Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2011-01-19, 18:19
Medlem
Ninyah218s avatar
Lysande serie, en utav dom typ 40-50 serier som jag sparat efternedladdning eftersom det är en serie man kan kolla igenom flera gånger!
Citera
2011-01-19, 19:05
Medlem
11ans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pavilioon
Onödigt att gå till personligt angrepp, eller va vet ja du kanske behöver förlänga ballen lite på internet ibland. Säsong 2 var bra gillade Chris bauer som Frank sobotka men eftersom dom tog bort dom efter 1 säsong och man bara fick återse Nick 1 gång och lite av vondas så kände jag att det var lite OFF och vad det gäller tidningen så tycker jag det är skitsamma om man får se mer av staden eftersom det var så kort kvar, dom borde fokuserat mer på karaktärerna som var iallafall min åsikt

Klart han blir förbannad, du sågar ju en utav de bästa säsongerna och kallar det för skit samtidigt som du har mage att tro att din åsikt som tittare spelar roll när man ska skriva mästerverk som The Wire
Citera
2011-01-19, 21:42
Bannlyst
Skulle velat ha med Sticky Fingaz i the wire eftersom bird(Fredro starr) redan är med, dessa två var ju också med i filmen clockers som är av samma genre som the wire. Samma snubbe är involverad i båda projekten också, producent eller vad han är.

Lite musik från Onyx katalog skulle sitta fint också
Citera
2011-01-20, 17:31
Medlem
Håller med sticky fingaz skulle passa, han e ju med i en heldel "liknande också"
Citera
2011-01-22, 11:58
Medlem
Bästa karaktärerna är ju Omar och Bunk, nu när jag tänker efter så är det nog ingen roll som man verkligen hatat pga skådespelaren,

När weebay ger upp mord på mord för lite potatissallad är ju en rätt skön scen med. Men att Omar inte kunde fått ett bättre avslut gillade jag inte
Citera
2011-01-22, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av n1ckeG
Bästa karaktärerna är ju Omar och Bunk, nu när jag tänker efter så är det nog ingen roll som man verkligen hatat pga skådespelaren,

När weebay ger upp mord på mord för lite potatissallad är ju en rätt skön scen med. Men att Omar inte kunde fått ett bättre avslut gillade jag inte

Kima tycker jag inte om, jobbig skådespelare, borde ha dött när hon blev skjuten i bilen imo.
Citera
2011-01-22, 14:41
Medlem
Fotzens avatar
Citat:

Den scenen är ju så klockren. Gillar hans svar när åklagaren eller vad fan det är vill att han ska gola på Avon och stringer.
"Naaaaaah"
Citera
2011-01-22, 19:46
Medlem
Nått jag tänkte på, varför spelades det inget mer på att Rawls var bög? För det visades väl bara i avsnittet när man ser honom på gayklubben va?
Citera
2011-01-24, 08:22
Medlem
Citat:
Nått jag tänkte på, varför spelades det inget mer på att Rawls var bög? För det visades väl bara i avsnittet när man ser honom på gayklubben va?

Samma här, satt spänt och väntade på att det skulle sägas mer om det och att han skulle bli lite mobbad
Citera
2011-01-24, 12:27
Medlem
Caligula Joness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pharcyde
Skulle velat ha med Sticky Fingaz i the wire eftersom bird(Fredro starr) redan är med, dessa två var ju också med i filmen clockers som är av samma genre som the wire. Samma snubbe är involverad i båda projekten också, producent eller vad han är.

Lite musik från Onyx katalog skulle sitta fint också

Richard Price som skrev boken clockers är en av manusförfattarna till The Wire. Boken är för övrigt helt lysande och Spike Lees filmversion gör den inte rättvisa.
Citera
2011-01-25, 14:00
Medlem
Cohibas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VerbalHologram
Att säsong fem kanske är den svagaste kan jag hålla med om, men jag tycker att den var långt ifrån ointressant...

Verkligen med bred marginal svagaste säsongen, men en dålig omgång av The Wire är ju fortfarande bättre än de flesta andra kriminalserier. Brukar varna folk som inte sett hela serien för den, att den ligger på runt 50 % av de tidigare upplagorna. Skönt att det inte blev en 6:e säsong, så en av de bästa serierna nånsin slapp kraschlanda som vad som kan kallas föregångaren Homicide: Life in the Street gjorde.
Citera
2011-01-25, 15:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Caligula Jones
Richard Price som skrev boken clockers är en av manusförfattarna till The Wire. Boken är för övrigt helt lysande och Spike Lees filmversion gör den inte rättvisa.

Aa vet, men vem dödade scientific i clockers? Hahah han var ju så jävla självgod och kaxig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in