Nu får jag väl köra den klassiska, " synd att vi inte har stött på varandra ". (vitsig)
Jag brukar flirta en hel del på de mesta platser om situationen är rätt och om jag känner att känslan mellan mig och personen känns ömsesidig. Jag vill inte placera kvinnan eller mig själv för den delen i någon konstig situation. Mitt smile ser ut i princip så här

så att få en tjej att le tillbaka eller bli glad är inte direkt svårt, det hände faktiskt senast igår att jag såg en enormt fin tjej gå emot mig kanske 15 meter bort, och jag ansåg att hennes blick fastnade på mig och vice versa, jag gick förbi och log och sa hej! Simple as that. Detta borde väl uppskattas på något vis? Åtminstone tycker jag det är kul med sånt i alla fall.
Jag gav också min lärarinna en komplimang för att hon hade klippt sig häromdagen, hon blev superglad! Det var ingen direkt flirt, utan snarare en oskyldig komplimang som jag tror hon mådde bra av. (F.Ö så blev håret jävligt bra).
Komplimang strör jag rätt vilt omkring mig, då jag är observant på min omgivning.
Intressant och bra frågeställning TS, tråkigt att folk dock ska ta det som ett slag under bältet bara! Må bäst