Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-07-06, 20:57
Medlem
EnAlbatross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Första är trögstartad men ge den lite tid, den blir bättre mot slutet, men du måste se den för att få bättre grepp om karaktärerna etc
Började på avsnitt 5 på säsong 1 efter jag läst ditt inlägg, man förstod allt men kom samtidigt in i det väldigt snabbt till skillnad från de två tidigare gångerna då jag försökt mig på den från början.

Tack för infon om hur s1 är! Nu har jag drygt 4 säsonger trevligheter framför mig.
Citera
2012-07-06, 23:44
Medlem
Såg alla fem säsonger i höstas. Underbar serie, bästa jag någonsin sett.
Citera
2012-07-07, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HigherResolution

Japp, överlägset bäst, bara Sopranos och Breaking Bad som kan hota...
Citera
2012-07-07, 01:04
Medlem
TigerKids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HigherResolution
Jag med! Kollade först på svtplay men snart var man fast och såg alla säsonger i snabb takt. Lite avundsjuk på dem som har den kvar att se... Tips på andra serier I liknande klass? (Nej, Sopranos hotar inte!)
Citera
2012-07-07, 09:39
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timzen
Japp, överlägset bäst, bara Sopranos och Breaking Bad som kan hota...
Twin Peaks är på samma nivå.

Mad Men och Deadwood är snäppet under.
Citera
2012-07-08, 22:10
Medlem
Kesslers avatar
De flesta verkar tycka att serien är seg i början. Är det bara jag som fastnade nästan direkt? När schack-scenen kom i tredje(?) avsnittet förstod man att det är en grym serie. Gillade inte säsong två i början men när man sett klart hela insåg man att det var en bra säsong.
Citera
2012-07-08, 23:30
Medlem
Falcãos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kessler
De flesta verkar tycka att serien är seg i början. Är det bara jag som fastnade nästan direkt? När schack-scenen kom i tredje(?) avsnittet förstod man att det är en grym serie. Gillade inte säsong två i början men när man sett klart hela insåg man att det var en bra säsong.

Började inte kolla från början utan hoppade på serien i samband med att SVT visade andra säsongen. Hade jäkligt svårt att hänga med i alla karaktärer de första avsnitten jag såg men jag tyckte ändå det var tillräckligt bra för att fortsätta kolla och efter några avsnitt så var jag helt fast.
Citera
2012-07-09, 01:23
Medlem
TaxMonkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid
Jag med! Kollade först på svtplay men snart var man fast och såg alla säsonger i snabb takt. Lite avundsjuk på dem som har den kvar att se... Tips på andra serier I liknande klass? (Nej, Sopranos hotar inte!)
Deadwood kan nog jämföras med The Wire i termer av råhet, brutalitet och realism, men den utspelar sig i Vilda Västern, så det är svårt att göra direkta liknelser. Men den är definitivt värd att kolla in.

Förresten, är det bara jag som har Carver som en favoritkaraktär? Han får inte så mycket kärlek i denna tråd. Tyckte han hade en väldigt välskriven och engagerande karaktärsutveckling över de fem säsongen. Han gick från att vara en typisk våldsam, implusiv snut till att långsamt inse sin plats i samhället och bli en verkligt "good police".
Senast redigerad av TaxMonkey 2012-07-09 kl. 01:52.
Citera
2012-07-09, 09:52
Medlem
TigerKids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kessler
Jag fastnade relativt omgående. Men det beror kanske på hur man börjar titta.. Serien är ju lite krävande - om man missar lite eller slökollar så tappar man lätt tråden. Andra serier brukar hjälpa till med påminnelser och förklaringar. Jag kollade i datorn och kunde se alla avsnitt, spola tillbaks om man missat pga störningsmoment etc. Om man slökollar på TV och missar grejer så går kanske en del förlorat?

Många amerikanska serier är extremt lättittade. Man fångas direkt i det enskilda avsnittets intrig och förstår vad det handlar om.

Citat:
Ursprungligen postat av TaxMonkey
Deadwood kan nog jämföras med The Wire i termer av råhet, brutalitet och realism, men den utspelar sig i Vilda Västern, så det är svårt att göra direkta liknelser. Men den är definitivt värd att kolla in.

Förresten, är det bara jag som har Carver som en favoritkaraktär? Han får inte så mycket kärlek i denna tråd. Tyckte han hade en väldigt välskriven och engagerande karaktärsutveckling över de fem säsongen. Han gick från att vara en typisk våldsam, implusiv snut till att långsamt inse sin plats i samhället och bli en verkligt "good police".

Tack för tips! Den har jag inte sett.
Jo, Carver är en bra karaktär! Kanske för att han är mer supporting caracter? Eller för att the bad boys får mer uppmärksamhet?
Senast redigerad av TigerKid 2012-07-09 kl. 09:58.
Citera
2012-07-10, 22:59
Medlem
dubbeltramps avatar
http://youtu.be/6sNZ7ulO1RQ "motherfucker..."

Absolut den bästa serien jag sett.
Citera
2012-07-11, 01:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dubbeltramp
http://youtu.be/6sNZ7ulO1RQ "motherfucker..."

Absolut den bästa serien jag sett.

ahahaha så jävla bra scen, första gången jag såg den så spola ja tebax direkt ahah älskar bill o bull!

Vem är det här då: "What the Fuck Did I Do?" Skrattar varje gång han slänger ut den meningen!

Bara ja som diggar Wee-Bay? Av någon anledning så gillar ja killen hehe
Citera
2012-07-16, 17:34
Medlem
EddieGeins avatar
Min favoritscen är från den första episoden i S05 ( Tror jag ).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in