Citat:
Ursprungligen postat av
Sockret1
En kompis till mig gav en lapp till en kille en gång där hon skrev att han var snygg. Tillbaka fick hon en jättesnuskig kommentar om nåt i stil men "När ska vi träffas och ligga" typ.
Jättetråkigt verkligen att det ska tas på det sättet.
Det bevisar ju bara att vi ger varandra alldeles för lite komplimanger i det här landet. Och när någon väl vågar så fler det taget på helt fel sätt. Det beror ju bara på att vi inte har lärt oss det eftersom ingen ger en komplimang i Sverige.
Mina bekantar säger precis samma sak. De har heller aldrig fått komplimang i Sverige men när det har varit i USA och Sydamerika så får de höra jättemycket snälla saker.
Tyvärr så har jag den åsikten om killar i det här landet att ni är inte blyga för att kalla tjejer för fula (de lärde jag mig av majoriteten här inne på forumet), men ni är inte män nog att kalla en tjej för söt.
Vad synd!!
Dessvärre gör sånt att man blir ännu sämre på att ta kontakt med killar eftersom man har fått för sig att det inte är lönt för de tycker inte att jag är fin nog åt dom.
Många tjejer kan nog inte ta komplimnager helt enkelt för att de är så oava vid att få såna, helt klart...Och man behöver inte komma långt från Sverige för att männen ska vara bättre både på att flirta och ge komplimanger - räcker med Finland eller Danmark.
Det är trist att så många ynglingar (för jag förutsätter att flertalet killar här är väldigt unga) i denna tråd har en så ogenerös och konstig inställning till flirtande, som att det är något sexuellt, att man ska häva ur sig strandraggarklyschor och att man måste få något tillbaka. Jag ger inte komplimanger för att få egen utdelning av det - jag ger dem för att jag måste

Det är nåt som bara måste ut, om jag ser att nån är snygg i håret, har något fint på sig etc.! Vad gäller flirtande så handlar det ju om social interaktion, att få en kul avspänd kontakt och om man dissar den typen av interaktion så avsljöjar man ju bara att man är en socialt inkompetent torrboll. Om man tycker det är att göra sig till att le och säga nåt trevligt så...well....grattis till ett tråkigt liv!