Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2011-01-30, 00:45
Medlem
Usch vilken bra serie
Går fanimig inte sluta kolla.

Btw, varför har namond en tröja med flashback katten på sig?
http://data.fuskbugg.se/skalman02/vlcsnap-2011-01-30-00h42m22s241.png
Bra ciggen som saknas, shiiiiiiiiiiiiiiieeeeeeeiiiiiiiiiit!
Citera
2011-02-02, 19:46
Medlem
Dckheads avatar
The Wire - Reflektion 1, 2 & 3:e säsongen

Jag måste skriva av mig. Serien är för jävla bra, jag vågar nästan påstå att den är bättre än Sopranos, bara nästan.

Jag har sett de första tre säsongerna och har köpt de två sista. Ska börja se fyran snart vilken lär vara en av de bästa. Jag älskar hur denna polisserie väver ihop korruption, våld, mord, politik, narkotikahandel, mänskligt förfall, romantik, lojalitet, rättsväsende och broderskap i en enda stor underbar berättelse. Den är otroligt djup och det känns verkligen som att varenda karaktär är genomtänkt och har sin egen bakgrund.

Jag kan dock inte utse den bästa säsongen av de jag har sett. Alla är så bra på olika sätt. Bästa skådespelarinsatserna var nog i säsong 1 tror jag (String, Were the fuck is Wallace?!). 2:an bjöd dock på ett djupare fall som förstärktes av en otroligt ruffig hamnmiljö. 3:an känns mycket som en introduktion inför 4:an och 5:an.

Några av mina favoritroller:

McNulty - Man måste digga Jimmy ifall man ska se The Wire. "Han må vara det mest svullna rövhålet i Baltimores poliskår" men han är fan för jävla bra.

Prez - En av de karaktärer som har utvecklats till en av mina absoluta favoriter under serien. Han är den bästa när det kommer till kontorsarbete och avlyssning men han är fanimej den sämsta fältpolisen i Östra USA. (Så jävla kul när han skjuter av sin pistol inne i kontoret mot väggen ) Coolt att han ska bli lärare.

Avon Barksdale - Old School Gangster. Det som skiljer Avon från Stringer är hans gatuattityd. Han vet sin tillhörighet och han försöker inte dölja sitt ursprung. Avon bryr sig inte om att tjäna pengar. Han bryr sig mer om sitt rykte och sitt område. Hans mer känsliga sida kom fram när D´Angelo dog.
...
orkar inte skriva alla men Carcetti, Bodie, Marlon, Bubbs, Carver, Bunk Moreland, Daniels osv... alla är fan underbara och det tar förlång tid att skriva här.

För er som inte sett den så rekommenderar jag den starkt, alltså den är sjuk.
Citera
2011-02-04, 09:10
Medlem
Måste säga att man gillar prez mer och mer du borde skriva om bubs.. han lär ju vara den bästa karaktären speciellt mot slutet
Citera
2011-02-04, 09:25
Medlem
EdoubleEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pavilioon
Måste säga att man gillar prez mer och mer du borde skriva om bubs.. han lär ju vara den bästa karaktären speciellt mot slutet

Prez i sässong 4 e speciellt bra! men ja, bubbles historia under seriens lopp är nog en av de mest gripande och vilket fantastiskt skådespeleri, han har fått mig att fälla tårar!

Men ska man sitta här och skriva om favoriter får man ju inte glömma Omar Litte! Den mest orädda, farligaste, stoltaste men samtidigt godhjärtad på nått vis. Stenhård bög med principer! "A man's gotta have a code" eller absoluta favvocitatet "I got the shotgun, you got the breefcase". Advokatjäveln Levi blev helt stum
Citera
2011-02-05, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av n1ckeG
Nått jag tänkte på, varför spelades det inget mer på att Rawls var bög? För det visades väl bara i avsnittet när man ser honom på gayklubben va?

Hade blivit så mycket drama. Tycker det var kul att se han på bögklubben eftersom att han alltid var så homofobisk på jobbet. Men det hade bara varit fånigt om det hade lagts ner mer tid på den grejen
Citera
2011-02-05, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dckhead
The Wire - Reflektion 1, 2 & 3:e säsongen

Jag måste skriva av mig. Serien är för jävla bra, jag vågar nästan påstå att den är bättre än Sopranos, bara nästan.

Jag har sett de första tre säsongerna och har köpt de två sista. Ska börja se fyran snart vilken lär vara en av de bästa. Jag älskar hur denna polisserie väver ihop korruption, våld, mord, politik, narkotikahandel, mänskligt förfall, romantik, lojalitet, rättsväsende och broderskap i en enda stor underbar berättelse. Den är otroligt djup och det känns verkligen som att varenda karaktär är genomtänkt och har sin egen bakgrund.

Jag kan dock inte utse den bästa säsongen av de jag har sett. Alla är så bra på olika sätt. Bästa skådespelarinsatserna var nog i säsong 1 tror jag (String, Were the fuck is Wallace?!). 2:an bjöd dock på ett djupare fall som förstärktes av en otroligt ruffig hamnmiljö. 3:an känns mycket som en introduktion inför 4:an och 5:an.

Några av mina favoritroller:

McNulty - Man måste digga Jimmy ifall man ska se The Wire. "Han må vara det mest svullna rövhålet i Baltimores poliskår" men han är fan för jävla bra.

Prez - En av de karaktärer som har utvecklats till en av mina absoluta favoriter under serien. Han är den bästa när det kommer till kontorsarbete och avlyssning men han är fanimej den sämsta fältpolisen i Östra USA. (Så jävla kul när han skjuter av sin pistol inne i kontoret mot väggen ) Coolt att han ska bli lärare.

Avon Barksdale - Old School Gangster. Det som skiljer Avon från Stringer är hans gatuattityd. Han vet sin tillhörighet och han försöker inte dölja sitt ursprung. Avon bryr sig inte om att tjäna pengar. Han bryr sig mer om sitt rykte och sitt område. Hans mer känsliga sida kom fram när D´Angelo dog.
...
orkar inte skriva alla men Carcetti, Bodie, Marlon, Bubbs, Carver, Bunk Moreland, Daniels osv... alla är fan underbara och det tar förlång tid att skriva här.

För er som inte sett den så rekommenderar jag den starkt, alltså den är sjuk.

Om du gillade Prezbo sådär mycket efter säsong tre kommer du ÄLSKA han i fyran! Vilken total förändring han gör. En av de få karaktärerna i serien som växer som människor under seiren.
Citera
2011-02-06, 13:14
Medlem
Dckheads avatar
Jo jag är långt inne på fyran nu. Prezbo är fan min favoritkaraktär för tillfället.
Citera
2011-02-07, 18:36
Bannlyst
Chris Partlow eller Wee-bay Brice? Vem av dom skulle ni vilja ha som muscle?
Citera
2011-02-07, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smif-n-Wessun

Snoop

Nä Partlow skrämmer mig mer iallafall. Dem där avrättningarna i dem där öde husen är skrämmande
Citera
2011-02-07, 21:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av n1ckeG
Snoop

Nä Partlow skrämmer mig mer iallafall. Dem där avrättningarna i dem där öde husen är skrämmande

Sant Chris är skrämmande men samtidigt fascinerande, speciellt då han vet att det han gör är sjukt och underlättar döden för sina offer, med headshots oftast.

Wee-bay är lite mer ghetto med sin avslappnade stil, men han får jobbet gjort.
Citera
2011-02-07, 22:36
Medlem
Cincinnatis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smif-n-Wessun

Chris är given. Bättre organisation på honom och hans mördande.
Citera
2011-02-07, 23:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cincinnati
Chris är given. Bättre organisation på honom och hans mördande.

Aa sant men samtidigt så mördar Chris i onödan också, som med den där säkerhetsvakten som sa emot Marlo när han snattade hahah
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in