Flashback bygger pepparkakshus!
2010-12-13, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nicke1
När Stringer dör så känns det som även serien dör
Känns vemodigt och nästan tråkigt när huvudkaraktärerna från dom första säsongerna försvinner en efter en. Sista säsongen har jag inte ens sett , kan inte tänka mig att den är något vidare..

Håller inte alls med. Jag led lite med den besvikna Mcnulty o andra sidan.

Marlo och Chris fyller ut hans roll perfekt. Deras stenkalla hänsynslöshet och beslutsamhet fick mig att tycka att Avon och Stringer var bra killar, även fast båda två är giriga svin som levde på andras misär. Manusförfattarna lyckades verkligen med det. Bodie är ett annat exempel som jag till en början hatade, men plötsligt kom på mig själv med att gilla.
Citera
2010-12-16, 03:02
Medlem
okochas avatar
riktigt jävla lysande serie. Precis färdig med trean nu. Hur många säsonger finns det?
Citera
2010-12-16, 06:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okocha
riktigt jävla lysande serie. Precis färdig med trean nu. Hur många säsonger finns det?

Fem säsonger.
Citera
2010-12-16, 12:23
Medlem
Wazupfbs avatar
Citat:
Känns vemodigt och nästan tråkigt när huvudkaraktärerna från dom första säsongerna försvinner en efter en. Sista säsongen har jag inte ens sett , kan inte tänka mig att den är något vidare..

Jag kände samma när jag först såg denna serie.
På grund av det så såg jag aldrig sista säsongen.

Men jag håller på och kollar igenom den igen nu och är på sista säsongen och det känns ju helt klart som den sämsta.
Men det är fortfarande en helt underbar serie!
Citera
2010-12-16, 13:09
Medlem
Falcãos avatar
Citat:

Visst var det trist när Stringer dog men Marlo, Chris och Snoop var fullgoda ersättare som ärkeskurkar.
Citera
2010-12-16, 13:42
Medlem
BradDourifs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cohiba
Många verkar älska Omar, men han är nog den karaktär jag har svårast för i The Wire. Till skillnad från Stringer Bell, Bodie, Snoop, Frank Sobotka, Bunk och många andra som känns klivna rätt in i rutan ur en sjaskig verklighet så känns Omar som en figur, som bara existerar på film och i TV - ett slags omstöpning av den tyste starke hämnaren till svart, gay och kriminell och klichén anas igenom fernissan.
Eller hur. Många verkar nämna honom som en favorit, å visst är hans scener tillfredställande, men i en serie som The Wire känns han alltför lätt att tycka om rakt av. Han utgör en anomali, en larger-than-life-karaktär i en serie som annars strävar efter realistiska karaktärsporträtt, med människor som inte är goda eller onda, men nånstans däremellan: Barksdale är sympatisk, McNulty ofta en fitta, osv. Har lite samma invändningar mot Brother Mouzone. Min favoritkaraktär är nog Slim Charles. När vi ändå håller på är nog mina favoritscener på rak arm:
1. Avon å Stringer på balkongen, när de pratar gamla minnen å båda har förått varandra.
2. Bubs trippande uppför trappan till sin systers matsalsbord.
3. Chris dödar Michaels styvpappa.
4. Charles dödar Cheese: "That's for Joe!"
5. Sobotkas son (vafan hette han nu igen? Minns att det lät som ett smeknamn på en hund) mördar egyptiern.
Citera
2010-12-16, 15:30
Medlem
VerbalHolograms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BradDourif
5. Sobotkas son (vafan hette han nu igen? Minns att det lät som ett smeknamn på en hund) mördar egyptiern.
Ziggy. Och Glekas var väl ändå grek
Citera
2010-12-17, 22:37
Medlem
BradDourifs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VerbalHologram
Ziggy. Och Glekas var väl ändå grek
Stämmer bra det! Kan det ha varit så idiotiskt som att jag minns honom som egyptier på grund av att hans företag hette nånting med Pyramid?
Citera
2010-12-21, 04:01
Bannlyst
Såg serien för ett par år sedan på svt, fastnade direkt.

Min favorit är Wallace, verkar vara en givmild karaktär då han tar hand om en massa småungar och är traumatiserad efter ha sett brandon död. Hans så kallade vän pooh hoppas he gets got!!!!!
Citera
2010-12-22, 23:46
Medlem
aeg1ss avatar
Varning för spoiler!!!

Såg precis hur Bodie blev skjuten. FAN vad besviken jag blev, lätt skönaste karaktären efter Omar. helvete också!
Senast redigerad av aeg1s 2010-12-23 kl. 00:13.
Citera
2010-12-23, 00:09
Medlem
P.Gs avatar
Edit: fel
Senast redigerad av P.G 2010-12-23 kl. 00:12.
Citera
2010-12-23, 19:29
Medlem
n3xmillionaires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aeg1s
Varning för spoiler!!!

Såg precis hur Bodie blev skjuten. FAN vad besviken jag blev, lätt skönaste karaktären efter Omar. helvete också!

Ja håller med, det var riktigt synd! Men det blir ännu mer synd när *** blir skjuten. Riktigt oväntat asså!

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in