Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-01-08, 16:25
Medlem
TaxMonkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalmar2004
Tråkigt på jobbet?

http://www.youtube.com/watch?v=bL7fCpvemng&list=PL8347A01E9D411C6C

:O
Hur fan kan hela serien ha legat uppe på tuben i åtta månader utan att ha tagits ner?
Citera
2013-01-08, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shponglad
Du missar helt klart agendan,Sjävklart ersätts alla men spelet fortsätter oavbrutet i samma takt och på samma sätt..
Fast spelet fortsätter dock inte på samma sätt, det blir råare och farligare, vilket nämns ett flertal gånger i serien, av både kriminella och poliser.
Citera
2013-01-08, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxMonkey
"McNulty gets Analyzed" - säsong 5
http://www.youtube.com/watch?v=vn0ylNZhOJI

Ja, just det, så himla bra

En annan grej som gör att The Wire verkligen står ut är att Dominic West och Wendell Pierce spelar fulla så jävla övertygande. Helt och fullkomligt övertygande faktiskt. Det spelar ingen roll om det är en salongsberusning eller en ren karatefylla (som när Bunk eldar upp sina byxor eller vad det nu var), det är alltid helt perfekt. Jag har faktiskt aldrig sett något liknande innan, varken på film eller i en teveserie, det är allt som oftast jävligt dåligt gjort.
Citera
2013-01-08, 22:19
Medlem
"I'm just a humble motherfucker with a big ass dick"
Citera
2013-01-09, 01:48
Medlem
skotittares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av McNutty
Ja, just det, så himla bra

En annan grej som gör att The Wire verkligen står ut är att Dominic West och Wendell Pierce spelar fulla så jävla övertygande. Helt och fullkomligt övertygande faktiskt. Det spelar ingen roll om det är en salongsberusning eller en ren karatefylla (som när Bunk eldar upp sina byxor eller vad det nu var), det är alltid helt perfekt. Jag har faktiskt aldrig sett något liknande innan, varken på film eller i en teveserie, det är allt som oftast jävligt dåligt gjort.

Dominic West är ju direkt pinsam i sinna fyllescener. Usch, jag skäms när jag ser dem för att jag tycker att det är så dåligt skådespeleri. Annars tycker jag att han är bra, men som full är han bara en pinsam klyscha som passar på vilken amatörscen som helst.
Citera
2013-01-09, 02:00
Medlem
Carlcoolings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skotittare
Dominic West är ju direkt pinsam i sinna fyllescener. Usch, jag skäms när jag ser dem för att jag tycker att det är så dåligt skådespeleri. Annars tycker jag att han är bra, men som full är han bara en pinsam klyscha som passar på vilken amatörscen som helst.
Håller inte med någon av er. Jag tycker inte att fyllescenerna i The Wire sticker ut. Däremot tycker jag att Dominic West gör sina fyllescener bra, han ser riktigt borta ut.

http://img.photobucket.com/albums/v102/rynhauld/mcnuttyfuck3.jpg
Haha, älskar den bilden.
Citera
2013-01-09, 09:04
Medlem
WalterSullivans avatar
Såg nyss klart den, Sheeeeeeet vilket mästerverk!

Trodde aldrig att en 10 år gammal snutserie skulle kunna hålla mig klistrad framför tvn som The Wire har gjort

Så många legendariska karaktärer, skönt att Valchek äntligen fick bli chef

Chris o Snoop var bland dem bästa yrkesmördare jag sett i en serie, riktigt läskiga jävlar särskilt i säsong 4

Marlo återvända han till The game eller tog han bara en sista titt på sitt gamla liv när han gick till ghettot?

Sen han flintskalliga tjocka jude snuten som börja jobba åt Levi, först ger han ju Carver Marlos telenummer men sen tjallar han för Levi att polisen gjort en olaglig avlyssning. Var han lojal åt Levi hela tiden lr spela han bara båda sidor?

Synd med Omar

Har lust o besöka Baltimore nu och kolla in alla kvarter man nästan kan utantill nu, kanske ska ställa sig på ett corner och börja slinga

Fan vad man kommer sakna att dra några avsnitt varje dag
Senast redigerad av WalterSullivan 2013-01-09 kl. 09:09.
Citera
2013-01-09, 16:25
Medlem
Carlcoolings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WalterSullivan
Såg nyss klart den, Sheeeeeeet vilket mästerverk!

Trodde aldrig att en 10 år gammal snutserie skulle kunna hålla mig klistrad framför tvn som The Wire har gjort

Så många legendariska karaktärer, skönt att Valchek äntligen fick bli chef

Chris o Snoop var bland dem bästa yrkesmördare jag sett i en serie, riktigt läskiga jävlar särskilt i säsong 4

Marlo återvända han till The game eller tog han bara en sista titt på sitt gamla liv när han gick till ghettot?

Sen han flintskalliga tjocka jude snuten som börja jobba åt Levi, först ger han ju Carver Marlos telenummer men sen tjallar han för Levi att polisen gjort en olaglig avlyssning. Var han lojal åt Levi hela tiden lr spela han bara båda sidor?

Synd med Omar

Har lust o besöka Baltimore nu och kolla in alla kvarter man nästan kan utantill nu, kanske ska ställa sig på ett corner och börja slinga

Fan vad man kommer sakna att dra några avsnitt varje dag
Jag älskar också att Valchek slutar som chef, typiskt honom att bara följa med i spelet.
Man vet inte vad som händer med Marlo, man får skapa sig en egen bild, av både honom och McNulty. Båda två är ju uttvingade ifrån det de kan och kännetecknar sig själva med.

Jag tolkar det iaf som att Marlo kommer att återgå till The Game och antingen bli mördad eller tagen av polisen. När det kommer till McNulty tolkar jag det som att trots att han är en så kallad "natrual pooolice" så mår han egentligen bäst av att komma där ifrån. Kolla bara på hur bra han mådde när han gick tillbaka till Western-District och skippade mordroteln ett tag.

Hercs dubbelspel är helt underbart, egentligen vill han ju bara hämnas för kameran. Den dummaste lyckas lura alla.

Man saknar The Wire som fan efter att man sett klart det. Jag kollade massa klipp på Youtube för att dämpa abstinensen.
Citera
2013-01-09, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skotittare

Trasig människa du måste vara som skäms för en skådespelare du (förmodligen) inte har någon relation till. Hur som helst så har du fel. Han gör det jävligt äkta, raka motsatsen till Charlie Sheen i två å en halv man t ex. Men förklara gärna på vilket sätt han är klyschig och hur man spelar en fylla bäst.

Citat:
Ursprungligen postat av WalterSullivan

Det är kul när Snoop köper spikpistolen och när de letar newyorknegrer

Citat:

Någon gång återvänder han nog. Han har det ju i blodet vad det verkar, och minns vad han sa när han fick höra att någon hade utmanat honom på gatan. Motsatsen till Stringer Bell skulle jag säga.
Senast redigerad av McNutty 2013-01-09 kl. 18:00.
Citera
2013-01-09, 17:49
Medlem
Bajskatts avatar
Tänkte ge den här serien en chans, man har ju hört sååå mycket om den

Men döm om min förvåning när jag bara hittar standardupplösning 4/3 format.....
Letar jag fel eller sändes aldrig den här i 16/9 hd ?
Citera
2013-01-09, 20:09
Medlem
EdBlakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajskatt
Tänkte ge den här serien en chans, man har ju hört sååå mycket om den

Men döm om min förvåning när jag bara hittar standardupplösning 4/3 format.....
Letar jag fel eller sändes aldrig den här i 16/9 hd ?
Sändes aldrig i 16:9 och spelades inte in i 16:9 heller. Synd men serien är så bra att man inte tänker på bildkvalitet och format.
Citera
2013-01-09, 20:28
Medlem
WalterSullivans avatar
Jävlar Snoop är kriminell på riktigt och höll på med heroin langning http://www.youtube.com/watch?v=yszXIlfBYsc

Fan 31 år gammal? hon ser inte ens ut som 18 i The Wire
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in