Citat:
Ursprungligen postat av
Galvestonen
Hahaha, du vet att jag inte är en tjej? Men visst är det så, är ju dock en skillnad på att flörta och ge komplimanger för mig. Flörta är att utbyta inbjudande blickar, att ge slemmiga komplimanger som är rent trams och alla vet det, är att fulragga och det funkar inte.
Tro mig ska du stöta på en svensk tjej och ha någon chans att lyckas, negga henne snyggt eller tugga på som fan om något som är garanterat roligt i en tråkig situation, ex. i väntan på bussen. Det är inget du ska göra när jag köra i en situation när människor inte är intresserade, av den enkla anledningen att folk är intresserade då. Sedan finns det tråkiga kukhuvuden som är på krogen för att vara i ett slutet sällskap, men det är så det är.
Nu menade jag inte heller att man ska sliska på med skit som "Åh fan bruden, du är det snyggaste jag nånsin sett!" (á la Haffa Guzz), men vad jag vill få fram är att det många gånger känns som att vi lever i ett otroligt stelt land när det kommer till flörtande.
Även när det kommer till lekfulla blickar, kroppsspråk osv. så är svenska tjejer i allmänhet väldigt kalla och otillmötesgående; det känns många gånger som att det är ett rent inövat beteende att omedelbart avfärda precis varenda grabb som är nyfiken.
I.o.f.s. är det kanske det är en smart idé att inte åter-flörta med vem som helst, men om jag talar från mitt eget perspektiv brukar jag alltid besvara de få leenden och signaler som jag får, oavsett var det är och oavsett om tjejen är "ful" eller "snygg"; om jag kan göra någons dag lite bättre så mår jag bra själv
Hoppas du inte tog illa upp av mitt svar, satt och hetsade upp mig i
Feminism och Jämställdhets-forumet innan jag kom till denna tråd