Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2010-04-24, 17:06
Medlem
Continental Ops avatar
Jag har ingen respekt för de här jämförelserna med the shield, det är fan inte samma liga ens, the shield är ju en vanlig polisserie utan några bredare perspektiv dock med en bra mainplot med the armenian moneytrain. I det stora hela är det dock generisk mainstreamserie och det finns helt enkelt ingen realism i polisarbetet, de här scenerna när mackey åker ut o snackar med negrerna o latinosnubbarna är bara löjliga, de hade plockat honom efter en halv säsong.

Däremot tycker jag the shield har bra karaktärer o huvudplotten är bra o avslutningen är helt fenomenal, kan vara bland de bästa slut som någonsin gjorts på en teveserie

men att jämföra det med the wire är bara dumheter, vill ni vara vänliga och sluta posta en massa om den här
Citera
2010-05-28, 21:32
Bannlyst
Måste bara säga att The Wire förmodligen är den bästa serien som någonsin gjorts.
Så fruktansvärt jävla sköna karaktärer.
Weebay, Avon Barksdale, Slim Charles, Proposition Joe, Stringer Bell och Omar Little.
Flera av poliserna är också riktigt jävla bra.
Uppmanar varenda jävel på hela jorden att se den här serien.
Citera
2010-05-28, 23:03
Medlem
EdoubleEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet

Citera
2010-05-28, 23:20
Medlem
Columbias avatar
Är en gnutta sugen på den här serien, med tanke på den fantastiska kritik den har fått från alla möjliga medier.

Det jag är skeptisk till är tempot. Är The Wire underhållning, eller är det mer en djupare kvalitetsserie? Vad jag kunnat läsa mig till är det inga cliffhangers och liknande, vilket säkert bidrar till seriositeten och den generella kvaliteten, men för mig är spänning och drivkrafter att se vidare viktiga.

Borde jag kanske vända mig till den mindre intellektuella The Shield då? Vill inte ha något billigt skit a la CSI men inte något väldigt krävande heller.
Citera
2010-05-28, 23:34
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Columbia
Är en gnutta sugen på den här serien, med tanke på den fantastiska kritik den har fått från alla möjliga medier.

Det jag är skeptisk till är tempot. Är The Wire underhållning, eller är det mer en djupare kvalitetsserie? Vad jag kunnat läsa mig till är det inga cliffhangers och liknande, vilket säkert bidrar till seriositeten och den generella kvaliteten, men för mig är spänning och drivkrafter att se vidare viktiga.

Borde jag kanske vända mig till den mindre intellektuella The Shield då? Vill inte ha något billigt skit a la CSI men inte något väldigt krävande heller.

Det som framför allt är krävande är att hålla reda på det stora persongalleriet. Det är många karaktärer med i serien. Man lär sig dock att hålla reda på alla efter ett tag men jag tänka mig att det finns dem som ger upp för tidigt.
Citera
2010-05-28, 23:38
Medlem
Columbias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Det som framför allt är krävande är att hålla reda på det stora persongalleriet. Det är många karaktärer med i serien. Man lär sig dock att hålla reda på alla efter ett tag men jag tänka mig att det finns dem som ger upp för tidigt.

Kommer senast från Lost så det ska nog inte vara några problem.

Serien benämns bland annat som Mystery på IMDB. Finns element av mystik? I så fall är den gjuten!
Citera
2010-05-29, 09:02
Medlem
norgeskusts avatar
Citat:

Satsa på The Wire du, otroligt mycket bättre serie.

Gäller bara att komma in i det till en början och lära känna alla dom fantastiska karaktärerna sen blir det ett beroende
Citera
2010-05-29, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Continental Op
Jag har ingen respekt för de här jämförelserna med the shield, det är fan inte samma liga ens, the shield är ju en vanlig polisserie utan några bredare perspektiv dock med en bra mainplot med the armenian moneytrain. I det stora hela är det dock generisk mainstreamserie och det finns helt enkelt ingen realism i polisarbetet, de här scenerna när mackey åker ut o snackar med negrerna o latinosnubbarna är bara löjliga, de hade plockat honom efter en halv säsong.

Däremot tycker jag the shield har bra karaktärer o huvudplotten är bra o avslutningen är helt fenomenal, kan vara bland de bästa slut som någonsin gjorts på en teveserie

men att jämföra det med the wire är bara dumheter, vill ni vara vänliga och sluta posta en massa om den här

Om du tror mainplot i The Shield är "armenian moneytrain" som gör sitt intåg i säsong 3 så är du bra förståndshandikappad.

"Generisk Mainstreamserie" "ingen realism i polisarbetet"

Ja, därför det hyllats så vitt och brett för sin realism.
Citera
2010-05-31, 11:04
Medlem
Falcãos avatar
Citat:

The Wire är betydligt mer krävande än The Shield men den är också betydligt bättre när man väl kommit in i den. Men kör du på The Shield istället om du känner för det för det är en kanonserie det också. När du sedan sett den kan du gå vidare till Sons Of Anarchy.
Citera
2010-06-01, 23:40
Bannlyst
Håller med om att Wire är bland det bästa som gjorts på tv. Kräver mycket mer av dig som tittare än Shield eller skräpet Lost. Tyvärr tappade den väldigt mycket i sista säsongen när det var massa tjaffs på en tidning.

Det som är befriande men även lite skrämande för dig som tittare med Wire samt Oz är att nästan ingen karaktär går säker från att dö eller i Oz´s fall bögvåldtagen
Citera
2010-06-02, 01:01
Medlem
Tjacktorsks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Somalisk-pizza
Håller med om att Wire är bland det bästa som gjorts på tv. Kräver mycket mer av dig som tittare än Shield eller skräpet Lost. Tyvärr tappade den väldigt mycket i sista säsongen när det var massa tjaffs på en tidning.

Det som är befriande men även lite skrämande för dig som tittare med Wire samt Oz är att nästan ingen karaktär går säker från att dö eller i Oz´s fall bögvåldtagen

Att omar dog, var som att hela serien dog, nej men typ, första och andra säsongen var ju lätt bäst..

Men nu är det helt slut? dvs säsong 5?

Besta serien jag har sätt, utan tvekan!
Citera
2010-06-14, 22:30
Medlem
Såg just klart det hela och bumpar nu tråden lite bara för att instämma i alla lovprisningar, det är en grymt bra serie såsom alla HBO:s produktioner, platsar i toppen med andra såsom Sopranos, BoB, OZ och de andra tungviktarna. Kort sagt, gillar man förnämnda eller HBO:s produktioner över lag så är denna serie ett MÅSTE att köra igenom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in