2013-07-26, 08:49
Medlem
YP4XQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coffe_K4n0n
Varför kan inte ni som så skitnödigt måste ha hälsningar och översociala människor runtomkring er hela tiden flytta till ett land där detta tillhör kulturen? Så kan vi som uppskattar Sveriges kyliga klimat och kultur få det vi önskar, och ninfår det ni önskar.

Varför ta till dessa konstlade och överdrivna "kampanjer"?

Nääfan... jag är väl mer "introvert social" och tyst som person, skiter mer än gärna i sociala tillställningar och möten men att Hejja och bete mig väluppfostrat och trevligt är något jag tycker är mycket trevligt inslag i vardagen! Det är det jag vill komma åt här. Skall det vara tvingade eller negativt konstlade Hej så kan man ju så klart skita i det, då är det ju bara till besvär! Det är många som känner att de vill vara mer sociala men vet inte hur och då är ett enkelt och trevligt Hej! grymt jävla bra att börja med.
Och tråden handlar om flirtande så ett Hej är ju ganska basisk i en sådan relation
Citera
2013-07-26, 09:02
Medlem
TheElizas avatar
Citat:
Det ar ju en typiskt feministisk kommentar...

Du har uppenbart grovt missuppfattat vad vad feminism är. Här skulle det alltså vara att svenska kvinnor är ovana vid att ta komplimanger eftersom de sällan får det och att tycka att svenska män är dåliga på att flirta och ge komplimanger medan de är bättre på det i Danmark och Finland. Jo tjena...Säkerligen har du i nån annan tråd - och kanske rent av i denna - kommit dragande med feminismspöket för att förklara varför svenska kvinnor vill ha komplimnager/inte vill ha komplimanger/är bra på att avfärda komplimanger och flirtar/inte flirtar själva/flirtar för mycket själva.

Så härligt att ha ett allroundargument som hjälper i alla lägen

Men om du mår bra av att beskylla feminismen för allt du ogillar och inte instämmer i så go ahead. Det är ju inte mitt problem...
Citera
2013-07-26, 09:16
Bannlyst
racedog flirtar ofta , brukar typ komentera att tjejen har läcker rumpa och synd att den inte är min
Citera
2013-07-26, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Infest
Angående facebook nu. Att trycka "gilla" på det någon särskild person skriver/lägger upp kan värma en person inombords, men långt ifrån så mycket som riktig flirtning. Ännu en gång är det mycket lättare och tillgängligt i så stor grad att det tar över. Det är som om ingen engagerade sig i att komma över tröskeln och flirta i verkligheten när de utan ansträngning kunde göra det via facebook. Det hänger ihop med stycket ovan genom att man med så lite anträngning som möjligt ger hintar inför fester där första riktiga kontakten får ske.

Förstår precis vad du menar!
Jag har precis samma åsikt som dig angående det där. Det som sker på nätet blir på ett sätt mycket "torrare" och mindre laddat. Man skulle inte alls få samma varma känsla av ett"gilla" som om man skulle få en "gillande blick" ute på stan. Jag hade nog aldrig ens fattat att han skulle gilla mig om han bara skulle visa att det, via att bara trycka på "gillaknappen" på facebook.
Citera
2013-07-26, 09:34
Medlem
Citat:
Kommer aldrig att hända eftersom att jag medvetet bibehåller ett återhållsamt kroppspråk och vad man i folkmun kallar "poker face".

Ingen kvinna har hittills kunnat lista ut vad jag tänker på baserat på min blick, eftersom att jag kan få den att se rätt "död" ut när jag vill.

Citat:
Ursprungligen postat av Flygpojken
Haha xD varför kan inte ni tjejer komma fram och ge komplimanger då? Måste det alltid vara mannen?

Hur ska det gå till när ni bara ser "döda ut"??
Hur kul är det? Om jag skulle våga göra det så måste killen åtminstone se trevlig ut så att man vill flirta med honom. Annars så tror jag bara att jag skulle få kommentar som lyder: "Ööööh bröööl! Vad fan vill du? Stick och brinn för fan". Det är den signalen ni ger när ni aldrig ler eller ser glada ut. Har ingen lust att gå fram till en kille som tycker jag är skitful. Då förstör jag ju hans dag istället.
Citera
2013-07-26, 09:42
Medlem
På ta om andra länder..
Jag skulle inte ha något emot att bo i ett varmare land nån gång. Det är jätteroligt att läsa om de människor här inne som har de erfarenheterna.
Är det någon här förresten som vet om det finns forum likande denna "Flashback" i andra länder?
Kanske en länk?
Citera
2013-07-26, 09:45
Medlem
Gubbskems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sockret1
På ta om andra länder..
Jag skulle inte ha något emot att bo i ett varmare land nån gång. Det är jätteroligt att läsa om de människor här inne som har de erfarenheterna.
Är det någon här förresten som vet om det finns forum likande denna "Flashback" i andra länder?
Kanske en länk?

Låter lite desperat att flytta till ett annat land bara för att bli raggad på ute på stan.
Citera
2013-07-26, 09:59
Medlem
Adriadnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sockret1
Vad menar du med det??
Det är inget fel på mig. Det är bara du som tror att killar flirtar hej vilt med tjejer i Sverige. Det stämmer inte alls! Sverige är väldigt introvert jämfört med andra länder. Läs t,ex inlägget precis bredvid ditt om en kille som precis har kommit hem i från ett sydland.
Det är inte bara jag som upplever detta utan även vänner till mig. Och det är inget fel på dom heller!!

Jo, det stämmer att de är vildare utomlands, men jag tycker ändå att svenska killar också kan vara bra på att flirta. Man måste bara se till att vara tillgänglig för flirt och göra "sin del" av flirtandet för att de ska våga sig fram, och det tycker jag trots allt är bra. Killar kommer fram till mig rätt ofta på stan och i vardagen och flirtar. Så jag ser det inte som något stort problem.
Citera
2013-07-26, 10:05
Medlem
MrWins avatar
Passar nog inte in i den svenska kulturen. När näringslivstoppen Viktor Muller sade till ekonomijournalisten Carolina Neurath att hon var den vackraste journalisten han träffat upplevde hon det som förnedrande.

Utomlands kan jag ge komplimanger till tjejer där. Här i Sverige är det bäst att passa sig så att man inte åker fast för ofredande.
Citera
2013-07-26, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gubbskem
Låter lite desperat att flytta till ett annat land bara för att bli raggad på ute på stan.

Ett leende, ett snällt ord kan rädda en hel vecka!
Jag skulle definit kunna flytta utomlands för den saken skull. Man vill ju inte bo i ett land där majoriteten av alla män tycker att man är ful och äcklig.

Citat:
Ursprungligen postat av Adriadne
Jo, det stämmer att de är vildare utomlands, men jag tycker ändå att svenska killar också kan vara bra på att flirta. Man måste bara se till att vara tillgänglig för flirt och göra "sin del" av flirtandet för att de ska våga sig fram, och det tycker jag trots allt är bra. Killar kommer fram till mig rätt ofta på stan och i vardagen och flirtar. Så jag ser det inte som något stort problem.

Det har aldrig hänt mig. Mina bekantar säger precis samma sak. Var någonstans bor du om man får fråga?
Citera
2013-07-26, 10:11
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Passar nog inte in i den svenska kulturen. När näringslivstoppen Viktor Muller sade till ekonomijournalisten Carolina Neurath att hon var den vackraste journalisten han träffat upplevde hon det som förnedrande.

Dett är ett skäl till att så få män flörtar i Sverige. Många tjejer blir upprörda och tycker det är otäcket när 'fel' män flörtar med dem.

En annan grej är att många svenska tjejer tyvärr kan vara rätt dryga och nonchalanta, och efter ett tag tappar män sugen.
Citera
2013-07-26, 10:12
Medlem
[quote=MrWin|44481517]Passar nog inte in i den svenska kulturen. När näringslivstoppen Viktor Muller sade till ekonomijournalisten Carolina Neurath att hon var den vackraste journalisten han träffat upplevde hon det som förnedrande.

Hur kan man ta något sånt som förnedrande?? Ööh.. det förstår jag inte alls
Hade man sagt till henne att hon var den fulaste journalisten så hade det ju varit förnedrande däremot..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in