2013-07-25, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sockret1
En kompis till mig gav en lapp till en kille en gång där hon skrev att han var snygg. Tillbaka fick hon en jättesnuskig kommentar om nåt i stil men "När ska vi träffas och ligga" typ.
Jättetråkigt verkligen att det ska tas på det sättet.
Det bevisar ju bara att vi ger varandra alldeles för lite komplimanger i det här landet. Och när någon väl vågar så fler det taget på helt fel sätt. Det beror ju bara på att vi inte har lärt oss det eftersom ingen ger en komplimang i Sverige.
Mina bekantar säger precis samma sak. De har heller aldrig fått komplimang i Sverige men när det har varit i USA och Sydamerika så får de höra jättemycket snälla saker.
Tyvärr så har jag den åsikten om killar i det här landet att ni är inte blyga för att kalla tjejer för fula (de lärde jag mig av majoriteten här inne på forumet), men ni är inte män nog att kalla en tjej för söt.
Vad synd!!
Dessvärre gör sånt att man blir ännu sämre på att ta kontakt med killar eftersom man har fått för sig att det inte är lönt för de tycker inte att jag är fin nog åt dom.
Är du kvinna nog att säga till en kille att han är söt? Vill inte på något vis framstå som otrevlig men vill du ha en förändring så är det bäst att börja med sig själv. Jag vet hur du känner dig, man försöker hitta ursäkter och fly från situationen istället för att göra något. "han tycker säkert jag är jätteful, bäst att bara strunta i det".

Jag har en tjejkompis som har samma funderingar. Hon var två veckor i new york och det enda hon pratar om är hur alla människor är så öppna och inte lika tråkiga som i Sverige. Problemet är väl att jag aldrig hört henne ge en komplimang eller starta ett samtal med en främmande människa. Antar att det är en sak som är riktigt svenskt, viljan vara osvensk.
Citera
2013-07-25, 13:41
Medlem
Citat:
För att få oss intresserade givetvis!
Det är ju första intrycket.
Man vill ju inte vara ihop med någon där man hela tiden måste gissa sig till var den andre står, eller om han är intresserad i huvuduttaget. Det ska inte bara vara jag själv som ska ge komplimanger till honom utan det ligger ju på bådas ansvar för en bra relation.
Hur skulle du själv bete dig för att få någon intresserad?
Gå runt och ignorera honom och hoppas att han till slut kan läsa dina tankar och förhoppningsvis få ett intresse, även om du aldrig har gjort ett försök till att prata med honom
Nej precis.
Det jag menar med flirta är inte några sexuella trakasserier, utan en snäll komplimang. Det kan vara det lilla enkla. Allt ifrån ett leende, en komplimang för mitt hår eller mina kläder, eller att man är söt. Något sånt skulle kunna göra att ens hela dag blir som ett enda solsken!
Jag har hört att det är så i andra länder ( nu menar jag inte dom slemmiga strandraggarna utan de andra killarna), och jag funderar allvarligt på att flytta dit.
Sverige är nog för kallt för mig.

Måste bara få kommentera att de gånger jag spontant säger det till tjejer så är deras face helt och hållet neutralt. De utstrålar ungefär: "Öh tack. Min kille som gymmat varje dag i 5 år och som brukar spöa folk på gatan står där borta." Ni får höra det för mycket, och det känns lönlöst att spontant säga något sådant. Flirta behöver således inte vara att man rakt upp och ned säger "Hej du är söt".

Ni blir glada men det blir inget bra incitament för oss guys.
Citera
2013-07-25, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HaschochTage
Är du kvinna nog att säga till en kille att han är söt? Vill inte på något vis framstå som otrevlig men vill du ha en förändring så är det bäst att börja med sig själv. Jag vet hur du känner dig, man försöker hitta ursäkter och fly från situationen istället för att göra något. "han tycker säkert jag är jätteful, bäst att bara strunta i det".

Jag har en tjejkompis som har samma funderingar. Hon var två veckor i new york och det enda hon pratar om är hur alla människor är så öppna och inte lika tråkiga som i Sverige. Problemet är väl att jag aldrig hört henne ge en komplimang eller starta ett samtal med en främmande människa. Antar att det är en sak som är riktigt svenskt, viljan vara osvensk.

Jo, det kan vara bra att vända rollerna, men initiativet ska huvudsakligen komma ifrån killen, även om tjejen startar igång samtalet med en komplimang. Jag vill påpeka hur viktigt det är att kunna "leda" för en snubbe.
Citera
2013-07-25, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluetit
Du kan ju absolut inte jämföra med hur det var när man var liten. Då ville killar gifta sig med sin mamma.
Du måste tänka på att alla tycker olika. Du kanske är en 5 i någons ögon och sen en 10 i någon annans. Vad tycker DU själv är snyggt? Om du själv tycker att du är snygg kommer det garanterat bli lättare att bara slappna av. Då blir man (enligt mig iaf) snyggare för då blir det mer på riktigt, inte så krystat.
Jag ska väll inte säga att det är lätt. Jag tycker själv att jag är skit ful, har jag alltid tyckt. Men har en underbar pojkvän som tydligen tycker jag är jätte snygg.

Helt underbart sagt angående vill gifta sig med deras mammor!!!
Stämmer säkert!

Jo, jag tror att det ligger mycket i det du säger. Man måste tro på sig själv och då blir man nog också automatiskt snyggare. Om man inte tycker det själv så får man väl låtsas att man är det
Det kanske därför som det ofta blir bättre när man är utomlands. Killar flirtar, självförtroendet stiger - vilket gör att man lockar till sig ännu mer män. Ja, jag tror absolut att det kan vara så.
Citera
2013-07-25, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blutgeld
Jo, det kan vara bra att vända rollerna, men initiativet ska huvudsakligen komma ifrån killen, även om tjejen startar igång samtalet med en komplimang. Jag vill påpeka hur viktigt det är att kunna "leda" för en snubbe.
Ja det brukar vara bäst om killen tar initiativet i samtalet. Men om en tjej går fram till mig och startar med en komplimang så är det ju hon som måste få mig intresserad. Bara för att jag är kille betyder det ju inte att jag automatiskt blir superintresserad om en tjej visar intresse.
Citera
2013-07-25, 14:03
Medlem
Trapeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av c-ness
Tro mig jag ljuger inte!
Har alltid fått höra att mitt utseende är väldigt tilltalande. Inte för att skryta eller så, så har jag ett utseende som skiljer sig från "mainstream utseendet" dvs. jag har låntgt, tjockt lockigt hår (majoriteten av tjejerna plattar sitt hår spikrakt). Jag har stora dumlefärgade ögon. Jag är smal. Och sen har jag som sagt gyllenebrun hudfärg.

Som sagt jag försöker inte framstå som den vackraste eller så, däremot är jag seriös när jag säger att jag dagligen får små kommentarer.
Och vilka kommer dessa kommentarer ifrån? okända människor ute på stan?
Citera
2013-07-25, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HaschochTage
Ja det brukar vara bäst om killen tar initiativet i samtalet. Men om en tjej går fram till mig och startar med en komplimang så är det ju hon som måste få mig intresserad. Bara för att jag är kille betyder det ju inte att jag automatiskt blir superintresserad om en tjej visar intresse.

Sant, har absolut inga invändningar till det påståendet.
Jag brukar leka lite dryg om jag vet att jag har henne på kroken, och låta henne kämpa. Dock så kan tjejer lätt slå om och bara gå därifrån, och då är det synd om man själv var intresserad.
Citera
2013-07-25, 14:19
Medlem
djpsykoss avatar
Tyvärr är det inte socialt accepterat att bara gå fram till random tjej på gatan och köra sin grej. Annat är de i staterna, Australien osv, helt annat attityd till livet där bort känns det som.

Må väl
Citera
2013-07-25, 14:26
Medlem
Citat:
Jag har en liten fundering som jag har gått och tänkt på under några års tid.
Varför flirtar ni killar här i Sverige aldrig med oss tjejer?
Det har typ aldrig hänt här att en kille har flirtat med mig eller gett en komplimang?
Några bekantar till mig säger precis samma sak. De säger också att när de har varit utomlands i USA och Sydamerika så har det t.o.m hänt att killar bara har gått fram till dom på gatan och gett dem en komplimang! Jag vet att det låter helt osannolikt men så har de sagt i alla fall. Detta har fått mig att fundera en del.
Beror detta på att vi i Sverige lever insnöade i 6 månaders vinter varje år, eller beror det på att ni killar tycker att vi tjejer är så fula? :-D
Detta gäller givetvis inte bara svenska killar utan ALLA killar i Sverige- invandrare såsom svenskar.

De tjejer jag känner som varit i Frankrike, Spanien osv. tycker att denna biten är väldigt jobbig. De vill kunna gå på gatorna i fred.

Visst är det roligt att få en genuin komplimang ibland, men jag skulle också tycka det var störande att bli mer eller mindre konstant uppvaktad av främmande personer.

Jag tror säkert de flesta killar i Sverige flirtar, jag gör det definitivt. Men man går hellre lite långsammare fram och känner av om det finns ömsesidig attraktion, vilket jag tror uppskattas av de flesta.

Sen är det ändå inte ovanligt att tjejer blir "uppvaktade" i Sverige, genom att killar glor på dem eller visslar när de går förbi osv. Åtminstone om tjejerna har "sexiga" kläder. En del tjejer gillar det men jag vet många som tycker sånt är otroligt störande och därför väljer att klä sig mer "osexigt" och "skyla sina behag" osv. även fast de för egen del tycker det är skönare att vara mer lättklädd.
Senast redigerad av Machai 2013-07-25 kl. 14:30.
Citera
2013-07-25, 14:39
Medlem
Adgos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blondinibland
Om inte ens invandrare flörtar på dig är du nog tyvärr ganska långt från snygg.

Tack....
Citera
2013-07-25, 14:44
Medlem
Tack! Håller vekligen med Machai
Citera
2013-07-25, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Machai

Sen är det ändå inte ovanligt att tjejer blir "uppvaktade" i Sverige, genom att killar glor på dem eller visslar när de går förbi osv. Åtminstone om tjejerna har "sexiga" kläder. En del tjejer gillar det men jag vet många som tycker sånt är otroligt störande och därför väljer att klä sig mer "osexigt" och "skyla sina behag" osv. även fast de för egen del tycker det är skönare att vara mer lättklädd.

Nu är det ju dessvärre så att vi har vädret emot oss här i landet ofta också. Jag älskar t.ex att klä mig "sexigt" men många gånger tillåter ju inte vädret det.
Om jag ska va ärlig så är det bara ca 1 månad ( om man har tur) om året som man kan få ha på sig det man vill. Hatar vinterkläder!

Och som sagt var under den korta månaden är ju risken ganska låg i Sverige att man skulle träffa på en visslande kille
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in