Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2005-05-10, 22:57
Medlem
ellroys avatar
Vilket avsnitt sändes i söndags?
Jag missade det och tänkte ladda ner det istället...
Citera
2005-05-17, 09:59
Medlem
mishimas avatar
Ni som inte följer denna serien missar det bästa som går på TV just nu; hård och smart skriven dialog, intressant story, bra skådespelare, tuffa karaktärer och hårda getto- och hamnmiljöer.

Vad tycker ni andra som tittar?

Jag ogillar Ziggy, hoppas det går åt skogen för honom. Jag tror det slutar med ett långt fängelsestraff eller döden för honon. Förmodligen kommer han att klanta till det ordentligt.
Citera
2005-05-17, 10:39
Medlem
Fula Gubbens avatar
Sista avsnittet var lite (bara lite) sämre än de tidigare enligt min åsikt; hur som helst är "The Wire" BÄST på TV just nu.

Visst ser det illa ut för Ziggy, "loose cannon" är bara förnamnet. Tycker dock Niko är en intressantare karaktär, att han nu ger sig in i heroin-dealandet var en bra vändning av handlingen. Det är dyrt att köpa eget hem

Skönt att man inte bor i Baltimore.

- F.G

Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Ni som inte följer denna serien missar det bästa som går på TV just nu; hård och smart skriven dialog, intressant story, bra skådespelare, tuffa karaktärer och hårda getto- och hamnmiljöer.

Vad tycker ni andra som tittar?

Jag ogillar Ziggy, hoppas det går åt skogen för honom. Jag tror det slutar med ett långt fängelsestraff eller döden för honon. Förmodligen kommer han att klanta till det ordentligt.
Citera
2005-05-17, 13:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ellroy
Vilket avsnitt sändes i söndags?
Jag missade det och tänkte ladda ner det istället...
The.Wire.S02E05.DVDRip.XviD-FFNDVD dvs avsnitt 5 av 12 på säsong två, sexan sändes den 15e maj. jag har precis sett färdigt säsong 3 också, fortfarande en grymt bra serie även om jag föredrog andra säsongen med hamnen och så. säsong 4 kommer i höst =)
Citera
2005-06-05, 22:33
Medlem
mishimas avatar
McNultys bordellbesök är TV-historia.

Retar mig mer och mer på Ziggy. Att han inte kan släppa på sin heder, prestige och princip.
Citera
2005-06-14, 10:38
Medlem
Fula Gubbens avatar
Angående "The Wire"?

Var säsong 1 lika bra som 2:an?

- Proposition Joe
Citera
2005-06-14, 11:20
Medlem
Jag gillade säsong 2 lika mycket som säsong 1, där fokus ligger på knarklangarna istället för hamnarbetarna. Säsong 3, som handlar om borgmästarvalet i Baltimore (har jag för mig) och knarklangarna åter igen, var inte riktigt lika bra, men nästan.
Citera
2005-06-14, 14:30
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:
McNultys bordellbesök är TV-historia.

Retar mig mer och mer på Ziggy. Att han inte kan släppa på sin heder, prestige och princip.

Nu gick det som det gick också . Suverän skådis som gjorde greken "Double-G" för övrigt.

Det lustiga med McNultys horbesök där han låtsades vara engelsman är att skådisen (Dominic West) faktiskt ÄR engelsman, och har spelat med i ett par Shakespeare-filmer i mindre roller. När de tyckte att hans engelska brytning var värdelös var det alltså ett litet internskämt för de som känner till serien väl .

Mest intressant nu känns nästan hur det ska gå mellan Stringer och Avon.

- F.G
Citera
2005-06-15, 00:31
Medlem
L0darens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Nu gick det som det gick också . Suverän skådis som gjorde greken "Double-G" för övrigt.

Det lustiga med McNultys horbesök där han låtsades vara engelsman är att skådisen (Dominic West) faktiskt ÄR engelsman, och har spelat med i ett par Shakespeare-filmer i mindre roller. När de tyckte att hans engelska brytning var värdelös var det alltså ett litet internskämt för de som känner till serien väl .

Mest intressant nu känns nästan hur det ska gå mellan Stringer och Avon.

- F.G

ahh det är skojj
Han är ruskigt duktig på amerikansk accent, har bara ett tydligt exempel där han pratar engelska. Han står och förhör nån och säger "blababla...job"

Fast inte job med amerikansk acccent(jab) utan med brittisk(jåb)
tror det är säsong 1
Citera
2005-06-27, 10:23
Medlem
mishimas avatar
Vad ska man nu göra på söndagkvällarna?
Citera
2005-06-27, 10:30
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:
Vad ska man nu göra på söndagkvällarna?

Kolla på porrfilm tills Sopranos kommer tillbaka.

- Brother Mouzone
Citera
2005-06-27, 17:27
Medlem
Vad heter han den svarta feta snuten med en ciggar i käften på riktigt? Jag har letat men jag hittar inte den jäveln
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in