2017-09-26, 16:52
Medlem
8711s avatar
Enligt mannen ifråga är hon alltså sur på honom som sin KK och gör därför detta mot honom nu.

Då blir det ännu märkligare och svårare bevisläge om dom brukar knulla och hon påstår att han tryckt in ett finger i hennes underliv och kysst henne. Bevisa dels det i sig, dels att det inte varit frivilligt, dels att det ska räknas som ett övergrepp.

Det är ju rent trams om det är så. För flera år sedan därtill som hon är sååå ledsen över nu helt plötsligt(!!!)
Senast redigerad av 8711 2017-09-26 kl. 16:55.
Citera
2017-09-26, 17:00
Medlem
8711s avatar
Citat:
SD i totalattack: ”TV4 utnyttjar brottsoffer och väljer att undanhålla för polisen för sensationsverkan”

Varken TV4 eller Hanna Wigh har gått till polisen med uppgifter om att Wigh har utsatts för ett sexövergrepp av en partikamrat i Sverigedemokraterna. Istället har de valt att hålla tyst om det hela för att göra ett sensationellt program i TV4. Det menar Sverigedemokraternas presschef Henrik Vinge som är djupt upprörd. – De har känt till det här påstådda övergreppet i veckor, kanske till och med månader, utan att göra något åt det. Man har mörkat och hållt den här gärningsmannen om ryggen, säger han om TV4.

https://nyheteridag.se/sd-i-totalatt...sationsverkan/

Sverigedemokraterna och Henrik Vinge själva vidtog åtgärder direkt och anmälde händelsen direkt när man igår fick kännedom om den. Det säger väl allt om vilka som är ansvarsfulla och vilka som inte är det i den här sagan.
Citera
2017-09-26, 17:03
Medlem
PiusXIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thauroz
Läser man andra länkar här hur hon var kritiskt uteslutning från SDU, varit med i 2 slagsmål

En ren lögn. Det förefaller snarare som om hon har blivit angripen två gånger, även om det möjligen inte var så farligt.
Citera
2017-09-26, 17:11
Medlem
Klosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Citat:
Hur vill du beskriva din och Hanna Wighs relation?

– Vi har haft en sexuell relation som har pågått av och till från 2012. Det har skett på hennes initiativ, på mitt initiativ. Många gånger.

Citat:
Kan du sitta kvar?

– Jag vet inte. Men det är klart att jag kan göra det. Jag har inte gjort någonting. Men jag har inte en rolig tid framför mig. Jag har sökt hjälp för sömnsvårigheter och ångest långt innan jag visste att det här programmet ens skulle sändas. Nu kommer alla att koppla ihop de två sakerna. Men det är ingenting jag kan göra någonting åt.

Kommer du att ta time-out nu?

– Just nu är jag fokuserad på rättsprocessen, det är svårt att göra någonting annat med det här hängande över mig. Jag tänker vara hundra procent öppen mot polis och åklagare.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/sa...e-bra-relation
Ja intervjun i Aftonbladet med den misstänkte ger en helt annan bild av det inträffade. Den misstänkte och Wigh har på bådas initiativ haft en sexuell relation av och till sedan 2012. Den misstänkte räknades som Wighs förtrogne av Wigh själv, andra kollegor och den misstänkte själv. Wigh anklagar honom nu av allt att döma för att komma åt partiet.

Denna soppa blev med ens åtskilligt tunnare. Fy fan vilket självmål av Kalla Fakta och media i övrigt om allt är uppdiktat.
Citera
2017-09-26, 18:24
Medlem
bombaccis avatar
Gjorde inte Hanna Wigh en väldigt snabb politisk karriär inom SD?

Upp som en sol och ned som en pannkaka. Jag tycker rent generellt att det är problematiskt med folk som gör kometkarriär inom något parti för dessa personer har sällan investerat så mycket tid, engagemang och känslor i partiet. Så fort det börjar gå trögt för partiet eller för personen själv så lämnar personen ofta partiet eller orkar inte jobba vidare och ibland så drar personen med sig andra i fallet. Verkar finnas ett flertal, främst kvinnor som kommit fram inom SD för att kunna legitimera partiets ståndpunkter, när kvinnorna hamnat i bråk med sina "äkta män" har det snabbt gått utför.

De som påstår att Wigh skulle ha slutat på SD och ställt till med en mediaknall för att hon där skulle få så mycket pengar av Bonnier ser jag som smurfar. En riksdagsledamot tjänar ca 61 000kr/månad om jag minns rätt så hon skulle alltså om hon fortsatt en mandatperiod till kunnat håva in ett par miljoner före skatt. De flesta media betalar inte en krona för sånt här, gör de det så rör det sig om kanske några tusenlappar. Ingen vettig människa väljer några tusenlappar framför ett par miljoner (om det bara gällt pengar).

Blir intressant o se vad Wigh kommer göra det sista året i riksdagen. Kommer hon likt andra missnöjda SD personer att försöka flörta sig in hos något borgerligt parti? KD eller M kanske? Detta har tidigare misslyckats, men hon kanske kan gråta sig in hos dem? Vad ska hon göra annars, åka runt på turne, skriva en bok om sin hemska tid inom SD? Ungefär som gängkriminella som föreläser om sin tid som brottslingar för att på sås ätt tjäna lite extra slantar och berätta om hur goda de var egentligen (eller sååå tuffa).
Citera
2017-09-26, 18:37
Medlem
8711s avatar
Nu sjunker "nyheten" rejält på olika tidningar. Kan tyda på att den snart är borta då det finns uppenbara tvivelaktigheter om det hela som nu uppdagas.
Citera
2017-09-26, 19:19
Medlem
Pendeln svänger alltid fram och tillbaka,imorgon svänger allt åt andra hållet..
Citera
2017-09-26, 19:33
Medlem
Lobengulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OberynMartell
Pendeln svänger alltid fram och tillbaka,imorgon svänger allt åt andra hållet..

Nja jag är inte så säker på det. Jag såg HW i en intervju ikväll och hon verkade mest besvärad att saken är polisanmäld då hon anser att det är ett slöseri med resurser, det finns inga bevis och ord står mot ord. Dessutom har de haft en längre relation.

HW är av olika anledningar bitter på SD och tydligen den här f.d. älskaren, riksdagsmannen. Hon såg en chans att sätta dit SD med denna övergreppsanklagelse och nu blev det lite mer än hon hade tänkt sig.

Men sanningen lär aldrig komma fram då ord står mot ord och det är en gammal händelse.
Citera
2017-09-26, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Nu sjunker "nyheten" rejält på olika tidningar. Kan tyda på att den snart är borta då det finns uppenbara tvivelaktigheter om det hela som nu uppdagas.

Så är det med alla nyheter och det beror på att det kommer andra nyheter hela tiden.
Citera
2017-09-26, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lobengula
Nja jag är inte så säker på det. Jag såg HW i en intervju ikväll och hon verkade mest besvärad att saken är polisanmäld då hon anser att det är ett slöseri med resurser, det finns inga bevis och ord står mot ord. Dessutom har de haft en längre relation.

HW är av olika anledningar bitter på SD och tydligen den här f.d. älskaren, riksdagsmannen. Hon såg en chans att sätta dit SD med denna övergreppsanklagelse och nu blev det lite mer än hon hade tänkt sig.

Men sanningen lär aldrig komma fram då ord står mot ord och det är en gammal händelse.
-Sanningen är en sällsynt gäst i våra rättssalar var det nån som sa.Tror den här historien kommer falla som ett korthus.
Citera
2017-09-26, 19:57
Medlem
Kurt1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PiusXIII
Så här skrev du tidigare, vilket jag protesterade emot.

Det är klart att det händer att arbetsgivaren inte anmäler av någon anledning, men att man brukar avstå från anmälan tror jag inte ett dugg på. Jag tror att det är klart vanligare att man anmäler. Jag tror även att en återanställning av en sådan person är oerhört ovanligt. Nu handlar det dessutom om ett politiskt parti som måste visa att man kan hantera sådana här saker på ett sätt som väcker förtroende hos allmänheten.

Menar du fortfarande att jag har fel?

Alltså en återbetalning är naturligtvis en självklarhet för att arbetsgivaren ska kunna förlåta. Finns inte pengarna återbetalda, så tror jag inte att någon arbetsgivare förlåter. Men varför bråka rättsligt med en arbetstagare om han har återställt saker och ting och arbetsgivaren är nöjd med arbetstagaren i övrigt? Jag skulle inte göra det.
Senast redigerad av Kurt1 2017-09-26 kl. 20:04.
Citera
2017-09-26, 20:02
Medlem
Kurt1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
Blir intressant o se vad Wigh kommer göra det sista året i riksdagen. Kommer hon likt andra missnöjda SD personer att försöka flörta sig in hos något borgerligt parti? KD eller M kanske? Detta har tidigare misslyckats, men hon kanske kan gråta sig in hos dem? Vad ska hon göra annars, åka runt på turne, skriva en bok om sin hemska tid inom SD? Ungefär som gängkriminella som föreläser om sin tid som brottslingar för att på sås ätt tjäna lite extra slantar och berätta om hur goda de var egentligen (eller sååå tuffa).

Försöka gör hon kanske. Det där om att dottern ska gå i koranskola är ju ett tydligt tecken på det. Men hon lär inte vara välkommen hos 7-klövern. Men hon kommer att vara med i massmedia då de vill smutskasta SD och gräver fram gamla kverulanter som har varit aktiva i partiet tidigare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in