Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2010-04-21, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EdoubleE
Omar har alltid framstått som lite övermänsklig, om nånting så bevisade dom att så absolut inte var fallet när en liten och obetydlig snorunge satte stop för honom med en kula i huvudet. Kan hålla med om att säsong 5 inte var den bästa men att de på något vis tappade sin trovärdighet håller jag absolut inte med om.

Den där kulan markerade mer vart skaparen insåg vart serien var påväg, det gick överstyr med hoppet, och hela seriemördar grejen saknar som sagt trovärdighet pga dess utförande.
Citera
2010-04-21, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dip
Den där kulan markerade mer vart skaparen insåg vart serien var påväg, det gick överstyr med hoppet, och hela seriemördar grejen saknar som sagt trovärdighet pga dess utförande.

David Simon hade redan bestämt innan att det skulle bli 5 säsonger,på dem skulle hela historien hinna berättas.
Att Omar skulle dö var ju helt självklart.Vem som skulle sätta kulan var möjligtvis lite överraskande.
Få stick-upartists, som för övrigt existerar i verkligheten med givetvis, överlever så länge de är in the game..
Citera
2010-04-21, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Squeezeer
David Simon hade redan bestämt innan att det skulle bli 5 säsonger,på dem skulle hela historien hinna berättas.
Att Omar skulle dö var ju helt självklart.Vem som skulle sätta kulan var möjligtvis lite överraskande.
Få stick-upartists, som för övrigt existerar i verkligheten med givetvis, överlever så länge de är in the game..

Fast det där är ju lögn, det var inte alls bestämt hur allt skulle sluta, det enda som var bestämt var vilka _FEM_ teman som man ville centrera dom olika säsongerna runt. och detta fastslogs heller inte föräns man började arbeta med säsong 2.

Eftersom HBO som kanal i regel enbart greenlightar en säsong i taget.
Citera
2010-04-22, 21:25
Medlem
Magsloops avatar
Nu har jag sett klart detta mästerverk. Det tog några avsnitt att komma in i serien men sen sågs alla avsnitt i nästintill ett helt sträck. Blir avundsjuk på alla som precis börjat se serien för första gången. Förhoppningsvis är den grym även andra gången annars vet jag inte vad man ska kolla på härnäst.

Blev en grop i halsen när man titt som tätt närmade sig det sista avsnittet. Fantastisk scen under Jimmys wake med tårar i ögonen men även ett underbart garv när Bunk drar ifrån sig att om Landsman skulle vara död så skulle de vara Jimmy som sköt honom, haha.

En annan classic McNulty
http://www.youtube.com/watch?v=-dy0onycVHE
Senast redigerad av Magsloop 2010-04-22 kl. 21:28.
Citera
2010-04-22, 22:24
Medlem
Citat:
Fast det där är ju lögn, det var inte alls bestämt hur allt skulle sluta, det enda som var bestämt var vilka _FEM_ teman som man ville centrera dom olika säsongerna runt. och detta fastslogs heller inte föräns man började arbeta med säsong 2.

Eftersom HBO som kanal i regel enbart greenlightar en säsong i taget.

Från HBOs håll kanske det lät så.Tror nog David Simon hade större delen av historien i sitt huvud redan från början.Det var ju inte direkt 5 random teman dom hittade på....

Håller med om att femman var klart svagast men poängen var att det låter på dig som dom lade ner serien pga det.Men the wire var ju knappast en serie som skulle gå i all oändlighet..
Citera
2010-04-22, 22:27
Medlem
mishimas avatar
Citat:

Det fanns också en idé om att göra en säsong till och bland in Baltimores spansktalande befolkning men han ansåg att han inte hade tillräckligt med kunskap om dem för att det skulle bli en rättvis skildring.
Citera
2010-04-23, 11:30
Medlem
Citat:
Från HBOs håll kanske det lät så.Tror nog David Simon hade större delen av historien i sitt huvud redan från början.Det var ju inte direkt 5 random teman dom hittade på....

Håller med om att femman var klart svagast men poängen var att det låter på dig som dom lade ner serien pga det.Men the wire var ju knappast en serie som skulle gå i all oändlighet..

Nä,från David Simon's håll låter det så, och man valde att avsluta The Wire med säsong 5 för att teamets kunskaper om baltimore sträckte sig inte tillräckligt långt för att kunna nyttja fler än 5 teman, det fanns tankar om att göra en säsong om baltimores "latin" del också men inget i teamet hade några kunskaper om den delen så därför skrotades den.
Citera
2010-04-23, 11:41
Medlem
olllies avatar
Älskar scenen när Bunk och McNulty är på en brottsplats och kommunicerar sparsamt

http://www.youtube.com/watch?v=LN5eYFH8HZ8

Briljant. Kan man göra en mer kreativ scen? Jag tror inte det.
Citera
2010-04-23, 17:29
Medlem
Citat:
Nä,från David Simon's håll låter det så, och man valde att avsluta The Wire med säsong 5 för att teamets kunskaper om baltimore sträckte sig inte tillräckligt långt för att kunna nyttja fler än 5 teman, det fanns tankar om att göra en säsong om baltimores "latin" del också men inget i teamet hade några kunskaper om den delen så därför skrotades den.

Jodå,jag vet det därav det jag ville poängtera att jag inte tror Simon ville lägga ner serien pga av att han kände att den blev sämre utan att de dels inte hade kunskapen för den fortsättningen samt att "storyn var told" sas..oavsett om man skulle göra nån säsong mer.

Nåväl,nog om det! Grym serie helt enkelt

Även om femman var lite sämre höll de en fantastiskt hög nivå säsong efter säsong!
Hur många serier håller efter en eller möjligtvis två säsonger!?
Citera
2010-04-23, 18:12
Medlem
EdoubleEs avatar
Ja personligen tycker jag att sässong 3 och 4 var dem bästa.
Citera
2010-04-23, 18:24
Medlem
Citat:
Jodå,jag vet det därav det jag ville poängtera att jag inte tror Simon ville lägga ner serien pga av att han kände att den blev sämre utan att de dels inte hade kunskapen för den fortsättningen samt att "storyn var told" sas..oavsett om man skulle göra nån säsong mer.

Nåväl,nog om det! Grym serie helt enkelt

Även om femman var lite sämre höll de en fantastiskt hög nivå säsong efter säsong!
Hur många serier håller efter en eller möjligtvis två säsonger!?

Jag tycker The Shield höll bättre kvalité rakt igenom än The Wire gjorde, fram till s5 väger The Wire över Shield men iom s5 så drar Shield före.

Och jag menade aldrig att han valde att lägga ner för att han kände serien blev sämre, jag menade att han insåg att hela Omar grejen höll på att bli plojjig iom (hoppet) och därav det väldigt abrupta slutet kort därefter.

Tyvärr gick det väl ej göra något åt "serialkiller" grejen eftersom hela s5 kretsar kring den.
Citera
2010-04-24, 12:11
Medlem
Citat:
Jag tycker The Shield höll bättre kvalité rakt igenom än The Wire gjorde, fram till s5 väger The Wire över Shield men iom s5 så drar Shield före.

Och jag menade aldrig att han valde att lägga ner för att han kände serien blev sämre, jag menade att han insåg att hela Omar grejen höll på att bli plojjig iom (hoppet) och därav det väldigt abrupta slutet kort därefter.

Tyvärr gick det väl ej göra något åt "serialkiller" grejen eftersom hela s5 kretsar kring den.

Har inte sett The Shield men får ta och göra det.Fått för mig att det är en mer ren polisserie.

Håller med om att hela serialkiller saken var ganska trist men antar att han ville visa hur polisprioriteringarna styrs till viss del av pengar och till stor del av var morden/brotten sker och framför allt av media.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in