Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-02-15, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gavins-Friend
Säsong 2 är bättre när man ser om den Läs ovan

Håller med. Fick The Shield rekommenderad som ett alternativ till The Wire och den kändes rätt verklig, fast vad fan vet jag, jag är ingen amerikansk polis, men visst kan man känna att The Wire är baserad på verklighetens Baltimore och att det är poliser och reportrar (Simon) iblandade i skapandet av The Wire. Iaf. The Shield kändes rätt verklig men spårade ur rätt snabbt, inte i närheten av The Wire faktiskt.

Karaktärsutveckligen är så otroligt bra. Såg just om första avsnittet, vem kan tro att man efter första avsnittet ska tycka om Bodie så mycket? Är sjukt bra manus, märks på skådisarna, några tagna direkt från gatan som ändå verkar trovärdiga.

Kan inte komma på nån serie iaf. inte i denna genre som känns så tung och verklig. Bara en sån sak som att McNulty undrar varför Bunk sköt en råtta med sitt tjänstevapen i första avsnittet.
I andra "polisserier" skjuter de hej vilt utan konsekvenser, skrivbordsarbete osv.
Tyckte inte om S2 första gången. Men efter varje gång jag sett om The Wire så framstår S2 mer och mer som en favoritsäsong. The Wire är helt fantastisk. Jag brukar säga till folk att de måste se 4-5 avsnitt av S1 innan de fastnar. Och det verkar stämma.

Karaktärerna är helt fantastiska! The Wire är 10/10.
Citera
2019-02-16, 13:54
Medlem
Dimaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ellabellak
Tyckte inte om S2 första gången. Men efter varje gång jag sett om The Wire så framstår S2 mer och mer som en favoritsäsong. The Wire är helt fantastisk. Jag brukar säga till folk att de måste se 4-5 avsnitt av S1 innan de fastnar. Och det verkar stämma.

Karaktärerna är helt fantastiska! The Wire är 10/10.
Håller med dig. Såg ca 3 avsnitt på wire och började tänka att den blir fan bättre och bättre, Nu har det gått 10 år och jag har sett serien 6 gånger.
Citera
2019-03-20, 03:40
Medlem
Halloween2s avatar
Hur rankar ni säsongerna? Precis börjat på tredje säsongen och saknar redan första säsongen, samt att jag saknar ziggy från andra
Citera
2019-03-20, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
Hur rankar ni säsongerna? Precis börjat på tredje säsongen och saknar redan första säsongen, samt att jag saknar ziggy från andra

2 - överlägset bäst
1
3
4
5 - minst bra
Citera
2019-03-26, 03:14
Medlem
Halloween2s avatar
Såg precis klart säsong 3. Som tidigare sagt så första gången jag ser denna serie. Men det känns som detta skulle vara ett passande slut. Bubs med en ny kompis, Stringer Bell borta.

Jag förstår inte riktigt att folk tycker att det är en utav de bästa serierna någonsin men den är ju jävligt bra för att vara en snut serie, känns liksom lagomt på något sätt. Kul med två säsonger kvar och hoppas dom är minst lika bra som säsong tre, svårt att säga vilken utav de jag sett som är bäst men... säsong två kändes nästan som en spinoff serie och trean en ren fortsättning på säsong ett.
Citera
2019-03-27, 07:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TwistOfFate
2 - överlägset bäst
1
3
4
5 - minst bra

3-1-4-5-2
Citera
2019-03-27, 14:11
Medlem
PsychoChillers avatar
Citat:

Två och fyra är snäppet bättre än övriga säsonger.
Citera
2019-03-27, 14:45
Medlem
RedXs avatar
Svårt att säga, men jag tycker att spannet mellan bästa och sämsta säsong är mindre än i någon annan serie jag kan komma på.
Citera
2019-03-27, 16:42
Medlem
Halloween2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PsychoChiller
Två och fyra är snäppet bättre än övriga säsonger.

Fyran har börjat väldigt bra, tror jag bara sett två - tre avsnitt men kul att se wee bey igen.
Citera
2019-05-12, 01:56
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Såg precis klart säsong 3. Som tidigare sagt så första gången jag ser denna serie. Men det känns som detta skulle vara ett passande slut. Bubs med en ny kompis, Stringer Bell borta.

Jag förstår inte riktigt att folk tycker att det är en utav de bästa serierna någonsin men den är ju jävligt bra för att vara en snut serie, känns liksom lagomt på något sätt. Kul med två säsonger kvar och hoppas dom är minst lika bra som säsong tre, svårt att säga vilken utav de jag sett som är bäst men... säsong två kändes nästan som en spinoff serie och trean en ren fortsättning på säsong ett.
Det är ju ingen snutserie egentligen, inte i den klassiska benämningen iaf. Jag ser den mer som en serie som handlar om människor, på riktigt. Några är förvisso snutar. Några knarklangare, mördare osv. men tycker serien visar att även en knarklangare inte behöver vara ond i själen som det visas i de flesta andra serier. Och att polisen kan göra fel.

Min gissning är att du inser storheten efter ett tag Brukar vara så med mästerverk, att man måste hinna smälta det.

Om det är något serien visar på ett bra sätt så är det vilken jävla katastrof kriget mot droger är. Tycker särskilt sista avsnittet knyter ihop den förklaring bra. Utan det meningslösa kriget mot droger hade vi inte haft poliser som jobbar i onödan för ett krig man inte kan vinna, många typer av folk som blir skjutna i serien hade aldrig blivit skjutna, en sån som Stringer Bell hade kanske varit en hederlig affärsman, en sån som Bubbles hade inte behövt punda runt på gatan och knarklangarna hade kanske varit hederliga. Serien får en verkligen att inse hur många miljoner liv det här kriget har förstört. Kolla hur det ser ut i Portugal nu efter man avkriminaliserat=mindre våld, mindre överdoser, mindre onödigt polisarbete osv osv. Kriget mot droger är förjävligt, jag hatar knark, har testat själv absolut men det var flera år sen. Men man får inte bort knark genom att lägga fullt med polisresurser på det sättet man gör.. Politiker borde se denna serie och tänka till.
Citera
2019-05-12, 12:46
Medlem
Halloween2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Det är ju ingen snutserie egentligen, inte i den klassiska benämningen iaf. Jag ser den mer som en serie som handlar om människor, på riktigt. Några är förvisso snutar. Några knarklangare, mördare osv. men tycker serien visar att även en knarklangare inte behöver vara ond i själen som det visas i de flesta andra serier. Och att polisen kan göra fel.

Min gissning är att du inser storheten efter ett tag Brukar vara så med mästerverk, att man måste hinna smälta det.

Om det är något serien visar på ett bra sätt så är det vilken jävla katastrof kriget mot droger är. Tycker särskilt sista avsnittet knyter ihop den förklaring bra. Utan det meningslösa kriget mot droger hade vi inte haft poliser som jobbar i onödan för ett krig man inte kan vinna, många typer av folk som blir skjutna i serien hade aldrig blivit skjutna, en sån som Stringer Bell hade kanske varit en hederlig affärsman, en sån som Bubbles hade inte behövt punda runt på gatan och knarklangarna hade kanske varit hederliga. Serien får en verkligen att inse hur många miljoner liv det här kriget har förstört. Kolla hur det ser ut i Portugal nu efter man avkriminaliserat=mindre våld, mindre överdoser, mindre onödigt polisarbete osv osv. Kriget mot droger är förjävligt, jag hatar knark, har testat själv absolut men det var flera år sen. Men man får inte bort knark genom att lägga fullt med polisresurser på det sättet man gör.. Politiker borde se denna serie och tänka till.

Vart bannad här medans jag såg klart serien. Och jösses vad det lämnade ett tomrum efter man sett klart det.. Visst sista säsongen var väl så där (med tidningen och poliserna) Och när Jimmy på slutet tänkte tillbaka... Fan! Trodde aldrig jag skulle tro och tycka så här mycket om serien när jag började se på den, som tidigare sagt började jag titta på den för några årsedan men gav upp i andra säsongen. Nu vill man nästan ta och se hela serien igen efter bara några veckor.

Omar förtjänade ju ett bättre slut kan jag tycka. Och satan vad bra gangstrarna spelar. Favoriten? Slim Charles. Finns så mycket bra och säga om serien, och ändå blir man lite små ledsen på något sätt..
Citera
2019-05-13, 02:50
Medlem
carass avatar
Finns ju en del tv-serier som fångat upp The Wire-stuket. Kolla gärna dessa
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in