Citat:
Ursprungligen postat av
Sockret1
Jag har en liten fundering som jag har gått och tänkt på under några års tid.
Varför flirtar ni killar här i Sverige aldrig med oss tjejer?
Det har typ aldrig hänt här att en kille har flirtat med mig eller gett en komplimang?
Några bekantar till mig säger precis samma sak. De säger också att när de har varit utomlands i USA och Sydamerika så har det t.o.m hänt att killar bara har gått fram till dom på gatan och gett dem en komplimang! Jag vet att det låter helt osannolikt men så har de sagt i alla fall. Detta har fått mig att fundera en del.
Beror detta på att vi i Sverige lever insnöade i 6 månaders vinter varje år, eller beror det på att ni killar tycker att vi tjejer är så fula? :-D
Detta gäller givetvis inte bara svenska killar utan ALLA killar i Sverige- invandrare såsom svenskar.
Men snälla du, måste man göra detta? Nej, man måste inte göra detta och det är ju inte så roligt när man kollar på en tjej ser att hon ser fin ut och sedan så ser man ansiktsuttrycket som = stroppig...
Är det då roligt att gå fram till en sådan människa då tror du?
Brukar dock le lite till tjejer som jag tycker är attraktiva eller har den där utstrålningen, varför vet jag inte, men man får liksom ett litet lyckorus när man känner sådant, kanske det kallas att flirta inte vet jag
Men att gå fram och säga "gud, vad fin du ser ut" till en person som har en stroppig attityd är inget för mig och de flesta tjejer här i Sverige har faktiskt det där, synd nog.
Såklart att tjejer är allmänt glada på en utomlandsresa och detta nappar killar på, inga svårigheter där som man bör tillägga.