2013-07-24, 12:02
Medlem
Autokinetisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sockret1
Kan ligga mycket i det du säger. Osäkerhet och missförstånd. Man är rädd för att bli bortstött.
Jag fungerar ju själv likadant många gånger. Man vågar inte säga något eftersom man har fått för sig att killar tycker att vi svenska tjejer är fula osv osv.
Vad dumt egentligen :-)

Ta hand dig snygging

Ni Svenska kvinnor är verkligen inte fula. Dock är jag en person som gillar natursött, dvs inte en massa kladd. Sådant tycker jag bara speglar osäkerhet och dessutom är det falsk marknadsföring. Men samma igen, osäkerhet. Det är avtändande med det, det vet alla!

Real Eyes, Realize, Real Lies.

Må bäst!
Citera
2013-07-24, 12:07
Medlem
Citat:
Jag har en liten fundering som jag har gått och tänkt på under några års tid.
Varför flirtar ni killar här i Sverige aldrig med oss tjejer?
Det har typ aldrig hänt här att en kille har flirtat med mig eller gett en komplimang?
Några bekantar till mig säger precis samma sak. De säger också att när de har varit utomlands i USA och Sydamerika så har det t.o.m hänt att killar bara har gått fram till dom på gatan och gett dem en komplimang! Jag vet att det låter helt osannolikt men så har de sagt i alla fall. Detta har fått mig att fundera en del.
Beror detta på att vi i Sverige lever insnöade i 6 månaders vinter varje år, eller beror det på att ni killar tycker att vi tjejer är så fula? :-D
Detta gäller givetvis inte bara svenska killar utan ALLA killar i Sverige- invandrare såsom svenskar.

Men snälla du, måste man göra detta? Nej, man måste inte göra detta och det är ju inte så roligt när man kollar på en tjej ser att hon ser fin ut och sedan så ser man ansiktsuttrycket som = stroppig...
Är det då roligt att gå fram till en sådan människa då tror du?

Brukar dock le lite till tjejer som jag tycker är attraktiva eller har den där utstrålningen, varför vet jag inte, men man får liksom ett litet lyckorus när man känner sådant, kanske det kallas att flirta inte vet jag

Men att gå fram och säga "gud, vad fin du ser ut" till en person som har en stroppig attityd är inget för mig och de flesta tjejer här i Sverige har faktiskt det där, synd nog.

Såklart att tjejer är allmänt glada på en utomlandsresa och detta nappar killar på, inga svårigheter där som man bör tillägga.
Citera
2013-07-24, 12:10
Medlem
Jokerswes avatar
Åk till Egypten så kan du sälja dig själv för en kamel.
Citera
2013-07-24, 12:12
Medlem
Citat:
Kan ligga mycket i det du säger. Osäkerhet och missförstånd. Man är rädd för att bli bortstött.
Jag fungerar ju själv likadant många gånger. Man vågar inte säga något eftersom man har fått för sig att killar tycker att vi svenska tjejer är fula osv osv.
Vad dumt egentligen :-)

Ta hand dig snygging
Ja jag tror det finns många antagningar från både killar och tjejer som gör att man snarare som mest slänger en kort blick åt det andra könet istället för att flirta, " Assumption is the mother of all fuck ups"... Däremot förstår jag inte hur man kan tro att killar tycker svenska tjejer är fula. Snyggare tjejer finns inte att finna någon annanstans.

Jag upplever också att det är betydligt svårare att flirta med svenska tjejer än med tjejer från exempelvis USA eller Italien. Det känns säkrare, som att båda parter är med på att det är ett oskyldigt spel.
Citera
2013-07-24, 12:16
Medlem
Autokinetisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HaschochTage
Ja jag tror det finns många antagningar från både killar och tjejer som gör att man snarare som mest slänger en kort blick åt det andra könet istället för att flirta, " Assumption is the mother of all fuck ups"... Däremot förstår jag inte hur man kan tro att killar tycker svenska tjejer är fula. Snyggare tjejer finns inte att finna någon annanstans.

Jag upplever också att det är betydligt svårare att flirta med svenska tjejer än med tjejer från exempelvis USA eller Italien. Det känns säkrare, som att båda parter är med på att det är ett oskyldigt spel.

Diskuterade faktiskt detta fenomen med en kvinna i en annan tråd, och jag börjar faktiskt luta lite åt hennes håll. Då det förmodligen är BÅDE kvinnorna och männen som sätter kvinnorna på en piedestal från början, helt utan anledning. Equality is the recipe.

Men du har rätt att antaganden ibland kan misstolkas, men jag lovar dig, är du tillräckligt observant så känner du om de är flirt på ingång. Givetvis.

F.Ö ska ni ha en bra dag, så jävla glad man kan vara idag då
Citera
2013-07-24, 12:25
Medlem
Tack för att ni säger att vi svenska tjejer inte är fula!
Betyder så jäkla mycket för mig att få höra!!!
Har alltid fått för mig att killar tycker att vi är fula och det är därför som ni inte vill flirta med oss. Det är dessvärre därför som jag själv aldrig har vågat flirta med en grabb heller, för jag har fått för mig att de inte gillar oss.
Nu kanske man vågar börja flirta igen när man hör det här

Till Egypten vill jag däremot inte åka och bli såld för en kamel.
Hur i all världen skall man kunna få hem den på planet??
Citera
2013-07-24, 12:28
Medlem
TheElizas avatar
Citat:
Jag har en liten fundering som jag har gått och tänkt på under några års tid.
Varför flirtar ni killar här i Sverige aldrig med oss tjejer?
Det har typ aldrig hänt här att en kille har flirtat med mig eller gett en komplimang?
Några bekantar till mig säger precis samma sak. De säger också att när de har varit utomlands i USA och Sydamerika så har det t.o.m hänt att killar bara har gått fram till dom på gatan och gett dem en komplimang! Jag vet att det låter helt osannolikt men så har de sagt i alla fall. Detta har fått mig att fundera en del.
Beror detta på att vi i Sverige lever insnöade i 6 månaders vinter varje år, eller beror det på att ni killar tycker att vi tjejer är så fula? :-D
Detta gäller givetvis inte bara svenska killar utan ALLA killar i Sverige- invandrare såsom svenskar.

Ja svenska killar/män är verkligen otroligt dåliga på att flirta och ge komplimanger. Helt usla! Kvinnor däremot ger varandra komplimanger så det här är uppenbart ett fegsvenne-fenomen. De killar/män som ger komplimanger och flirtar då och då och när de menar det ligger SÅ mycket före alla andra - och det behöver inte vara nåt märkvärdigt.

Jag bodde i yngre år i några år i ett land vid Medelhavet och där var det ju mer frågan om att värja sig från alla som flirtade och ville tala om för mig hur vacker/snygg de tyckte jag var. Åter i Sverige undrade jag om jag plötsligt blivit tvärful, för ingen kille sa något. Men nejdå, jag var bara i Sverige. På dejtingsajter är det däremot helt OK för dem att messa flirtar och skriva komplimanger - men IRL sen törs de inte visa nånting. Och jag har varit på massor av dejter med (svenska) män som flirtat noll, intet, nada. Man har ingen aning om vad det tänker och känner och vill, de sitter bara och ser neutrala ut och hoppas på att nåt ska hända av sig själv, typ. Astrist. Är själv ätt bra på att flirta - men man behöver ju få litet feedback och connection isåfall, och det funkar sällan med fegsvennar.
Citera
2013-07-24, 12:28
Medlem
AgentJoyBoys avatar
Till er killar här som klagar på att ni får dålig respons när ni flirtar och att det finns inga tjejer som flirtar med er.

Tänk på vilken utstrålning och energi ni har. Tjejer flirtar gärna, men då med en kille som de upplever kan hantera det. En självsäker kille med gott humör utan behov av att vara dryg får mer komplimanger än en kille som tjurar i ett hörn.

Tjejer vill ju heller inte hamna i en situation där de flirtar med en kille som senare visar sig misstolka signalerna och kommer hänga dem i röven för att doppa.

Vill du bli flirtad med? Skapa en god energi omkring dig. Vill du flirta med gott resultat? Samma gäller här, skapa en god energi omkring dig.

Tjejer gillar att flirta, tro mig!
Citera
2013-07-24, 12:29
Medlem
Arshys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Autokinetisk
Haha nåja, alla har sina för och nackdelar
Men jag tror att killar generellt inte vill ge komplimanger för att dom är rädda att bli bortstötta eller generade. Jag tror inte att detta beror på dåligt självförtroende, faktiskt.

Jag tror detta är något som blivit framtaget igenom media och faktiskt en touch av mansförtryck, igenom media och de andra mediala dreven. Sen så vet jag att många tjejer i mitt liv, vänner som partners verkligen tror att dom är något alldeles extra, och vet du vad? Det är dem också, det är alla människor. Men med det sagt så tror jag att denna ibland "prinsessliknande" fasad kan skapa en osäker känsla hos killarna (helt i onödan), då kvinnors skal utåt ibland kan verka hårt och kallt, förmodligen som någon försvarsmekanism. (Men samma här, helt i onödan) Vi män och kvinnor misstolkar och missuppfattar varandra något extremt)

Må bäst sötis!

Detta håller jag inte med om, utifrån personliga erfarenheter. Jag har gott självförtroende, och jag ger sällan komplimanger längre. Jag upptäckte att jag sällan fick något i utbyte för mina snälla ord, och därför slutade jag, och nu kommer tjejer till mig istället när jag inte ger dem någon uppmärksamhet. Så tvärtom, jag mår bättre sedan jag slutade kasta ur mig saker jag egentligen inte menade.
Citera
2013-07-24, 12:32
Medlem
TheElizas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AgentJoyBoy
Nu är jag ingen flirtexpert, men att flirta med någon handlar som sagt att skapa en god stämning - dvs inte framstå som en creepy/sliskig/desperat snubbe. Om man ska ge komplimanger så tycker jag att det är viktigt att inte vara framfusig utan snarare kommentera något mer neutralt. T.ex. ge beröm för en snygg klädstil framför att påpeka vilken snygg rumpa damen ifråga har. Underförstått kan komplimangen ha samma andemening, men lämnar tillräckligt mycket utrymme för att känna av situationen utan att framstå som för på.

Exakt, du har fattat

Har en bror som är bra på små trevliga komplimanger - och hans framgår hos kvinnor/tjejer beror nog till en icke ringa del på detta. Jag har många gånger undrat över vad killar/män tror de har att förlora om de berömmer en kvinna för en snygg fristyr, fin klänning, you name it. Vad är problemet, liksom?! Kvinnor ger ju varandra den typen av komplimanger.
Citera
2013-07-24, 12:33
Medlem
Herrtrosas avatar
Du måste ha någon form av synskada eller vara smått efterbliven, tror jag. Eller så har jag helt missuppfattat tråden? Menar du på fullaste allvar att du aldrig sett, hört, känt eller på annat sätt blivit varse en komplimang, signal, vidröring eller något "dolt" budskap levererat av någon kille alls, över huvud taget?

Det hör till ovanligheterna att killar helt random traskar fram till en främmande tjej och börjar flörta, där har du helt rätt. Däremot finns det gott om "dolda" budskap om man bara öppnar ögonen. Sedan kan man fråga sig hur det hade låtit om en vilt främmande man hade traskat fram till en vilt främmande kvinna i Sverige och berättat hur snygg hon är.

Senast redigerad av Herrtrosa 2013-07-24 kl. 12:36.
Citera
2013-07-24, 12:35
Medlem
AgentJoyBoys avatar
Citat:
Tack för att ni säger att vi svenska tjejer inte är fula!
Betyder så jäkla mycket för mig att få höra!!!
Har alltid fått för mig att killar tycker att vi är fula och det är därför som ni inte vill flirta med oss. Det är dessvärre därför som jag själv aldrig har vågat flirta med en grabb heller, för jag har fått för mig att de inte gillar oss.
Nu kanske man vågar börja flirta igen när man hör det här

Till Egypten vill jag däremot inte åka och bli såld för en kamel.
Hur i all världen skall man kunna få hem den på planet??

Svenska tjejer är vackra och har dessutom många gången en fantastisk känsla för stil. Jag gillar svenska tjejer även för att ni inte nedvärderar er.

Kom ihåg vad jag sade om att flörta, skulle du få negativ/utebliven respons beror det inte på att det är något fel med ditt utseende eller din personlighet utan på att din teknik inte är tillräckligt finslipad! Ju mer du blir bekväm med att flörta dessutom roligare kommer du ha och responsen blir bättre och bättre!

Flirta med en kille idag - våga! Det kan vara varsomhelst! Vill du ha ett enkelt alternativ så gör det t.ex. med en snygging i kassan på valfri butik du besöker! Lovar att det funkar och du kommer gå hem med ett formidabelt självförtroende.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in