på att flörta och ge komplimanger för mig. Flörta är att utbyta inbjudande blickar, att ge slemmiga komplimanger som är rent trams och alla vet det, är att fulragga och det funkar inte.

Tro mig ska du stöta på en svensk tjej och ha någon chans att lyckas, negga henne snyggt eller tugga på som fan om något som är garanterat roligt i en tråkig situation, ex. i väntan på bussen. Det är inget du ska göra när jag köra i en situation när människor inte är intresserade, av den enkla anledningen att folk är intresserade då. Sedan finns det tråkiga kukhuvuden som är på krogen för att vara i ett slutet sällskap, men det är så det är.
Citera
2013-07-25, 02:54
Medlem
Tjejer är passiva över hela världen, men ni svenska tjejer är ännu mer passiva och dåliga på att bidra till en intressant och rolig konversation.
Citera
2013-07-25, 03:10
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vimur
Jag har aldrig förstått varför man ser den typen av flörtande som något annat än vad det är (liggförsök). Sydländska killar går väl på statistisk sannolikhet, raggar de på varenda kvinna de möter borde de få ligga åtminstone någon gång. Studera valfri sydlänning när du går ut nästa gång och räkna hur många tjejer han hinner limma på under loppet av ett par timmar. Man behöver inte direkt känna sig unik.

Jag gör det som ett sätt att sprida glädje i vardagen och är övertygad om att de flesta kvinnor jag möter förstår att det bara är för att få dem på gott humör.

När jag vill ha en kvinna kommer hon att få veta det och märka det på ett mycket tydligt sätt.

Men ja, jag känner inte alls igen mig i det TS skriver.
Citera
2013-07-25, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ohuenen
Varför måste de?

För att få oss intresserade givetvis!
Det är ju första intrycket.
Man vill ju inte vara ihop med någon där man hela tiden måste gissa sig till var den andre står, eller om han är intresserad i huvuduttaget. Det ska inte bara vara jag själv som ska ge komplimanger till honom utan det ligger ju på bådas ansvar för en bra relation.
Hur skulle du själv bete dig för att få någon intresserad?
Gå runt och ignorera honom och hoppas att han till slut kan läsa dina tankar och förhoppningsvis få ett intresse, även om du aldrig har gjort ett försök till att prata med honom
Nej precis.
Det jag menar med flirta är inte några sexuella trakasserier, utan en snäll komplimang. Det kan vara det lilla enkla. Allt ifrån ett leende, en komplimang för mitt hår eller mina kläder, eller att man är söt. Något sånt skulle kunna göra att ens hela dag blir som ett enda solsken!
Jag har hört att det är så i andra länder ( nu menar jag inte dom slemmiga strandraggarna utan de andra killarna), och jag funderar allvarligt på att flytta dit.
Sverige är nog för kallt för mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in