Flashback bygger pepparkakshus!
2017-01-14, 20:34
Medlem
Sven-Dufva1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mansory
Upptäckte nyss en rolig detalj i S03E10 och inne på gaybaren så sitter en av polischeferna (william rawls) i bakgrunden. Han är inte i fokus men man ser han klart och tydligt sitta och dricka där inne. Verkar alltså som han är gay alt bi. Men serien har inte lagt så mkt fokus på honom så jag antar att man inte får se så mycket mer om de
Yep, det nämns väl aldrig mer i serien.

Det visas dock i en scen, kommer inte ihåg vilken säsong, att någon har skrivit "Rawls is a cocksucker" (eller något ditåt) inne på en toalett i polishuset. Polisen som läser texten skrattar gott
Citera
2017-01-14, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Dufva1
Yep, det nämns väl aldrig mer i serien.

Det visas dock i en scen, kommer inte ihåg vilken säsong, att någon har skrivit "Rawls is a cocksucker" (eller något ditåt) inne på en toalett i polishuset. Polisen som läser texten skrattar gott

haha så sjukt, undra varför regissören gjort så. När de inte leder någonvart.
Citera
2017-04-09, 06:41
Någon som vet hur mycket skådisarna tjänade på the wire? Hade varit kul.

Historiens bästa serie.
Citera
2017-04-23, 13:46
Medlem
Balonzos avatar
Ny färsk trailer. Man blir riktigt sugen på en rewatch

https://m.youtube.com/watch?feature=youtu.be&v=uDcQbk78CSw
Citera
2017-05-18, 10:45
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
Jag ger den här serien en chans och startar med första avsnittet idag. Har hört mycket bra om den och även om det inte är den sortens serie, som jag vanligtvis gillar, så tänker jag kolla på första säsongen och har jag inte fastnat efter det, så lägger jag ner den.

Citat:
Ursprungligen postat av brigade
Historiens bästa serie.

''The Sopranos'' är, enligt min åsikt, världshistoriens bästa TV-serie. Om ''The Wire'' är bättre än ''Sopranos'', så måste den vara riktigt makalöst bra.
Senast redigerad av FromAnotherPlace 2017-05-18 kl. 10:48.
Citera
2017-05-18, 11:06
Medlem
Scott Danielss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FromAnotherPlace
Jag ger den här serien en chans och startar med första avsnittet idag. Har hört mycket bra om den och även om det inte är den sortens serie, som jag vanligtvis gillar, så tänker jag kolla på första säsongen och har jag inte fastnat efter det, så lägger jag ner den.

''The Sopranos'' är, enligt min åsikt, världshistoriens bästa TV-serie. Om ''The Wire'' är bättre än ''Sopranos'', så måste den vara riktigt makalöst bra.

Rankar också The Sopranos allra högst, men The Wire är riktigt bra. För mig tog det dock flertalet avsnitt innan jag började uppskatta serien så ge inte upp i första taget!
Citera
2017-05-19, 17:50
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scott Daniels
Rankar också The Sopranos allra högst, men The Wire är riktigt bra. För mig tog det dock flertalet avsnitt innan jag började uppskatta serien så ge inte upp i första taget!

Har ej givit upp. Första avsnittet var inte dåligt, men ingenting som gav mig någon ''Wow, vilken bra serie''-upplevelse. Ytterligare ett par avsnitt in i s. 1, så känner jag att jag börjar uppskatta den mer och mer.
Citera
2017-05-21, 09:13
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
Jag gillar hur serien visar både polisens och de kriminellas perspektiv på tillvaron, samt att det inte görs någon tydlig gränsdragning mellan vilka som är ''the good guys''' och ''the bad guys'' i respektive grupp; båda sorter finns på båda sidor av lagen. Ungefär på samma sätt framställs mafiosos i förhållande till FBI i ''The Sopranos.''
Citera
2017-05-21, 09:55
Medlem
RAGEDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mansory
haha så sjukt, undra varför regissören gjort så. När de inte leder någonvart.
Fast igenom hela serien så hör man ju han svära om kuksugare osv. (generelt verkar ha fobi för bögar) när dem går igenom statistik bland annat. Dem uttrycker ju ofta "Cocksucker" när det går åt helvete.
Sen så visar det sig ändå att det är just han själv som är kuksugaren.

Så uppfattar jag det som. Tyckte det var jävligt lustigt iallafall.
Citera
2017-05-22, 19:08
Medlem
Gregory.Houses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Balonzo
Ny färsk trailer. Man blir riktigt sugen på en rewatch

https://m.youtube.com/watch?feature=youtu.be&v=uDcQbk78CSw

Verkligen även om man har sett serien tidigare.
Citera
2017-05-25, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RAGED
Fast igenom hela serien så hör man ju han svära om kuksugare osv. (generelt verkar ha fobi för bögar) när dem går igenom statistik bland annat. Dem uttrycker ju ofta "Cocksucker" när det går åt helvete.
Sen så visar det sig ändå att det är just han själv som är kuksugaren.

Så uppfattar jag det som. Tyckte det var jävligt lustigt iallafall.

Ja de sant, men tror ordet cocksucker e ganska vanligt som förstärkelseord längst hela Eastside i USA. Många filmer/serier som utspelar sig där brukar man höra det ordet.
Oavsett vad så är det en jäkligt rolig detalj att han sitter där
Citera
2017-05-25, 10:04
Medlem
RedXs avatar
Han var ju bergis där på nåt spaningsuppdrag begriper ni väl...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in