Citat:
Ursprungligen postat av
TheEliza
Många tjejer kan nog inte ta komplimnager helt enkelt för att de är så oava vid att få såna, helt klart...Och man behöver inte komma långt från Sverige för att männen ska vara bättre både på att flirta och ge komplimanger - räcker med Finland eller Danmark.
Det ar ju en typiskt feministisk kommentar...
Om tjejer har svårt med något så måste det naturligtvis vara männens fel. För när tjejer har problem med något så har de ju aldrig något eget ansvar att ta, eller?
Citat:
Ursprungligen postat av
TheEliza
Det är trist att så många ynglingar (för jag förutsätter att flertalet killar här är väldigt unga) i denna tråd har en så ogenerös och konstig inställning till flirtande, som att det är något sexuellt, att man ska häva ur sig strandraggarklyschor och att man måste få något tillbaka. Jag ger inte komplimanger för att få egen utdelning av det - jag ger dem för att jag måste

Det är nåt som bara måste ut, om jag ser att nån är snygg i håret, har något fint på sig etc.! Vad gäller flirtande så handlar det ju om social interaktion, att få en kul avspänd kontakt och om man dissar den typen av interaktion så avsljöjar man ju bara att man är en socialt inkompetent torrboll. Om man tycker det är att göra sig till att le och säga nåt trevligt så...well....grattis till ett tråkigt liv!

Det är bara din subjektiva åsikt att livet skulle bli tråkigt av det.
Jag själv ser inte ens åt främmande kvinnor eller män på gatan. I mitt "synfält" är de lite som parkbänkar eller lyktstolpar (fast de rör på sig då). Dvs. jag undviker att krocka med dem, men i övrigt ger jag dem ingen notis alls utan behandlar dem som luft.
Jag upplever inte att mitt liv skulle bli "tråkigare" av det. Snarare tvärtom då det ser till att jag undslipper en massa potentiellt tråkiga interaktioner med lika tråkiga människor (let's face it: majoriteten av alla människor är ointressanta idioter, så i merparten av fallen kommer min åsikt om dem bara att sjunka om jag ska hålla på och "flirta" till höger och vänster).