2013-07-25, 09:27
Medlem
vargvids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sockret1
Man vill ju inte vara ihop med någon där man hela tiden måste gissa sig till var den andre står, eller om han är intresserad i huvuduttaget. Det ska inte bara vara jag själv som ska ge komplimanger till honom utan det ligger ju på bådas ansvar för en bra relation.

Det låter som du har samma problem som 99,9% av alla killar har som har haft en flickvän/har en flickvän har.
Citera
2013-07-25, 09:28
Medlem
Citat:
Jag har en liten fundering som jag har gått och tänkt på under några års tid.
Varför flirtar ni killar här i Sverige aldrig med oss tjejer?
Det har typ aldrig hänt här att en kille har flirtat med mig eller gett en komplimang?
Några bekantar till mig säger precis samma sak. De säger också att när de har varit utomlands i USA och Sydamerika så har det t.o.m hänt att killar bara har gått fram till dom på gatan och gett dem en komplimang! Jag vet att det låter helt osannolikt men så har de sagt i alla fall. Detta har fått mig att fundera en del.
Beror detta på att vi i Sverige lever insnöade i 6 månaders vinter varje år, eller beror det på att ni killar tycker att vi tjejer är så fula? :-D
Detta gäller givetvis inte bara svenska killar utan ALLA killar i Sverige- invandrare såsom svenskar.

Om inte ens invandrare flörtar på dig är du nog tyvärr ganska långt från snygg.
Citera
2013-07-25, 09:34
Medlem
vargvids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blondinibland
Om inte ens invandrare flörtar på dig är du nog tyvärr ganska långt från snygg.

Eller att hon är blind och fattar inte när folk raggar/flörtar med henne. Ja..typ som så som en del brudar inte fattar att någon faktiskt raggar på dom utan "DOM VILL JU BARA VARA MIN VÄN"
Citera
2013-07-25, 09:49
Medlem
Rifter666s avatar
Med tanke på att vi är i Sverige finns ju risken att anmälas för våldtäkt. Eller minst sexuellt ofredande. Dessutom är svenska tjejer extremt dryga. Finns liksom mer att förlora än att vinna.
Citera
2013-07-25, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Galvestonen
Hahaha, du vet att jag inte är en tjej? Men visst är det så, är ju dock en skillnad på att flörta och ge komplimanger för mig. Flörta är att utbyta inbjudande blickar, att ge slemmiga komplimanger som är rent trams och alla vet det, är att fulragga och det funkar inte.

Tro mig ska du stöta på en svensk tjej och ha någon chans att lyckas, negga henne snyggt eller tugga på som fan om något som är garanterat roligt i en tråkig situation, ex. i väntan på bussen. Det är inget du ska göra när jag köra i en situation när människor inte är intresserade, av den enkla anledningen att folk är intresserade då. Sedan finns det tråkiga kukhuvuden som är på krogen för att vara i ett slutet sällskap, men det är så det är.

Nu menade jag inte heller att man ska sliska på med skit som "Åh fan bruden, du är det snyggaste jag nånsin sett!" (á la Haffa Guzz), men vad jag vill få fram är att det många gånger känns som att vi lever i ett otroligt stelt land när det kommer till flörtande.

Även när det kommer till lekfulla blickar, kroppsspråk osv. så är svenska tjejer i allmänhet väldigt kalla och otillmötesgående; det känns många gånger som att det är ett rent inövat beteende att omedelbart avfärda precis varenda grabb som är nyfiken.

I.o.f.s. är det kanske det är en smart idé att inte åter-flörta med vem som helst, men om jag talar från mitt eget perspektiv brukar jag alltid besvara de få leenden och signaler som jag får, oavsett var det är och oavsett om tjejen är "ful" eller "snygg"; om jag kan göra någons dag lite bättre så mår jag bra själv

Hoppas du inte tog illa upp av mitt svar, satt och hetsade upp mig i Feminism och Jämställdhets-forumet innan jag kom till denna tråd
Citera
2013-07-25, 12:20
Medlem
Trapeds avatar
Citat:
Det jag menar med flirta är inte några sexuella trakasserier, utan en snäll komplimang.
Tyvärr så har man fått lära sig att flirta är något ont, var själv min tanke under hela tån åren "respektera tjejen" gå inte för fort fram men vill man att det ska fungera så går man emot vad man fått lära sig. Det är okej att röra en tjej, man får ge komplimanger man kan gå mycket längre än man tror.

Tidigare när jag var yngre så hade jag precis det i huvudet, inte vara för på så hon inte känner sig som en slampa, det har jag ju fått lära mig i skolan, filmer, tidningar den "snälla" killen som står vid skåpet ska vara the good guy och få tjejen till slut. Killen som är mer utåtgående pratar med alla går efter vad han vill ha blir alltid sedd som den onda. Hur ska man kunna få kontakt egentligen om man inte rör varandra ger varandra komplimanger osv.

Låter så jäkla självklart nu, men inte dom tankarna man hade när man var yngre. Sen vet jag inte om andra har upplevt det på samma sätt, men så var det för mig.
Senast redigerad av Traped 2013-07-25 kl. 12:25.
Citera
2013-07-25, 12:23
Medlem
Trapeds avatar
Citat:
Jag har hört att det är så i andra länder ( nu menar jag inte dom slemmiga strandraggarna utan de andra killarna), och jag funderar allvarligt på att flytta dit.
Sverige är nog för kallt för mig.
Tänk på att man ofta får höra hur hemskt Sverige är och hur underbart allt annat är, en väldigt svensk egenskap att aldrig säga något positivt om Sverige
Citera
2013-07-25, 12:28
Medlem
RefusedPoliticss avatar
Genom puberteten lär sig killar att tjejer behöver mer än hårdvara så de besparar sig komplimanger och annat för att vänta tills man får jackpot.
Citera
2013-07-25, 12:31
Medlem
Svenska killar flörtar ju visst (även utländska män)! Får alltid minst fem komplimanger när jag är ute på stan ^^.
Antar att min gyllenebruna hud är exotisk i svenska mäns ögon ^^ (är mulatt).
Citera
2013-07-25, 12:35
Medlem
RefusedPoliticss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av c-ness
Svenska killar flörtar ju visst (även utländska män)! Får alltid minst fem komplimanger när jag är ute på stan ^^.
Antar att min gyllenebruna hud är exotisk i svenska mäns ögon ^^ (är mulatt).
Ljug inte!
Citera
2013-07-25, 12:40
Medlem
Jag flörtar inte men det är för att jag helt enkelt inte kan haha.
Citera
2013-07-25, 12:43
Medlem
Tro mig jag ljuger inte!
Har alltid fått höra att mitt utseende är väldigt tilltalande. Inte för att skryta eller så, så har jag ett utseende som skiljer sig från "mainstream utseendet" dvs. jag har låntgt, tjockt lockigt hår (majoriteten av tjejerna plattar sitt hår spikrakt). Jag har stora dumlefärgade ögon. Jag är smal. Och sen har jag som sagt gyllenebrun hudfärg.

Som sagt jag försöker inte framstå som den vackraste eller så, däremot är jag seriös när jag säger att jag dagligen får små kommentarer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in