Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2022-04-30, 23:09
Medlem
mensverkets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsEjPK
Säger samma.Även Breaking Bad har jag försökt några avsnitt med men nej.
Min all time fave är Sopranos och ingen serie kommer i närheten .

Breaking Bad är så mkt bättre än The Wire.
Jag kollade om Sopranos för första gången ifjol och jag måste säga att den är riktigt långsam i början. Första avsnittet är riktigt dåligt jämfört med resten.
Citera
2022-04-30, 23:10
Medlem
mensverkets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
Serien känns ändå mycket mer seriös än ditt förståndshandikappade inlägg (oavsett vad man tycker om The Wire).

Nja. Det vill jag inte påstå. Det är bara att läsa normalt. Använd fingrarna som du lärde dig på komvux!
Citera
2022-04-30, 23:21
Medlem
Gammalhiphopares avatar
Klart bättre än alla andra polisserier.

Bra blandning av spänning och socialrealism.

Är relativt jämn under fem säsonger.

Så mycket mer än så krävs tyvärr inte för att bli en av de bättre serierna som har gjorts.
Citera
2022-04-30, 23:27
Medlem
HaveFuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScorchPipe
Ofta sett folk hylla The Wire till skyarna och ofta placerat serien på sin top 5. Hade aldrig sett ett enda avsnitt innan så jag tänkte att nu ska jag äntligen ta tag i saken. Såg klart sista avsnittet idag.

Men jag fattar inte vad som är så jävla fantastiskt. Visst, serien är inte dålig, tvärtom så tycker jag den är bra och jag ångrar inte att jag kollat. Men top 5? Ne det förstår jag inte riktigt hur den förtjänar. Jag är osäker min egen top 5, men The Wire är inte i närheten.

Det var bra skådespeleri, men tycker nog det var fler irriterande karaktärer än bra. Långsamt tempo utan överraskningar. Att den är rätt "verklig" och jordnära är väl ett plus antar jag.

Så, ni som känner er träffade. Vad är det jag missar?
Den är bra för att den är rimlig, samt att man får ett bra helhetsintryck av samhället.
Citera
2022-04-30, 23:30
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mensverket
Nja. Det vill jag inte påstå. Det är bara att läsa normalt. Använd fingrarna som du lärde dig på komvux!

uuUuu. Vänd huvudet upponer och föreställ dig min komvux-fingrar.
Citera
2022-04-30, 23:49
Medlem
FinskSvartskalles avatar
Grejen är väl att beskriva ghettona, droghandeln och korruptionen i Baltimore.
Sen att det inte är superroligt att kolla på visar väl bara att den miljön inte är rolig.
The Wire är ganska realistisk.
Citera
2022-04-30, 23:55
Medlem
mensverkets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gammalhiphopare
Klart bättre än alla andra polisserier.

Bra blandning av spänning och socialrealism.

Är relativt jämn under fem säsonger.

Så mycket mer än så krävs tyvärr inte för att bli en av de bättre serierna som har gjorts.

The Shield är så mkt bättre isf
Citera
2022-05-01, 03:25
Medlem
Upperkutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheGretaReset
Jag tyckte den var halvbra och absolut sevärd. Jag tycker inte heller den når upp till tex "true detective".

Men det som hyllas är nog mycket realismen. Har vi någonsin sett en serie där utredarna jobbade parallellt med flera fall tex?

Men så är det i bland. Jag gillar alla hyllade storfilmer utan 2001. Att den hyllas framstår för mig som obegripligt.

True Detective säsong 1 var bra. Utom sista avsnittet som var helt sämst och orealistiskt. Säsong 2 kollade jag 5 min av innan jag fick nog.

Varför folk gillar The Wire beror nog på att den kändes väldigt "äkta" när den kom. Lite som Breaking Bad fast tidigt 2000-tal istället.

Inga fightingscener i 8 minuter där hjälten får 23 slag i bakhuvudet med en brandsläckare för att sedan flyga upp och placera en välriktad roundhouse kick mot skurkems nacke. Så att säga.
Senast redigerad av Upperkutt 2022-05-01 kl. 03:27.
Citera
2022-05-01, 03:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Jag ser om den igen efter flera år och kan bara hålla med. Den är bra. Den är behaglig att titta på och har trevliga karaktärer och är jordnära. Men den är ju inte ens nära mästerverk som Sopranos, game of thrones säsong 1-4, true detective säsong 1, entourage eller succession för att nämna några hbo serier som är bättre. The wire har egentligen ingenting som står ut och höjer den från 8/10 till något mer. Den puttrar på utan att utmärka sig.

Det här inlägget tycker jag sammanfattar det hela ganska bra och jag kan bara instämma. Serien håller bra kvalitet rakt igenom och väldigt stabila skådespelarinsatser men tycker den saknar det där lilla extra som verkligen får den att stå ut från mängden.

Kan iofs tillägga att jag såg igenom alla säsongerna för kanske bara fem år sedan och det kan nog vara en nackdel. För om man jämför med dagens produktioner så känns den väldigt lågbudget.
Citera
2022-05-01, 05:39
Medlem
Ja den är ganska bra men inte fantastisk.
Citera
2022-05-01, 06:36
Medlem
Säsongen 2 var bajs haha,men annars var det en bra serie
Citera
2022-05-01, 07:23
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menlonson
Det här inlägget tycker jag sammanfattar det hela ganska bra och jag kan bara instämma. Serien håller bra kvalitet rakt igenom och väldigt stabila skådespelarinsatser men tycker den saknar det där lilla extra som verkligen får den att stå ut från mängden.

Kan iofs tillägga att jag såg igenom alla säsongerna för kanske bara fem år sedan och det kan nog vara en nackdel. För om man jämför med dagens produktioner så känns den väldigt lågbudget.
Den står ut från mängden genom att inte jobba med cliffhangers, pålagt ljud för att förstärka och leda tittaren emotionellt, genom att en så stor ensemble och ändå så jävla stark emotionell. Sedan om man 20 år efteråt ser den med inställningen ”det här ska vara världens bästa men är det så?”-inställning kan man säkerligen hitta massa fel. Precis som folk som ser Breaking Bad eller dylikt om 20 år och inte förstår hur någon kan hålla den som världens bästa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in