Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-05-25, 15:23
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
Är precis i slutet av säsong 1. Ännu en kvalitetsserie från HBO, som man hade lyckats missa under många år. Mycket välgjord, i alla fall. Jag kan inte undvika att jämföra den med en annan HBO-serie (trots att det i grund och botten är två helt olika sorters TV-serier), ''Oz'', som slutade sändas ungefär samtidigt som ''The wire'' började sändas - inget ont om ''Oz'', det var också en grymt bra serie, men stundtals kändes den lite dokusåpa-aktig och stilistiskt känns ''The Wire'' mycket mer modern, dessutom känns handlingen snäppet mer verklighetstrogen.
Citera
2017-08-05, 02:26
Medlem
Fuxtapositions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FromAnotherPlace
Är precis i slutet av säsong 1. Ännu en kvalitetsserie från HBO, som man hade lyckats missa under många år. Mycket välgjord, i alla fall. Jag kan inte undvika att jämföra den med en annan HBO-serie (trots att det i grund och botten är två helt olika sorters TV-serier), ''Oz'', som slutade sändas ungefär samtidigt som ''The wire'' började sändas - inget ont om ''Oz'', det var också en grymt bra serie, men stundtals kändes den lite dokusåpa-aktig och stilistiskt känns ''The Wire'' mycket mer modern, dessutom känns handlingen snäppet mer verklighetstrogen.

Det som framförallt skiljer The Wire från Oz och i stort sett alla andra serier är att den inte använder några gimmicks för att driva handlingen framåt. Inga billiga cliffhangers, ingen smetig sentimentalitet bara svinbra manus och skådespel rätt igenom.
Citera
2017-08-05, 04:59
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fuxtaposition
Det som framförallt skiljer The Wire från Oz och i stort sett alla andra serier är att den inte använder några gimmicks för att driva handlingen framåt. Inga billiga cliffhangers, ingen smetig sentimentalitet bara svinbra manus och skådespel rätt igenom.

Ja, jag håller med dig och jag tror att det här är konceptet bakom en riktigt bra TV-serie. Som jag skrev tidigare: (FB) Diskussioner om "The Wire/I narkotikans spår". Nu har jag visserligen bara sett säsong 1 av ''The Wire'', men där upplevde jag att skaparna av serien inte valde sida på ett tydligt sätt. I många fall skildras den ena sidan som ''de goda'' (de som man som tittare förväntas sympatisera med) i motsatsförhållande till ''de onda.'' Protagonister och antagonister. Men s. 1 av ''The Wire'' skildrade båda sidorna utan att lägga några värderingar angående vilka som är de goda eller de onda i de här skildringarna.
Citera
2017-08-05, 15:09
Medlem
trattfans avatar
Fan har alltid hört så mycket om denna serie men aldrig orkat se den pga har bara hittat den i skitkvalite.
Men såg nu att HBONordic hade The Wire Remastered... skall man ge serien ett försök efter alla dessa år ?
Citera
2017-08-05, 15:21
Medlem
RedXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trattfan
Fan har alltid hört så mycket om denna serie men aldrig orkat se den pga har bara hittat den i skitkvalite.
Men såg nu att HBONordic hade The Wire Remastered... skall man ge serien ett försök efter alla dessa år ?

Det kan jag tycka att man skall.
Citera
2017-08-09, 08:52
Medlem
Man-At-Armss avatar
Citat:

Absolut! Och ge serien några avsnitt innan du bestämmer dig för att fortsätta se serien eller inte. The Wire är en av de bästa serier jag sett, men som kan ta några avsnitt innan man fastnar.
Citera
2017-08-09, 09:31
Medlem
mishimas avatar
Citat:

The Wire bör dock ses i 4:3-formatet som det är inspelat i.
Citera
2017-08-09, 14:59
Medlem
Gregory.Houses avatar
Citat:

Ge det en stor chans, det är en utav de bästa serierna som har gjorts. The Wire kan man se om 4-5 gånger utan att man tröttnar på det.
Citera
2017-08-09, 19:03
Medlem
Tampiss avatar
Citat:

Som redan nämnts så skit i remastern och se originalet! Annars är bilden croppad.

Och, som redan nämnts, ge det tre, fyra, fem avsnitt. Det är sjukt många karaktärer, namn, slangord och annat som susar runt. Tog tid för mig att "komma in i det", men nu har jag kollat igenom serien säkert fem gånger. Den är helt fantastisk.
Citera
2017-08-09, 20:56
Medlem
trattfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
The Wire bör dock ses i 4:3-formatet som det är inspelat i.

Citat:
Ursprungligen postat av Tampis
Som redan nämnts så skit i remastern och se originalet! Annars är bilden croppad.

Och, som redan nämnts, ge det tre, fyra, fem avsnitt. Det är sjukt många karaktärer, namn, slangord och annat som susar runt. Tog tid för mig att "komma in i det", men nu har jag kollat igenom serien säkert fem gånger. Den är helt fantastisk.

Testade att se orginalet men tycker det är för jobbigt att se de i sån dålig kvalite haha.
Citera
2017-09-13, 19:47
Medlem
XtraXs avatar
Fick hem min nya poster idag, gjorde sig bra i hallen.

https://imgur.com/a/FhCnh
Citera
2017-09-28, 07:39
Medlem
piper55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XtraX
Fick hem min nya poster idag, gjorde sig bra i hallen.

https://imgur.com/a/FhCnh

Läcker! Vars införskaffade du denna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in