Citat:
Ursprungligen postat av
ScorchPipe
Ofta sett folk hylla The Wire till skyarna och ofta placerat serien på sin top 5. Hade aldrig sett ett enda avsnitt innan så jag tänkte att nu ska jag äntligen ta tag i saken. Såg klart sista avsnittet idag.
Men jag fattar inte vad som är så jävla fantastiskt. Visst, serien är inte dålig, tvärtom så tycker jag den är bra och jag ångrar inte att jag kollat. Men top 5? Ne det förstår jag inte riktigt hur den förtjänar. Jag är osäker min egen top 5, men The Wire är inte i närheten.
Det var bra skådespeleri, men tycker nog det var fler irriterande karaktärer än bra. Långsamt tempo utan överraskningar. Att den är rätt "verklig" och jordnära är väl ett plus antar jag.
Så, ni som känner er träffade. Vad är det jag missar?
Grejen är väl att The Wire var jävligt bra när den kom? Såg serien för första gången för typ tre år sen och tyckte den var helt ok. Men det är förmodligen för att jag jämför serien med tex True Detective, Quarry och Chernobyl som är klart bättre serier på alla sätt.
De senaste tio åren har kvallen på serier lyfts många snäpp. Har du sett om första säsongen av Arkiv X? Den är INTE bra kan jag meddela.