2013-07-25, 12:47
Medlem
Fenjal888s avatar
Jag flörtar inte heller, gör man det blir man stämplad som creepo eller våldtäktsman.
Citera
2013-07-25, 12:53
Medlem
En kompis till mig gav en lapp till en kille en gång där hon skrev att han var snygg. Tillbaka fick hon en jättesnuskig kommentar om nåt i stil men "När ska vi träffas och ligga" typ.
Jättetråkigt verkligen att det ska tas på det sättet.
Det bevisar ju bara att vi ger varandra alldeles för lite komplimanger i det här landet. Och när någon väl vågar så fler det taget på helt fel sätt. Det beror ju bara på att vi inte har lärt oss det eftersom ingen ger en komplimang i Sverige.
Mina bekantar säger precis samma sak. De har heller aldrig fått komplimang i Sverige men när det har varit i USA och Sydamerika så får de höra jättemycket snälla saker.

Tyvärr så har jag den åsikten om killar i det här landet att ni är inte blyga för att kalla tjejer för fula (de lärde jag mig av majoriteten här inne på forumet), men ni är inte män nog att kalla en tjej för söt.
Vad synd!!
Dessvärre gör sånt att man blir ännu sämre på att ta kontakt med killar eftersom man har fått för sig att det inte är lönt för de tycker inte att jag är fin nog åt dom.
Citera
2013-07-25, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av c-ness
Tro mig jag ljuger inte!
Har alltid fått höra att mitt utseende är väldigt tilltalande. Inte för att skryta eller så, så har jag ett utseende som skiljer sig från "mainstream utseendet" dvs. jag har låntgt, tjockt lockigt hår (majoriteten av tjejerna plattar sitt hår spikrakt). Jag har stora dumlefärgade ögon. Jag är smal. Och sen har jag som sagt gyllenebrun hudfärg.

Som sagt jag försöker inte framstå som den vackraste eller så, däremot är jag seriös när jag säger att jag dagligen får små kommentarer.

Men om man läser kommentarerna här verkar det som att killar har svårt att flirta med svenska tjejer för vi verkar vara dryga (många verkar vara det iaf ). Men då när du inte har ett typiskt svenskt utseende kanske de vågar flirta mer med dig? Bara en tanke!
Det är väll klart att du är vacker om du får kommentarer hela tiden.

Dock kan jag inte hålla med TS för jag tycker inte alls killar är så dåliga på att flirta, men det är väll relativt som allt annat. Att bara få en kommentar om "Vad fin du är i håret" kanske inte alla tar som flirt, eller?
Citera
2013-07-25, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av c-ness
Svenska killar flörtar ju visst (även utländska män)! Får alltid minst fem komplimanger när jag är ute på stan ^^.
Antar att min gyllenebruna hud är exotisk i svenska mäns ögon ^^ (är mulatt).

haha.. ja kanske det. Jag är ju platinablond, rakt långt hår, smal och har jätteljus hy. Inte så exotisk med andra ord
Citera
2013-07-25, 12:58
Medlem
Att bara få en kommentar om "Vad fin du är i håret" kanske inte alla tar som flirt, eller?[/quote]

Jo, det räknas också naturligtvis! det är en kommentar som skulle göra en överlycklig!!
Citera
2013-07-25, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sockret1
En kompis till mig gav en lapp till en kille en gång där hon skrev att han var snygg. Tillbaka fick hon en jättesnuskig kommentar om nåt i stil men "När ska vi träffas och ligga" typ.
Det bevisar ju bara att vi ger varandra alldeles för lite komplimanger i det här landet. Och när någon väl vågar så fler det taget på helt fel sätt. Det beror ju bara på att vi inte har lärt oss det eftersom ingen ger en komplimang i Sverige.
Mina bekantar säger precis samma sak. De har heller aldrig fått komplimang i Sverige men när det har varit i USA och Sydamerika så får de höra jättemycket snälla saker.

Tyvärr så har jag den åsikten om killar i det här landet att ni är inte blyga för att kalla tjejer för fula (de lärde jag mig av majoriteten här inne på forumet), men ni är inte män nog att kalla en tjej för söt.
Vad synd!!
Dessvärre gör sånt att man blir ännu sämre på att ta kontakt med killar eftersom man har fått för sig att det inte är lönt för de tycker inte att jag är fin nog åt dom.

Har du någonsin träffat en kille som har sagt till dig rakt ut "Vad ful du är"? Jag menar, för att killar skriver att tjejer är fula på internet betyder ju absolut inte att de är lika oblyga på riktigt.

Men att komplimera och flirta är väll inte samma sak? Komplimera är vi skitkassa på i Sverige, jag menar får man någonsin höra "Jäklar va bra du gjorde det där". Jag menar, jämför med hur många gånger man får höra "Fan va kass, fan va dåligt" etc.
Citera
2013-07-25, 13:18
Medlem
TheElizas avatar
Citat:

Vad synd!!

Många tjejer kan nog inte ta komplimnager helt enkelt för att de är så oava vid att få såna, helt klart...Och man behöver inte komma långt från Sverige för att männen ska vara bättre både på att flirta och ge komplimanger - räcker med Finland eller Danmark.

Det är trist att så många ynglingar (för jag förutsätter att flertalet killar här är väldigt unga) i denna tråd har en så ogenerös och konstig inställning till flirtande, som att det är något sexuellt, att man ska häva ur sig strandraggarklyschor och att man måste få något tillbaka. Jag ger inte komplimanger för att få egen utdelning av det - jag ger dem för att jag måste Det är nåt som bara måste ut, om jag ser att nån är snygg i håret, har något fint på sig etc.! Vad gäller flirtande så handlar det ju om social interaktion, att få en kul avspänd kontakt och om man dissar den typen av interaktion så avsljöjar man ju bara att man är en socialt inkompetent torrboll. Om man tycker det är att göra sig till att le och säga nåt trevligt så...well....grattis till ett tråkigt liv!
Citera
2013-07-25, 13:19
Medlem
Det är nog "Svenskheten" att det ser opassande ut i vårt samhälle att gå fram och stöta eller ens prata med någon man inte känner.

Tror detta är anledningen varför folk endast flörtar/stöter på varandra under mer avslappnade sammanhang som på krogar, fester och midsommarafton där svenskheten inte har någon påverkan främst på grund av alkoholen som flödar bland gästerna.
Citera
2013-07-25, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluetit
Har du någonsin träffat en kille som har sagt till dig rakt ut "Vad ful du är"? Jag menar, för att killar skriver att tjejer är fula på internet betyder ju absolut inte att de är lika oblyga på riktigt.

Men att komplimera och flirta är väll inte samma sak? Komplimera är vi skitkassa på i Sverige, jag menar får man någonsin höra "Jäklar va bra du gjorde det där". Jag menar, jämför med hur många gånger man får höra "Fan va kass, fan va dåligt" etc.

När jag var barn fick jag ofta höra "fan vad ful du är. Du är för ful för att leva" osv osv.
I dag får jag inte höra dom sakerna. Jag hör ingenting om mitt utseende i huvuduttaget.
Jag är idag extremt utseendefixerad och vill vara perfekt för om jag är det så duger jag.
jag vet vad du menar med att killar skriver en sak på internet men är annorlunda i verkligheten. Ja, så tror jag också det är. Men eftersom killar inte säger något i verkligheten så blir det ju nätet som avgör, eftersom det är ju det enda gången man hör en kille tala om det.

Förstår vad du menar med komplimangerna. Försöker dock själv att berömma andra så mycket jag kan när de gjort nåt bra. Känns mycket bättre att vara en sån än den där trista personen som bara rackar ned på folk.
Citera
2013-07-25, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheEliza
Många tjejer kan nog inte ta komplimnager helt enkelt för att de är så oava vid att få såna, helt klart...Och man behöver inte komma långt från Sverige för att männen ska vara bättre både på att flirta och ge komplimanger - räcker med Finland eller Danmark.

Det är trist att så många ynglingar (för jag förutsätter att flertalet killar här är väldigt unga) i denna tråd har en så ogenerös och konstig inställning till flirtande, som att det är något sexuellt, att man ska häva ur sig strandraggarklyschor och att man måste få något tillbaka. Jag ger inte komplimanger för att få egen utdelning av det - jag ger dem för att jag måste Det är nåt som bara måste ut, om jag ser att nån är snygg i håret, har något fint på sig etc.! Vad gäller flirtande så handlar det ju om social interaktion, att få en kul avspänd kontakt och om man dissar den typen av interaktion så avsljöjar man ju bara att man är en socialt inkompetent torrboll. Om man tycker det är att göra sig till att le och säga nåt trevligt så...well....grattis till ett tråkigt liv!

Mycket bra inlägg!
Jag tänker många gånger att jag skulle vilja flytta utomlands!
Skulle vilja bo i ett land där män beter sig som män.
Har du något förlag på nåt land du varit i, där du upplevde männen som extra trevliga?
Citera
2013-07-25, 13:31
Medlem
Citat:
När jag var barn fick jag ofta höra "fan vad ful du är. Du är för ful för att leva" osv osv.
I dag får jag inte höra dom sakerna. Jag hör ingenting om mitt utseende i huvuduttaget.
Jag är idag extremt utseendefixerad och vill vara perfekt för om jag är det så duger jag.
jag vet vad du menar med att killar skriver en sak på internet men är annorlunda i verkligheten. Ja, så tror jag också det är. Men eftersom killar inte säger något i verkligheten så blir det ju nätet som avgör, eftersom det är ju det enda gången man hör en kille tala om det.

Förstår vad du menar med komplimangerna. Försöker dock själv att berömma andra så mycket jag kan när de gjort nåt bra. Känns mycket bättre att vara en sån än den där trista personen som bara rackar ned på folk.

Du kan ju absolut inte jämföra med hur det var när man var liten. Då ville killar gifta sig med sin mamma.
Du måste tänka på att alla tycker olika. Du kanske är en 5 i någons ögon och sen en 10 i någon annans. Vad tycker DU själv är snyggt? Om du själv tycker att du är snygg kommer det garanterat bli lättare att bara slappna av. Då blir man (enligt mig iaf) snyggare för då blir det mer på riktigt, inte så krystat.
Jag ska väll inte säga att det är lätt. Jag tycker själv att jag är skit ful, har jag alltid tyckt. Men har en underbar pojkvän som tydligen tycker jag är jätte snygg.
Citera
2013-07-25, 13:38
Medlem
retepm.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888
Jag flörtar inte heller, gör man det blir man stämplad som creepo eller våldtäktsman.

Roliga i sammanhanget är att våldtäktsmän ofta har flickvän. Mao. borde det var betydligt mindre riskabelt med en flirt med ett sk. creepo.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in