2013-07-24, 12:36
Medlem
TheMermaids avatar
Har du tänkt på vilken sorts energi du utstrålar? Det är en avgörande faktor i sammanhanget.
Citera
2013-07-24, 12:37
Medlem
Därför att då bli vi uthängda som sexistiska som enbart ser på kvinnor som objekt. Därför flirtar vi inte!
Citera
2013-07-24, 12:39
Medlem
Coffe_K4n0ns avatar
Jag flirtar inte för att jag inte är ytlig och för att det är under min värdighet.

Det faktum att du tar det som en komplimang att någon (som inte vet mer om dig än hur du ser ut) klampar fram och börjar flirta, talar ju bara om vilken låg standard du har. Du vet mycket väl att de bara är ute efter att knulla och struntar rätt.blankt i vem du är egentligen utan tänker bara på ditt utseende.
Citera
2013-07-24, 12:42
Medlem
TheElizas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coffe_K4n0n
Jag flirtar inte för att jag inte är ytlig och för att det är under min värdighet.

Det faktum att du tar det som en komplimang att någon (som inte vet mer om dig än hur du ser ut) klampar fram och börjar flirta, talar ju bara om vilken låg standard du har. Du vet mycket väl att de bara är ute efter att knulla och struntar rätt.blankt i vem du är egentligen utan tänker bara på ditt utseende.

Trist inställning. Menar du att det är ytligt att säga till en kvinna att du tycker att hon har snygga örhängen eller en fin frisyr? Att säga nåt trevligt till kassörskan och le? Tror du jag vill sätta på mina väninnor när jag berömmer en klänning någon av dem har på sig? Kom igen nu...Näe, jag tror att du är ironisk - eller hur?
Citera
2013-07-24, 12:42
Medlem
submariners avatar
hej,

jag flörtar mer utomlands - en svensk tjej forstätter bara med sin "jag tittar rakt fram ut i ingenting" -blick om en kille försöker flörta i vardagen, bortsett om hon är på semester i Grekland då förståss
Citera
2013-07-24, 12:43
Medlem
AgentJoyBoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheEliza
Exakt, du har fattat

Har en bror som är bra på små trevliga komplimanger - och hans framgår hos kvinnor/tjejer beror nog till en icke ringa del på detta. Jag har många gånger undrat över vad killar/män tror de har att förlora om de berömmer en kvinna för en snygg fristyr, fin klänning, you name it. Vad är problemet, liksom?! Kvinnor ger ju varandra den typen av komplimanger.

Du har helt rätt, det finns inget att förlora på detta, snarare så blir man uppskattad i sällskapet. Men jag tror problemet med många killar är att de saknar en inblick hur man flirtar med finess och är rädda för att framstå som äckel/bli avvisade. Men underskatta heller inte det faktum att dessa killar från manligt håll också får många gånger sura miner.

Mitt råd till killar - lyssna på hur tjejer ger varandra komplimanger och snappa upp nivån (undvik för sexuella kommentarer = creepy).
Citera
2013-07-24, 12:44
Medlem
Autokinetisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arshy
Detta håller jag inte med om, utifrån personliga erfarenheter. Jag har gott självförtroende, och jag ger sällan komplimanger längre. Jag upptäckte att jag sällan fick något i utbyte för mina snälla ord, och därför slutade jag, och nu kommer tjejer till mig istället när jag inte ger dem någon uppmärksamhet. Så tvärtom, jag mår bättre sedan jag slutade kasta ur mig saker jag egentligen inte menade.

Så du säger alltså att du mår bättre nu när tjejerna kommer till dig och säger saker dom inte menar? Självbedrägeri kallas det. Du gillar alltså att vara passiv och kvinnorna ska vara aktiva gentemot dig? Och jag menar inte att gå och köra någon raggningsreplik för någon randomtjej utan snarare att med ögat, kroppen eller leendet säga något. Detta är något jag inte kan stå emot att göra, kan dock ha o göra med att jag nästan alltid är glad. Vet inte riktigt.
Citera
2013-07-24, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coffe_K4n0n

Hur tar du kontakt med kvinnor? Tar du reda på deras namn och stalkar dem ett tag innan du kontaktar dem? Många förhållande har startats genom att den ena tog mod till sig för att gå fram och prata...
Citera
2013-07-24, 12:48
Medlem
retepm.s avatar
En hel del vågar nog inte pga.feminism och liknande. Man tror ni är rabiata manshatare hela bunten och en hel del av er beter sig lite som den bilden man har av kvinnor.
Citera
2013-07-24, 12:49
Medlem
Arshys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Autokinetisk
Så du säger alltså att du mår bättre nu när tjejerna kommer till dig och säger saker dom inte menar? Självbedrägeri kallas det. Du gillar alltså att vara passiv och kvinnorna ska vara aktiva gentemot dig? Och jag menar inte att gå och köra någon raggningsreplik för någon randomtjej utan snarare att med ögat, kroppen eller leendet säga något. Detta är något jag inte kan stå emot att göra, kan dock ha o göra med att jag nästan alltid är glad. Vet inte riktigt.

Det där missuppfattade du nog, komplimanger riktade mot mig bryr jag mig inte särskilt mycket om, men att tjejer tar initiativ att prata med mig och visar intresse, det är något jag uppskattar. Jag är inte passiv i mitt beteende, men komplimanger sparar jag på, det får tjejer höra så ofta ändå Det är inte så att jag sitter i ett hörn och bara väntar, om jag fick det att låta så
Citera
2013-07-24, 12:53
Medlem
AgentJoyBoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheEliza
Trist inställning. Menar du att det är ytligt att säga till en kvinna att du tycker att hon har snygga örhängen eller en fin frisyr? Att säga nåt trevligt till kassörskan och le? Tror du jag vill sätta på mina väninnor när jag berömmer en klänning någon av dem har på sig? Kom igen nu...Näe, jag tror att du är ironisk - eller hur?

På tal om kassörskor, eftersom att jag brukar flörta med damerna ibland när jag handlar på livsmedelsbutikerna i mitt närområde så kan jag säga att jag blivit väldigt populär när jag handlar Och det är förövrigt rätt kul när man träffar dessa tjejer på stan.

Jag har en kompis som är halvspansk och han är minsann duktig på att flörta. Han brukar alltid få gratis kaffe på vägen till jobbet av damerna. I bland händer det att han hittar på något med dem privat också

Han är förövrigt ingen modell och anspelar inte på sin latinobakgrund, däremot är han mån om att skapa en god stämning och få alla på gott humör primärt. Efter det kan man ju välja att gå till nästa nivå. Men det förutsätter att man bygg upp en bra grund först.
Citera
2013-07-24, 12:55
Medlem
cogito.ergosums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sockret1
Tack för att ni säger att vi svenska tjejer inte är fula!
Betyder så jäkla mycket för mig att få höra!!!
Har alltid fått för mig att killar tycker att vi är fula och det är därför som ni inte vill flirta med oss. Det är dessvärre därför som jag själv aldrig har vågat flirta med en grabb heller, för jag har fått för mig att de inte gillar oss.
Nu kanske man vågar börja flirta igen när man hör det här

Till Egypten vill jag däremot inte åka och bli såld för en kamel.
Hur i all världen skall man kunna få hem den på planet??
Nej, ni är inte fula, vissa är fula och många är snygga. Stor skillnad. Finns väldigt många olika utseenden i länder(nej, inte ens i Brasilien är alla kvinnor snygga). Så flirta på bara!

Du säljer dig för en kamel, rider ut till kusten och sedan säljer dig för en båt som du kan frakta hem kamelen på(säljer du dig för några fler djur kan du få din alldeles egna Noas Ark). På det sättet får du hem en kamel till Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in