Citat:
Ursprungligen postat av
Coffe_K4n0n
Jag har fått många blickar. Lägger inte särskilt stor vikt vid det, eller minns dem särskilt tydligt.
Tror snarare att det är du som övertolkar det faktum att någons ögon bara råkade vara riktade åt ditt håll en stund. Det behöver inte betyda någonting alls.
Du är introvert helt enkelt, och får din styrka från eget tänkande i lugn och ro. Människor är olika. Jag är extrovert och vill ge något till alla. Blir de glada blir jag glad och får energi. Vad gäller sådant spelar det ingen roll ifall de är män eller kvinnor, för, som andra har sagt här, det är mest bara ett socialt samspel.
För mig är det otroligt att läsa vissa svar, för jag har i princip aldrig märkt att svenska tjejer skulle vara kalla, och eftersom jag är en svensk man kan jag inte heller se oss män som kalla.
Men visst kan det vara så att vi flörtar på ett annat sätt, men är det ett problem? Nej, jag tycker inte det. Jag tror också att kvinnor uppskattar detta avsevärt mer, även ifall det kan ta ett tag innan de förstår. Vad man vill åstadkomma är ju att de vaknar med en glädje till livet, och de måste inte i förstone förstå hur det har gått till. Ibland - som det är i min bekantskapskrets - kan det vara så att andra implicerar orsaken för dem. De säger då saker som, "vad DU ser nöjd ut", till en kvinna som just råkat ut för en bit svensk charm.