Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-01-19, 11:49
  #385
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soda--Pop
Med detta sagt, jag har inget emot public service i sig och anser det borde finnas fortsättningsvist. Däremot är jag emot att propagandistiska miljöpartiet med sin extrema värdegrund, misandri och HBTQ-dyrkande äger de facto Sveriges Television och har fritt fram att använda markkanalerna som platform för sin sak. Över 50% av arbetarna på SVT är miljöpartister.

Ungefär här ligger mina åsikter också. SVTs ledning borde snarast rensa upp bland de gröna khmererna i tv-huset, för de kommer på sikt att bli SVTs undergång annars. Problemet är förmodligen att en stor del av ledningen också består av gröna khmerer.
Citera
2020-01-19, 12:04
  #386
Medlem
Soda--Pops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torshammarn
Är det detta våra skattepengar ska gå till?
Taget för givet att med våra skattepengar så talar vi svenskars skattepengar. Frågan är snarare, skall våra skattepengar gå till de som producerar detta ? Jag röstar inte mp och kommer aldrig men public service ser jag snarare som en hackad hemsida.
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
SVTs ledning borde snarast rensa upp bland de gröna khmererna
Jag skulle gå ett steg längre och säga att ledningen ÄR gröna khmerer själva, ända där skall upprensning göras.
Citera
2020-01-19, 12:15
  #387
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soda--Pop
Jag skulle gå ett steg längre och säga att ledningen ÄR gröna khmerer själva, ända där skall upprensning göras.

Jo, det var ju lite så jag skrev i den del av min text du valde att inte citera

Men, ja så är det. Det behövs en rejäl reformation. Frågan är om det ens är möjligt utan att kasta ut barnet med badvattnet?
Citera
2020-01-19, 12:23
  #388
Medlem
Offices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SittFint
Varför ska jag behöva betala för subventionerad kollektivtrafik? Jag använder den ju aldrig.
Kollektivtrafiken kan gagna alla människor i Sverige på ett eller annat sätt, den är ett måste för att samhället ska fungera och den är också en garanti för att alla oavsett samhällsklass kan transportera sig.

Så ska det låta eller Melodifestivalen är inte ett måste för ett fungerande samhälle. Det är rena plojgrejer som bara nån som tycker att Sverige har alldeles för mycket pengar över kan tycka det är vettigt att lägga skattepengar på.

Jag är absolut inte emot public service men det måste vara inom rimliga gränser. Nyheter och samhällsinformation hade väl varit fullt tillräckligt? Hur kan någon tycka det är vettigt att SVT/SR har en budget på 8-9 miljarder samtidigt som vissa kommuner pratar om att dra ned på temperaturen på äldreboenden?

(Kom nu inte med nåt snack om att det är olika budgetar, snälla)
Citera
2020-01-19, 12:51
  #389
Medlem
SittFints avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Office
Kollektivtrafiken kan gagna alla människor i Sverige på ett eller annat sätt, den är ett måste för att samhället ska fungera och den är också en garanti för att alla oavsett samhällsklass kan transportera sig.

Så ska det låta eller Melodifestivalen är inte ett måste för ett fungerande samhälle. Det är rena plojgrejer som bara nån som tycker att Sverige har alldeles för mycket pengar över kan tycka det är vettigt att lägga skattepengar på.

Jag är absolut inte emot public service men det måste vara inom rimliga gränser. Nyheter och samhällsinformation hade väl varit fullt tillräckligt? Hur kan någon tycka det är vettigt att SVT/SR har en budget på 8-9 miljarder samtidigt som vissa kommuner pratar om att dra ned på temperaturen på äldreboenden?

(Kom nu inte med nåt snack om att det är olika budgetar, snälla)
Jag håller med dig här. Det är mest bara att så fort den här frågan kommer upp så ignorerar man totalt att det faktiskt finns massor av skattefinansierade saker som inte är direkt nödvändiga.
Citera
2020-01-19, 15:22
  #390
Medlem
SVTs enda uppgift är att sända tråkiga program samt att få svenska folket att inte rösta på SD, man kan få ett kanalpaket från boxer för 99kr i månaden med massa bra valfria kanaler istället. Tycker faktiskt att de fårskallarna som glor på skiten ska vara dom som betalar så som de va förut.

8 miljarder är vanvettiga pengar och ja vill inte va me o betala dumheterna.
Citera
2020-01-19, 18:52
  #391
Medlem
Huvudnyhet idag på 18:00 nyheterna: Genusvetare vågar ej uttala sig.
Däremot inte ett enda ord om skjutningarna i Stockholm där två blev avrättade i vitt skilda skjutningar.
Citera
2020-03-26, 00:06
  #392
Medlem
Grodfrityrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackdasen
Fortsättning på första inlägget:

SVT brukar ofta använda sig av "mannen på gatan" som ska illustrera vad vanligt folk tycker och tänker. Dock verkar det som att de gång på gång väljer att intervjua aktiva vänstermänniskor utan at upplysa för tittarna att dessa är vänsteraktiva.

https://naringslivets-medieinstitut....nnen-pa-gatan/

SVT har genom åren vid ett flertal tillfällen missat att tydligt redogöra för intervjupersoners politiska engagemang. Här följer en lista på några av dessa fall.

2019-01-10
Kvinna presenterad som ”lärare” pratar om våldet i skolan och skyller på bristande resurser, SVT redovisar inte att kvinnan även sitter i Vänsterpartiets partistyrelse. SVT publicerar dagen efter en text om att de gjort fel och skriver att de inte kände till kvinnans politiska engagemang.

2019-01-09
Mannen på gatan är egentligen projektledare på ABF. TV-teamet hade ställt sig utanför arbetarrörelsens ABF för att intervjua allmänheten om regeringsbildningen och den tillfälliga budgeten som röstades igenom av riksdagen. Projektledaren tycker att man ska riva upp den budget som M, KD och SD röstade fram i riksdagen före jul.

2019-01-08
Aktuellt intervjuar folk på gatan om vem de tror kommer bli statsminister. En av männen som tror på Löfven visar sig vara kommunpolitiker för Vänsterpartiet.


Finns en fortsatt mängd liknande exempel på länken och det finns ännu mer exempel för den som letar. Men exemplen på motsvarande högerfolk verkar vara nästintill obefintlig.

https://naringslivets-medieinstitut....nnen-pa-gatan/



Att "mannen på gatan" skulle vara en borgerlig person utan att det skulle framgå verkar otroligt och det verkar inte finnas några sådana exempel alls.

hanif Bali reflekterar över detta.
https://twitter.com/hanifbali/status...42965323857920

Twittraren "Steget efter" har gjort en satirisk bild som illustrerar SVT:s "mannen på gatan"
https://twitter.com/Andromake000/sta...47218290810881

Länk till twittraren "Steget efter" som gör mycket politisk samhällssatir
https://twitter.com/stegetefter

Är det en slump att SVT:s mannen på gatan alltid är vänster och aldrig höger?
Eller kan det bero på att journalisterna själva till stor del är rödgröna?


Vad väljer SVT och SR för politiska experter som ska kommentera?

Här om dagen var det till exempel en som själv kallar sig sosse och som skrivit att hon äcklas av SD som fick kommentera moderaternas politik.

https://twitter.com/hanifbali/status...28249799983105
(FB) SVT anlitade Sosse som "expert" för att kommentera Moderaternas politik

SVT:s politiska och oberoende expert Eva Mörk.
https://twitter.com/EvaMork/status/420962248396271616



Ett av många exempel på klart färgade experter som säger precis det SVT vill höra.

Kan en person med så starka åsikter vara politiskt opartisk?
Varför bjuder SVT in dessa att yttra sig i politiska frågor som "oberoende experter"?


Janne Josefsson kommenterar SVT:s vänstervridning.
Janne Josefsson "Public service ÄR VÄNSTERVRIDET"
https://www.youtube.com/watch?v=999sypwqoEY

Janne Josefsson - Kommunisthögskolan
https://www.youtube.com/watch?v=RbhazWnn3bY

Janne Josefsson: Inte OK att göra reportage om extremvänster
https://www.youtube.com/watch?v=frU_UDNN3pk


Om man nu tycker att SVT och Sveriges Radio vinklar och bedriver politisk propaganda.
Till vem kan man då anmäla?
Till Granskningsnämnden.
Vilka tillsätter posterna i Granskningsnämnden?
Regeringen

Så när SVT och Sveriges Radio snackar om politisk oberoende tv och radio. Kom ihåg att det finns ingenting som tyder på politisk inblandning... (viss ironi)


Det finns otaliga fler exempel. Fyll gärna på med fler exempel och diskutera.

Regimpropagandan rullar på som vanligt.

SVT rapporterade om ökat stöd för S.
Sen intervjuade de en ”slumpvis” vald person på stan. Personen är aktiv i SSU, givetvis nämner inte SVT att personen är aktiv i SSU ...


Ungsvenskarna, Twitter:
"Konstigt nog lyckas SVT ofta hitta unga socialdemokrater när de är ute och intervjuar folk på stan. ”Slumpvis” utvalda O*na Dyra*der sitter i styrelsen för en SSU-avdelning i Stockholm och berättar att hon har stort förtroende för Löfven och hans regering."
https://twitter.com/Ungsvenskarna/st...13080410693633

https://www.facebook.com/oona.dyrander
__________________
Senast redigerad av Grodfrityr 2020-03-26 kl. 00:08.
Citera
2020-03-26, 03:37
  #393
Medlem
WSEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackdasen
Kvinna presenterad som ”lärare” pratar om våldet i skolan och skyller på bristande resurser, SVT redovisar inte att kvinnan även sitter i Vänsterpartiets partistyrelse. SVT publicerar dagen efter en text om att de gjort fel och skriver att de inte kände till kvinnans politiska engagemang.

Jag antar att det påståendet inte behövde förtydligas.
Citera
2020-03-26, 17:31
  #394
Medlem
SVT rapporterar om att högerextrem ideologi får alltmer spridning och räknar upp de ytterst få tillfällena som har skett i Nya Zeeland, USA, Norge samt Tyskland. Sedan ett citat från SÄPO om att utvecklingen understöds av främmande makt som har att tjäna på en ökad polarisering i samhället. Sedan ett till citat om att SÄPO är oroad över att organisationer med koppling till "våldsbejakande extremistmiljöer" får bidrag.


Alla som har följt med, vet att detta gäller islamister. Om vi går tillbaka några månader, så vet vi att SÄPO speciellt uttalade sig om islamister. SVT försöker att vinkla detta till att SÄPO är oroliga för att de högerextrema får bidrag av kommunerna. Istället har kritiken från SÄPO riktats till kommunerna som ger bidrag till islamister.


Säpo varnar: Extremister får bidrag

Citat:
Vi ser att skattepengar går till verksamhet som stödjer våldsbejakande extremism. Personer som förekommer i vårt arbete är aktiva i stiftelser, föreningar och bolag som får pengar av kommuner och myndigheter, säger Johan Olsson, operativ chef på Säpo, till TT.

Enligt myndigheten rör det sig om "ett relativt stort antal" organisationer med kopplingar till våldsbejakande extremism som mottar offentliga medel. Det handlar om miljontals kronor som på sikt kan bidra till ytterligare växande extremistmiljöer i Sverige, enligt Säpo.

– Det som är problematiskt är att pengarna går till organisationer som radikaliserar och rekryterar. Faran med det är att de våldsbejakande ideologierna växer och blir större, vilket är ett långsiktigt hot mot Sverige, säger Johan Olsson.

Såväl vänster- som högerextremister och islamister har använt sig av bidrag, men just nu är problemet störst i den våldsbejakande islamistiska miljön, enligt Säpo.
Citera
2020-03-26, 17:42
  #395
Moderator
Pojken med guldbyxornas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snullerux
Alla som har följt med, vet att detta gäller islamister. Om vi går tillbaka några månader, så vet vi att SÄPO speciellt uttalade sig om islamister. SVT försöker att vinkla detta till att SÄPO är oroliga för att de högerextrema får bidrag av kommunerna. Istället har kritiken från SÄPO riktats till kommunerna som ger bidrag till islamister.

Nja, såg du morgonens presskonferens? Den bör finnas tillgänglig på SVT Play, även om jag just nu bara får in direktsänt Oddasat när jag försöker spela den. Hur som helst var det ganska tydligt Säkerhetspolisen själva som fokuserade på hotet från högerextrema, med en del ganska halsbrytande formuleringar. Bland annat hette det att utländska makter gynnar extremism i form av antifeminism och andra konspirationsteorier. Så i detta fall är det nog snarare Säkerhetspolisens formuleringskonst som bör kunna kritiseras snarare än SVT:s.
Citera
2020-03-26, 18:25
  #396
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pojken med guldbyxorna
Nja, såg du morgonens presskonferens? Den bör finnas tillgänglig på SVT Play, även om jag just nu bara får in direktsänt Oddasat när jag försöker spela den. Hur som helst var det ganska tydligt Säkerhetspolisen själva som fokuserade på hotet från högerextrema, med en del ganska halsbrytande formuleringar. Bland annat hette det att utländska makter gynnar extremism i form av antifeminism och andra konspirationsteorier. Så i detta fall är det nog snarare Säkerhetspolisens formuleringskonst som bör kunna kritiseras snarare än SVT:s.

Jag läste bara från Text TV och drog slutsatsen att SVT agerar som vanligt. Helt otroligt att SÄPO skulle ha vänt ut och in på kappan sedan deras senaste uttalande i november. Uttalandet från Säpos chef Klas Friberg går stick i stäv med den operativa chefen Johan Olsson. Snacka om en pajasorganisation som arbetar efter mallen "politisk korrekthet".
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback