2013-07-24, 10:22
Medlem
AgentJoyBoys avatar
Nu är jag ingen flirtexpert, men att flirta med någon handlar som sagt att skapa en god stämning - dvs inte framstå som en creepy/sliskig/desperat snubbe. Om man ska ge komplimanger så tycker jag att det är viktigt att inte vara framfusig utan snarare kommentera något mer neutralt. T.ex. ge beröm för en snygg klädstil framför att påpeka vilken snygg rumpa damen ifråga har. Underförstått kan komplimangen ha samma andemening, men lämnar tillräckligt mycket utrymme för att känna av situationen utan att framstå som för på.
Citera
2013-07-24, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RatosPipa
För det första: Varför tar ni tjejer aldrig initiativet och flörtar? Varför måste vi alltid tolka era subtila signaler att ni är intresserade och därefter närma oss? Signaler som ibland är helt omöjliga att tolka?

För det andra (svar på din fråga): Därför att svenska kvinnor är dryga och ratar en jämt och ständigt. När jag kom upp i tonåren började jag ganska frikostigt att flörta med tjejer. Sen lade jag av, helt enkelt. Varför? Därför att hur kul är det att i 95 fall av 100 bli hånskrattad i ansiktet eller få en dryg kommentar om ens klädsel eller utseende eller whatever?

Utländska kvinnor är mycket lättare att flörta med, i synnerhet fransyskor eller italienskor; de kan ta en komplimang och de kan i alla fall
uppskatta flörtet med lite busiga svar, fnitter eller annat. Svenska kvinnor sitter på en sån jävla hög häst att de ser ned på män, och därför tar de alla närmanden som något slags hån, om nu denna man inte uppfyller varenda litet krav på checklistan över den perfekta mannen.

Bästa svar jag läst på bra länge!
Vet inte hur många gånger jag lett åt en tjej på tunnelbanan och blivit bemött av en sur och nedvärderande blick.
Dock har det hänt att det kom fram en random till mig och sa "jag måste bara få säga, du är så jävla snygg". Synd bara att hon va närmare 60....

Jag upplever dock att fenomenet med dryga brudar är vanligare i stockholm än i götet.
Citera
2013-07-24, 10:28
Medlem
Galvestonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sockret1
Jag har en liten fundering som jag har gått och tänkt på under några års tid.
Varför flirtar ni killar här i Sverige aldrig med oss tjejer?
Det har typ aldrig hänt här att en kille har flirtat med mig eller gett en komplimang?
Några bekantar till mig säger precis samma sak. De säger också att när de har varit utomlands i USA och Sydamerika så har det t.o.m hänt att killar bara har gått fram till dom på gatan och gett dem en komplimang! Jag vet att det låter helt osannolikt men så har de sagt i alla fall. Detta har fått mig att fundera en del.
Beror detta på att vi i Sverige lever insnöade i 6 månaders vinter varje år, eller beror det på att ni killar tycker att vi tjejer är så fula? :-D
Detta gäller givetvis inte bara svenska killar utan ALLA killar i Sverige- invandrare såsom svenskar.

Att ge random folk komplimanger är freakigt, det är bara desperata personer som gör sÅdant. Du kan väl inte på riktigt tro att komplimanger du får så är riktiga? Det är ju bara ett dåligt sätt att ragga som inte funkar på en tjej med självrespekt. Sedan stör man inte människor på stan genom gå fram o prata.

Flörta kan man göra i miljö som tillåter det: krogen, caféer, restauranger eller eventuellt på bussen, tuben.
Citera
2013-07-24, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Galvestonen
Att ge random folk komplimanger är freakigt, det är bara desperata personer som gör sÅdant. Du kan väl inte på riktigt tro att komplimanger du får så är riktiga? Det är ju bara ett dåligt sätt att ragga som inte funkar på en tjej med självrespekt. Sedan stör man inte människor på stan genom gå fram o prata.

Flörta kan man göra i miljö som tillåter det: krogen, caféer, restauranger eller eventuellt på bussen, tuben.

Och här har vi en bekräftelse på det som jag skrev tidigare.

Galvestonens svar i sammanfattning: "Det är bara desperata personer som gör så, det är inga riktiga komplimanger, det finns rätt och fel ställen att flörta på"

Typiskt svensk-kvinna-attityd. De ska vara glada att de ö.h.t. får komplimanger, det är inte alla som är så lyckligt lottade.
Citera
2013-07-24, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AgentJoyBoy
Nu är jag ingen flirtexpert, men att flirta med någon handlar som sagt att skapa en god stämning - dvs inte framstå som en creepy/sliskig/desperat snubbe. Om man ska ge komplimanger så tycker jag att det är viktigt att inte vara framfusig utan snarare kommentera något mer neutralt. T.ex. ge beröm för en snygg klädstil framför att påpeka vilken snygg rumpa damen ifråga har. Underförstått kan komplimangen ha samma andemening, men lämnar tillräckligt mycket utrymme för att känna av situationen utan att framstå som för på.

Absolut! Jag håller med dig fullständigt! :-)
Det var givetvis sådana komplimanger jag syftade på. Både klädstil, och sådana som handlar om att man är söt eller snygg. Dom gör ju en jätteglad :-D.
Tack för dina tips förresten! ;-)
Citera
2013-07-24, 11:11
Medlem
Autokinetisks avatar
Nu får jag väl köra den klassiska, " synd att vi inte har stött på varandra ". (vitsig)
Jag brukar flirta en hel del på de mesta platser om situationen är rätt och om jag känner att känslan mellan mig och personen känns ömsesidig. Jag vill inte placera kvinnan eller mig själv för den delen i någon konstig situation. Mitt smile ser ut i princip så här så att få en tjej att le tillbaka eller bli glad är inte direkt svårt, det hände faktiskt senast igår att jag såg en enormt fin tjej gå emot mig kanske 15 meter bort, och jag ansåg att hennes blick fastnade på mig och vice versa, jag gick förbi och log och sa hej! Simple as that. Detta borde väl uppskattas på något vis? Åtminstone tycker jag det är kul med sånt i alla fall.

Jag gav också min lärarinna en komplimang för att hon hade klippt sig häromdagen, hon blev superglad! Det var ingen direkt flirt, utan snarare en oskyldig komplimang som jag tror hon mådde bra av. (F.Ö så blev håret jävligt bra).

Komplimang strör jag rätt vilt omkring mig, då jag är observant på min omgivning.
Intressant och bra frågeställning TS, tråkigt att folk dock ska ta det som ett slag under bältet bara! Må bäst
Citera
2013-07-24, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Autokinetisk
Nu får jag väl köra den klassiska, " synd att vi inte har stött på varandra ". (vitsig)
Jag brukar flirta en hel del på de mesta platser om situationen är rätt och om jag känner att känslan mellan mig och personen känns ömsesidig. Jag vill inte placera kvinnan eller mig själv för den delen i någon konstig situation. Mitt smile ser ut i princip så här så att få en tjej att le tillbaka eller bli glad är inte direkt svårt, det hände faktiskt senast igår att jag såg en enormt fin tjej gå emot mig kanske 15 meter bort, och jag ansåg att hennes blick fastnade på mig och vice versa, jag gick förbi och log och sa hej! Simple as that. Detta borde väl uppskattas på något vis? Åtminstone tycker jag det är kul med sånt i alla fall.

Jag gav också min lärarinna en komplimang för att hon hade klippt sig häromdagen, hon blev superglad! Det var ingen direkt flirt, utan snarare en oskyldig komplimang som jag tror hon mådde bra av. (F.Ö så blev håret jävligt bra).

Komplimang strör jag rätt vilt omkring mig, då jag är observant på min omgivning.
Intressant och bra frågeställning TS, tråkigt att folk dock ska ta det som ett slag under bältet bara! Må bäst

Tänk om alla var som dig!! :-)
Det är så som en man skall vara!!

Nej, man hör dessvärre väldigt sällan en kille som ger en tjej en komplimang.
Jag har nog aldrig stött på en sån person tyvärr ..
Tänk om alla killar hade varit som dig :-). Då hade alla mått jätte bra och fått mer självförtroende och gett varandra mer komplimanger tillbaka osv. så hade i alla fall jag gjort :-).
Citera
2013-07-24, 11:37
Medlem
Bugsy88s avatar
Citat:
Jag har en liten fundering som jag har gått och tänkt på under några års tid.
Varför flirtar ni killar här i Sverige aldrig med oss tjejer?
Det har typ aldrig hänt här att en kille har flirtat med mig eller gett en komplimang?
Några bekantar till mig säger precis samma sak. De säger också att när de har varit utomlands i USA och Sydamerika så har det t.o.m hänt att killar bara har gått fram till dom på gatan och gett dem en komplimang! Jag vet att det låter helt osannolikt men så har de sagt i alla fall. Detta har fått mig att fundera en del.
Beror detta på att vi i Sverige lever insnöade i 6 månaders vinter varje år, eller beror det på att ni killar tycker att vi tjejer är så fula? :-D
Detta gäller givetvis inte bara svenska killar utan ALLA killar i Sverige- invandrare såsom svenskar.

Närmar sig en kille en främmande tjej, ger en komplimang så blir det antingen "åh, tack så mkt vad söt du är" LR "Öh, va fan vill du mig loser". Dessvärre är nog det sistnämda mer vanligt. Dagens svenska kvinnor är så sjukt egotrippade så hälften vore nog.
Citera
2013-07-24, 11:46
Medlem
Autokinetisks avatar
Citat:
Tänk om alla var som dig!! :-)
Det är så som en man skall vara!!

Nej, man hör dessvärre väldigt sällan en kille som ger en tjej en komplimang.
Jag har nog aldrig stött på en sån person tyvärr ..
Tänk om alla killar hade varit som dig :-). Då hade alla mått jätte bra och fått mer självförtroende och gett varandra mer komplimanger tillbaka osv. så hade i alla fall jag gjort :-).

Haha nåja, alla har sina för och nackdelar
Men jag tror att killar generellt inte vill ge komplimanger för att dom är rädda att bli bortstötta eller generade. Jag tror inte att detta beror på dåligt självförtroende, faktiskt.

Jag tror detta är något som blivit framtaget igenom media och faktiskt en touch av mansförtryck, igenom media och de andra mediala dreven. Sen så vet jag att många tjejer i mitt liv, vänner som partners verkligen tror att dom är något alldeles extra, och vet du vad? Det är dem också, det är alla människor. Men med det sagt så tror jag att denna ibland "prinsessliknande" fasad kan skapa en osäker känsla hos killarna (helt i onödan), då kvinnors skal utåt ibland kan verka hårt och kallt, förmodligen som någon försvarsmekanism. (Men samma här, helt i onödan) Vi män och kvinnor misstolkar och missuppfattar varandra något extremt)

Må bäst sötis!
Citera
2013-07-24, 11:50
Medlem
givemefives avatar
Nej håller inte med alls, killar flirtar en hel del.

Varför dom inte flirtar med dig och dina bekanta är nog mer frågan.
Citera
2013-07-24, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Autokinetisk
Haha nåja, alla har sina för och nackdelar
Men jag tror att killar generellt inte vill ge komplimanger för att dom är rädda att bli bortstötta eller generade. Jag tror inte att detta beror på dåligt självförtroende, faktiskt.

Jag tror detta är något som blivit framtaget igenom media och faktiskt en touch av mansförtryck, igenom media och de andra mediala dreven. Sen så vet jag att många tjejer i mitt liv, vänner som partners verkligen tror att dom är något alldeles extra, och vet du vad? Det är dem också, det är alla människor. Men med det sagt så tror jag att denna ibland "prinsessliknande" fasad kan skapa en osäker känsla hos killarna (helt i onödan), då kvinnors skal utåt ibland kan verka hårt och kallt, förmodligen som någon försvarsmekanism. (Men samma här, helt i onödan) Vi män och kvinnor misstolkar och missuppfattar varandra något extremt)

Må bäst sötis!

Kan ligga mycket i det du säger. Osäkerhet och missförstånd. Man är rädd för att bli bortstött.
Jag fungerar ju själv likadant många gånger. Man vågar inte säga något eftersom man har fått för sig att killar tycker att vi svenska tjejer är fula osv osv.
Vad dumt egentligen :-)

Ta hand dig snygging
Citera
2013-07-24, 11:59
Medlem
Autokinetisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RatosPipa
Och här har vi en bekräftelse på det som jag skrev tidigare.

Galvestonens svar i sammanfattning: "Det är bara desperata personer som gör så, det är inga riktiga komplimanger, det finns rätt och fel ställen att flörta på"

Typiskt svensk-kvinna-attityd. De ska vara glada att de ö.h.t. får komplimanger, det är inte alla som är så lyckligt lottade.

Fast kroppsspråk och en blick eller ett leende är ju också att flirta, inte sant? Jag förstår eran poäng att man inte bara kan stoppa upp någon och ragga loss. Men om någon tjej skulle stöta på mig på ett konstigt ställe skulle jag bli glad, what so ever.

Må bäst!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in