Citat:
Ursprungligen postat av Kessler
De flesta verkar tycka att serien är seg i början. Är det bara jag som fastnade nästan direkt? När schack-scenen kom i tredje(?) avsnittet förstod man att det är en grym serie. Gillade inte säsong två i början men när man sett klart hela insåg man att det var en bra säsong.
Jag fastnade relativt omgående. Men det beror kanske på hur man börjar titta.. Serien är ju lite krävande - om man missar lite eller slökollar så tappar man lätt tråden. Andra serier brukar hjälpa till med påminnelser och förklaringar. Jag kollade i datorn och kunde se alla avsnitt, spola tillbaks om man missat pga störningsmoment etc. Om man slökollar på TV och missar grejer så går kanske en del förlorat?
Många amerikanska serier är extremt lättittade. Man fångas direkt i det enskilda avsnittets intrig och förstår vad det handlar om.
Citat:
Ursprungligen postat av TaxMonkey
Deadwood kan nog jämföras med The Wire i termer av råhet, brutalitet och realism, men den utspelar sig i Vilda Västern, så det är svårt att göra direkta liknelser. Men den är definitivt värd att kolla in.
Förresten, är det bara jag som har Carver som en favoritkaraktär? Han får inte så mycket kärlek i denna tråd. Tyckte han hade en väldigt välskriven och engagerande karaktärsutveckling över de fem säsongen. Han gick från att vara en typisk våldsam, implusiv snut till att långsamt inse sin plats i samhället och bli en verkligt "good police".
Tack för tips! Den har jag inte sett.
Jo, Carver är en bra karaktär! Kanske för att han är mer supporting caracter? Eller för att the bad boys får mer uppmärksamhet?