Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2011-02-10, 19:48
Medlem
AxelFoleys avatar
Man hör ju bara bra saker om den här serien, känns som att det är noll procents chans att man inte skulle gilla den. Älskar The Shield, som ska vara väldigt lik The Wire.

Funderar på att köra ett blind buy och lägga 800 spänn på den kompletta serien. Eller är jag galen?
Citera
2011-02-10, 21:58
Medlem
VerbalHolograms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AxelFoley
Funderar på att köra ett blind buy och lägga 800 spänn på den kompletta serien. Eller är jag galen?
Inte det minsta. 800 pesetas är ju ingenting för ett mästerverk.
Citera
2011-02-10, 22:26
Medlem
Fotzens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AxelFoley
Man hör ju bara bra saker om den här serien, känns som att det är noll procents chans att man inte skulle gilla den. Älskar The Shield, som ska vara väldigt lik The Wire.

Gillar du The Shield så kommer du älska The Wire.
Citera
2011-02-12, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smif-n-Wessun
Chris Partlow eller Wee-bay Brice? Vem av dom skulle ni vilja ha som muscle?

Wee-bey. Skönare kille än Chris. Mer old-school
Citera
2011-02-13, 07:22
Medlem
samma här, weebey måste ju va mycket skönare att hänga med också! Chris stod ju bara där hela tiden
Citera
2011-02-21, 20:11
Medlem
Det är så svårt att bestämma vilken av karaktärerna jag tycker mest om. Men mina favoriter är Lester Freamon och Stringer bell i tredje säsongen. I tredje säsongen har han en stil och klass som jag tycker är väldigt intressant att se. Lester behöver jag inte ens förklara, Morgan freeman har fått sin arvtagare. Bunk är inte långt efter.

Mcnulty är också bra rolig men tycker tyvärr att han blir lite karikatyr av sig själv i sista säsongen. Omar är faktiskt inte ens nära de bästa tyvärr. Skådespelaren gör ett riktigt bra jobb, men jag tycker att karaktären skriker hyckleri.
Citera
2011-02-21, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andrez
Det är så svårt att bestämma vilken av karaktärerna jag tycker mest om. Men mina favoriter är Lester Freamon och Stringer bell i tredje säsongen. I tredje säsongen har han en stil och klass som jag tycker är väldigt intressant att se. Lester behöver jag inte ens förklara, Morgan freeman har fått sin arvtagare. Bunk är inte långt efter.

Mcnulty är också bra rolig men tycker tyvärr att han blir lite karikatyr av sig själv i sista säsongen. Omar är faktiskt inte ens nära de bästa tyvärr. Skådespelaren gör ett riktigt bra jobb, men jag tycker att karaktären skriker hyckleri.

Håller inte med. Omar är ju bäst, you come at the king,you best not miss
Citera
2011-03-10, 19:11
Medlem
Väldigt bra serie, efter alla 5 säsonger så har man ju fått några favoritkaraktärer.
Mina är nog Omar, Bodie, Slim charles, chris, snoopy, weebey, cutty, lester freamon, carver,herc, tjocka killen på mordroteln som alltid kommer med klockrena anekdoter + säkert många fler jag glömt.

Riktigt ledsamt när omar little blir dödad, av en liten snorunge.
Senast redigerad av cheaped 2011-03-10 kl. 19:16.
Citera
2011-03-18, 11:46
Medlem
Är det bara jag som har lilla Michael Lee som favorit i serien? Helt otrolig kille. Man tror ju att han ska bli den nästa Bodie efter 4:e säsongens slut. Men sen går han i Wee-bay, Chris & Snoops fotspår till att till slut hamna i Omar Littles gränder.

Visst, nu är han inte min enda favorit i serien och att ens nämna favoriter i denna serie är för svårt. Alla är ju så bra. Jag tyckte även om Kima, hon var tuff.

Men ni som har säsong 4 på DVD som collection, missa inte extra-spåren. Där hyllas serien utav Baltimore-borna och så visar dom hur flera utav karaktärerna bygger på ökänt Bawlmore-folk. Det snackas om snacket, äktheten i miljöerna och flera intervjuer värda guld.

Intressant kuriosa: Nu kommer jag inte ihåg hans namn, men den där svarta, smala pastorn, präst eller vad han nu är, han med den feta underläppen, som ser ut som en hallick, han sattes i fängelse utav seriens grundare under tiden när han jobbade som polis och de har hållit kontakten under hela tiden, som till slut ledde till en liten roll i detta mästerverk.

Häftigt!
Citera
2011-03-18, 11:53
Medlem
paltmoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Libriani
Intressant kuriosa: Nu kommer jag inte ihåg hans namn, men den där svarta, smala pastorn, präst eller vad han nu är, han med den feta underläppen, som ser ut som en hallick, han sattes i fängelse utav seriens grundare under tiden när han jobbade som polis och de har hållit kontakten under hela tiden, som till slut ledde till en liten roll i detta mästerverk.

Imponerande
Citera
2011-03-18, 13:05
Medlem
ardolinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Libriani
Är det bara jag som har lilla Michael Lee som favorit i serien? Helt otrolig kille. Man tror ju att han ska bli den nästa Bodie efter 4:e säsongens slut. Men sen går han i Wee-bay, Chris & Snoops fotspår till att till slut hamna i Omar Littles gränder.

Visst, nu är han inte min enda favorit i serien och att ens nämna favoriter i denna serie är för svårt. Alla är ju så bra. Jag tyckte även om Kima, hon var tuff.

Men ni som har säsong 4 på DVD som collection, missa inte extra-spåren. Där hyllas serien utav Baltimore-borna och så visar dom hur flera utav karaktärerna bygger på ökänt Bawlmore-folk. Det snackas om snacket, äktheten i miljöerna och flera intervjuer värda guld.

Häftigt!

Detta är helt korrekt, han som spelar prästen är förlagan till Avon Barksdale-karaktären. Även Omar Little-karaktären baseras på en verklig karaktär, för att inte tala om poliserna på mordroteln... Många av dem har samma namn som sina förlagor. (T ex så spelar den verkliga personen Jay Landsman karaktären Lt. Mello, medan skådisen Delaney Williams spelar karaktären Jay Landsman.) Det finns SÅ mycket intressant "bakom-kulisserna" material om man har lust att snöa in på serien ännu mer
Citera
2011-03-18, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timzen
Håller inte med. Omar är ju bäst, you come at the king,you best not miss

och bubbles "mc nutty!" =)

http://2.bp.blogspot.com/_rd1X11GoUac/THYrTwwCuCI/AAAAAAAAA6s/5ZiBNqnu9RA/s1600/wire.JPG
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in