2013-07-24, 09:13
Medlem
Jag har en liten fundering som jag har gått och tänkt på under några års tid.
Varför flirtar ni killar här i Sverige aldrig med oss tjejer?
Det har typ aldrig hänt här att en kille har flirtat med mig eller gett en komplimang?
Några bekantar till mig säger precis samma sak. De säger också att när de har varit utomlands i USA och Sydamerika så har det t.o.m hänt att killar bara har gått fram till dom på gatan och gett dem en komplimang! Jag vet att det låter helt osannolikt men så har de sagt i alla fall. Detta har fått mig att fundera en del.
Beror detta på att vi i Sverige lever insnöade i 6 månaders vinter varje år, eller beror det på att ni killar tycker att vi tjejer är så fula? :-D
Detta gäller givetvis inte bara svenska killar utan ALLA killar i Sverige- invandrare såsom svenskar.
Citera
2013-07-24, 09:26
Medlem
Eftersom inte ens invandrare raggar på dig eller dina kompisar så finns det nog en möjlighet att ni inte är allt för vackra. Men lägg upp en bild så ska jag kika!
Citera
2013-07-24, 09:28
Medlem
RingInteSnutens avatar
Svenska tjejer ar dryga orena otrevliga och allmant vidriga, valdigt fa utav dom som fortjanar att kallas tjejjer eller kvinnor.

Visst finns det nagra varda men det ar ungefar en 1 pa 1000...
Citera
2013-07-24, 09:30
Medlem
AgentJoyBoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sockret1
Det har typ aldrig hänt här att en kille har flirtat med mig eller gett en komplimang?
Några bekantar till mig säger precis samma sak. De säger också att när de har varit utomlands i USA och Sydamerika så har det t.o.m hänt att killar bara har gått fram till dom på gatan och gett dem en komplimang! Jag vet att det låter helt osannolikt men så har de sagt i alla fall. Detta har fått mig att fundera en del.
Beror detta på att vi i Sverige lever insnöade i 6 månaders vinter varje år, eller beror det på att ni killar tycker att vi tjejer är så fula? :-D
Detta gäller givetvis inte bara svenska killar utan ALLA killar i Sverige- invandrare såsom svenskar.

Att flirta ogenerat på gatan med tjejer är en dålig idé eftersom att det inte är kulturellt accepterat i Sverige. Det innebär med andra ord att risken är stor att man blir tagen för en påträngande sexualstörd och skapar obehag.

Däremot har jag inga problem med att vara flirtig, men det handlar snarare om att vara sublim än rakt på - och i rätt sammanhang. Att flirta handlar trots allt om att skapa goda vibbar, eller hur?
Citera
2013-07-24, 09:31
Medlem
För det första: Varför tar ni tjejer aldrig initiativet och flörtar? Varför måste vi alltid tolka era subtila signaler att ni är intresserade och därefter närma oss? Signaler som ibland är helt omöjliga att tolka?

För det andra (svar på din fråga): Därför att svenska kvinnor är dryga och ratar en jämt och ständigt. När jag kom upp i tonåren började jag ganska frikostigt att flörta med tjejer. Sen lade jag av, helt enkelt. Varför? Därför att hur kul är det att i 95 fall av 100 bli hånskrattad i ansiktet eller få en dryg kommentar om ens klädsel eller utseende eller whatever?

Utländska kvinnor är mycket lättare att flörta med, i synnerhet fransyskor eller italienskor; de kan ta en komplimang och de kan i alla fall uppskatta flörtet med lite busiga svar, fnitter eller annat. Svenska kvinnor sitter på en sån jävla hög häst att de ser ned på män, och därför tar de alla närmanden som något slags hån, om nu denna man inte uppfyller varenda litet krav på checklistan över den perfekta mannen.
Citera
2013-07-24, 09:46
Bannlyst
Citat:

Jag flörtar bara med invandrartjejer då jag inte är intresserad av svenska tjejer samt att jag inte vill bli anmäld för våldtäkt om jag närmar mig en svensk tjej (har själv utländska rötter) . Flörta kan man dock göra utan att vara direkt på och ge komplimanger (vilket jag sällan gör). Skämta lite extra med tjejen, retas lite osv funkar alltid
Citera
2013-07-24, 09:54
Medlem
Att vi tjejer inte vågar flirtar beror nog på att vi är rädda för att få en elak kommentar (som ni läste här var det någon här som skrev att vi var fula och oattraktiva) så därför låter vi bli. Man vill ju inte börja flirta med en kille som inte gillar tjejer direkt. Det är därför inte jag vågar flirta i alla fall. Jag har skrivit lappar till killar med komplimanger på, men jag vågar ju inte skriva vem de kommer ifrån. så långt har jag själv vågat att gå.
Visst, självklart så ska en flirt skötas snyggt som någon skrev. Skulle en kille komma fram och säga" vill du ligga med mig" så skulle ju inte det bli särskilt populärt :-D. men om någon skulle säga att jag var söt, så skulle jag givetvis bli jätteglad! :-)
Någon skrev också om att tjejer hade bemött honom dåligt..
Kanske beror det på att vi tjejer inte är vana vid att någon flirtar med oss, och då beter oss klumpigt jämfört med fransyskor och italienare. Nu gissar jag bara men det kan vara så. Jag kan bara svara för mig själv. Skulle en kille komma fram till mig och säga att jag var snygg så skulle jag självklart bli glad! :-)
Citera
2013-07-24, 10:09
Medlem
TheShapes avatar
Citat:
Att vi tjejer inte vågar flirtar beror nog på att vi är rädda för att få en elak kommentar (som ni läste här var det någon här som skrev att vi var fula och oattraktiva) så därför låter vi bli. Man vill ju inte börja flirta med en kille som inte gillar tjejer direkt. Det är därför inte jag vågar flirta i alla fall. Jag har skrivit lappar till killar med komplimanger på, men jag vågar ju inte skriva vem de kommer ifrån. så långt har jag själv vågat att gå.
Visst, självklart så ska en flirt skötas snyggt som någon skrev. Skulle en kille komma fram och säga" vill du ligga med mig" så skulle ju inte det bli särskilt populärt :-D. men om någon skulle säga att jag var söt, så skulle jag givetvis bli jätteglad! :-)
Kanske beror det på att vi tjejer inte är vana vid att någon flirtar med oss, och då beter oss klumpigt jämfört med fransyskor och italienare. Nu gissar jag bara men det kan vara så. Jag kan bara svara för mig själv. Skulle en kille komma fram till mig och säga att jag var snygg så skulle jag självklart bli glad! :-)

Inser inte du här att du delvis svarar på din föregående fråga? Killar av den sorten är själva rädda för att få "elaka kommentarer", av samma orsak som "ni" blir det. Eller menar du att killar ska "ta det bara"?

Vi kommer aldrig att uppnå ett jämställt samhälle så länge somliga kvinnor (som idag är en majoritet), inte vågar bjuda på sig själva och förväntar sig bli uppvaktade i tid och otid.

Sen är det faktiskt jävligt creepy att gå fram till en främling på stan och ge personen i fråga komplimanger för dess utseende (hade jag själv tyckt, faktiskt). Eller menar du att man ska syna vilken fantastisk personlighet du har, för att du har på dig ett bar välsittande jeans?
Citera
2013-07-24, 10:10
Medlem
Citat:

Om du bor i en stad eller går på en högskola eller liknande kan du ju våga flörta lite mer framfusigt, vad har du att förlora om du ändå är en av många tjejer på ett stort ställe? Ingen kille skulle nog ta illa upp av att bli rejält flörtad av en tjej, snarare tvärtom
Citera
2013-07-24, 10:10
Medlem
Gymmes avatar
Följande svar lär du få i denna tråden:

* Varför gör inte ni det?
* Jag gör alltid det
* Tjejer förtjänar det inte

Riktigt tråkiga människor med andra ord, bortsett från dem som faktiskt utför det de säger. Jag tror i stora drag att de som påstår att de gör något här på Flashback är inte ens nära till att utföra det som de påstår att de utför.

Personligen så har det faktiskt hänt, det var mer bara för att jag såg en tjej vara sjukt deppig så var en god medmänniska och gick fram och gav en henne en komplimang, vips så var hon otroligt glad.
Jag skall börja göra det, har inte vågat i vissa sammanhang men ensam så vågar jag göra det.
Det är en skön adrenalinrush precis innan, samma sak med att gå fram och ragga på en dam på stan.
Citera
2013-07-24, 10:17
Medlem
AgentJoyBoys avatar
Citat:

Hej Sockret1,

På tal om detta med att våga vara flirtig och samtidig vara rädd för att få ett dåligt bemötande. Jag har fått trevliga kommentarer från damer och då blir jag alltid väldigt glad. Jag har också flirtat ibland och då fått tråkiga kommentarer tillbaka (speciellt när man var yngre).

Hursomhaver - flirtar man och får en dålig kommentar tillbaka så måste man vara medveten om att det är INGET att ta personligt. Det handlar helt enkelt om att din teknik är inte tillräckligt välutvecklad. Ju bättre du blir på att flirta dessutom mer positiv respons får du. Skulle du råka ut för en kille som bryskt avvisar dinflirt på ett otrevligt sätt så beror det antingen på att han själv inte mår bra eller att din teknik behöver finslipas på och har inget med ditt utseende/personlighet att göra överhuvudtaget!

Flirta på
Citera
2013-07-24, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gymme
Följande svar lär du få i denna tråden:

* Varför gör inte ni det?
* Jag gör alltid det
* Tjejer förtjänar det inte

Riktigt tråkiga människor med andra ord, bortsett från dem som faktiskt utför det de säger. Jag tror i stora drag att de som påstår att de gör något här på Flashback är inte ens nära till att utföra det som de påstår att de utför.

Personligen så har det faktiskt hänt, det var mer bara för att jag såg en tjej vara sjukt deppig så var en god medmänniska och gick fram och gav en henne en komplimang, vips så var hon otroligt glad.
Jag skall börja göra det, har inte vågat i vissa sammanhang men ensam så vågar jag göra det.
Det är en skön adrenalinrush precis innan, samma sak med att gå fram och ragga på en dam på stan.

Gymme:
Du är den manligaste kille jag har hört prata på länge!! ;-)
Hade majoriteten av alla män varit som dig hade nog många av oss tjejer vågat flirta mer!!

till er andra killar som tycker att vi tjejer flirtar för lite: Jag flirtar mycket mer än er fastän jag fortfarande är väldigt feg. Jag erkänner att jag är dålig på det och kan bli bättre, men ni flirtar ju inte alls :-D. Och dessutom..Inte en chans att jag skulle flirta med en kille som tycker att vi är fula, oattraktiva osv osv. Tyvärr så syns det utåt att ni tycker så om oss...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in